TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Komoly piacvesztés a Google-nál

7396
Egyetlen hónap alatt két százalékkal csökkent a Google részesedése Amerikában, 2008. óta nem volt ilyen „gyenge” a piacvezető keresőóriás.

December hónapban 2,1 %-kal csökkent a Google részesedése a legfontosabb, amerikai keresőpiacon, miközben a Yahoo, és a Bing jelentősen erősödött. A Statcounter független elemző cég 2008. óta követi a keresőpiacok részesedését és közleményében megjegyzi, hogy a Google méréseik kezdete óta nem szerepelt ilyen gyengén a tengerentúl.


Az ite.hu keresőportál elmondása szerint a jelentős piacvesztés mögött egy megállapodás áll. Novemberben ugyanis a Firefox böngésző mögött álló Mozilla megállapodott a Yahooval, hogy lecseréli az alapértelmezett keresőjét, és a Google helyett decembertől a Yahoo szolgálja ki a Firefox felhasználókat.


A megállapodás egyelőre csak a Firefox új 34-es verzióját érinti, de már ez is jelentős veszteséget okozott a Google-nek. A Yahoo piaci részesedése jelentősen 8,6 %-ról 10,4 %-ra nőtt egyetlen hónap alatt. Ez az erősödés már csak azért is figyelemre méltó, mert a Firefox böngésző részesedése az amerikai piacon nem túl jelentős, nagyjából 14 %-osnak mondható. Ahogy a felhasználók fokozatosan térnek majd át a böngésző új verzióira, úgy csökkenhet tovább a Google piaci részesedése is.

Európában egyelőre továbbra is a Google marad az alapértelmezett kereső a Firefoxban, de ha itt is váltás történik, az még fájdalmasabb lehet a Google számára, hiszen a Firefox piaci jelenléte Európában lényegesen erősebb. Németországban például piacvezető, de Magyarországon is 23 % körüli részesedéssel rendelkezik. (Ironikus módon, a Google számára még hasznos is lenne egy ilyen lépés, hiszen így az Európai Bizottságnak kevesebb kártyája lenne a Google elleni antitröszt eljárásban.)

A Google további piacvesztésekre is számíthat a közeljövőben, 2015-ben ugyanis lejár az Apple és a Google megállapodása. Ez idáig a Safari böngésző alapértelmezett keresője is a Google volt, azonban piaci információk szerint a két cég kapcsolata némileg megromlott, és van rá esély, hogy a Safari böngészőben is a Yahoo, vagy a Bing legyen alapértelmezett. Ráadásul a Microsoft is új böngésző fejlesztésébe kezdett, amely a Spartan nevet kapta, és amely a Microsoft reményei szerint képes lesz megállítani az Internet Explorer hanyatlását.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése