TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A P&G 16. alkalommal tette közzé éves fenntarthatósági jelentését arról, hogy kívánják a vásárlók ökológiai lábnyomát csökkenteni, valamint a rászorulók életfeltételeit javítani.

A jelentés kiemeli a vállalat elkötelezettségét olyan piacvezető márkák és termékek gyártása iránt, amelyek azon túl, hogy elnyerik a fogyasztók tetszését, egyúttal kímélik a nyersanyagforrásokat és megóvják a természetet is. A jelentés szerint a Procter & Gamble a tervezettnél hat évvel korábban érte el a saját maga által kitűzött hulladékcsökkentési céljait, a papírrostra vonatkozó tervei pedig egy évvel korábban valósultak meg, így globálisan 70-re nőtt a vállalat olyan üzemeinek a száma, amelyek hulladékmentes termelést folytatnak. Továbbá a „Tiszta vizet a gyermekeknek” (Children's Save Drinking Water) programjának köszönhetően a P&G 7 milliárd liter tiszta ivóvizet biztosított a rászorulóknak, valamint katasztrófa sújtotta területekre küldött segélycsomagjaival világszerte több millió embernek segített.


„A munkatársaink eltökéltek, hogy termékeinkkel és innovatív együttműködéseinkkel egy hosszan tartó, értékes és pozitív kapcsolatot építsünk ki mindazokkal a közösségekkel, akiket tevékenységünkkel kiszolgálunk. Ez a jelentés hűen tükrözi az elhivatottságunkat és eredményeinket – mondta Martin Riant, a P&G fenntarthatósági divíziójának, és a baba-, női- és családi termékek üzletágának globális vezetője. – A projekt minden várakozásunkat felülmúlta, hiszen gyártóüzemeinkben sikerült szinte nullára visszaszorítani a szemétlerakóba kerülő hulladék mennyiségét, valamint mostanra már üzemeink közel feléből már csak újrahasznosítható hulladék kerül ki.”

A P&G tevékenységei és céljai a jelentés szerint
•    Hulladék: míg az eredeti terv, az összes üzemet figyelembe véve, 0.5 %-ra szerette volna visszaszorítani 2020-ra a hulladéktermelést, a P&G gyárakban felhasznált anyagoknak már ma is csak a 0.4 %-a kerül szemétlerakókba.
•    Rost: 40 %-ra növelni a papírtörlőkben és a törölközőkben a farost arányát. Egy független szerv, a Forest Stewardship Council vizsgálatai alapján a P&G 14 %-kal meg is haladta a tervet.
•    CO2: károsanyag kibocsátás csökkentése 14 %-kal, továbbá két energiatermelő rendszer beépítése, amely hozzájárul a szén-dioxid kibocsátás csökkentéséhez, aminek köszönhetően a vállalat legnagyobb üzemében (Pennsylvania, Mehoopany) évi közel 120 000 tonnával lesz kevesebb a károsanyag kibocsátás.
•    Hidegvizes mosás: fogyasztóknak tervezett figyelemfelhívó és oktató programokkal 53 %-ra növelni a hidegvizes mosások arányát, hiszen a melegvizes mosások a családi háztartások áramfelhasználásának az egyik legnagyobb részét teszik ki. A hosszú távú cél a 70 % elérése.
•    Víz: 2018-ig negyedével csökkenteni minden mosásnál használt folyékony tisztítószer víztartalmát az észak-amerikai piacon.
•    Csomagolás: olyan innovációk alkalmazása, mint amit a Mr. Clean Liquid Muscle termék esetében alkalmaztak - 2,5-szer koncentráltabb formulája 64 %-kal kevesebb vizet tartalmaz, és a doboza egy olyan egyedi fejlesztésű adagolókupakkal rendelkezik, amely segít megelőzni a mosószer fölösleges túladagolását.
•    Termékformula újítások: újabb erőfeszítések a termékek kompaktálásában – alacsonyabb szén-dioxid kibocsátás, 25 %-kal kevesebb víz és műanyag felhasználása a termékek gyártása során.
•    Társadalmi programok: a katasztrófa sújtotta területekre küldött segélycsomagok és a „Tiszta vizet a gyermeknek” programnak köszönhetően több mint 50 millió ember támogatása és az életkörülményeik javítása.

A jelentés továbbá beszámol a négy új, 2020-ig tartó fenntarthatósági tervekről és tevékenységekről, amelyeket a vállalat 2014 októberében indított útjára:
•    20 %-kal csökkenteni a vízfelhasználást minden üzemegységben.
•    1 milliárd ember számára biztosítani víz-hatékony termékeket.
•    Megduplázni az újrahasznosított gyanta használatát a csomagolási anyagoknál.
•  Gondoskodni arról, hogy a csomagolási anyagok 90 %-a újrahasznosított alapanyagokból készüljön, illetve előrelépéseket tenni a további újrahasznosíthatóság terén.

„A munkatársaink külső szakértőkkel működve együtt nagy hatású innovációkkal és projektekkel segítettek hozzá minket ahhoz, hogy a céljainkat két fontos üzleti területen érjük el, sőt, felül is múljuk azokat. Tisztában vagyunk azzal, hogy mindig van hova fejlődni és küldetésünknek tekintjük, hogy a jövőben olyan területekre összpontosítsunk, amelyek a lehető legnagyobb hatással bírnak” – mondta az elnök.


Lehullott az „Első levél” a cégnek
A P&G-t a fenntarthatósági tevékenységét a neves Green Freight Europe (GFE) szakmai szervezet is díjazta. A most elnyert „Első levél” olyan cégeknek jár, aik nyilvánosan közlik szén-dioxid kibocsátási adataikat, és a kibocsátás csökkentésére vonatkozó stratégiával és programokkal rendelkeznek a szállítmányozási műveletek terén. Az „Első levél” egy, a GFE által létrehozott négyszintű program első állomása, a tagvállalatok szén-dioxid kibocsátásának csökkentéséért tett lépéseit ismeri el. A P&G 2012 júniusa óta tagja a GFE-nek, mely a legfontosabb európai iparági program a környezetbarát szállítmányozás területen.

A P&G 2010 óta csökkentette a szárazföldi szállítmányozás kilométereinek a számát is, és olyan környezetbarát vízi- és vasúti szállítóeszközökkel egészítette ki flottáját, amik segítségével üzemanyagot spórolhatnak és csökkenthetik a szén-dioxid kibocsátást is. Emellett nagy figyelmet fordítanak a teherautók optimális és energia-hatékony kihasználtságára. A P&G hosszú távú célkitűzése, hogy 2020-ig közel 20%-kal csökkentse a teherautók által megtett kilométerek számát, és tovább optimalizálja a szállítmányozás módját és menetét, a gyártáshoz hasonlóan, kiváló minőségben.

A P&G saját alvállalkozóit is arra buzdítja, hogy csatlakozzanak a GFE-hez és értékes tagként segítsék csökkenteni a károsanayag kibocsátást. A GFE a szállítmányozási cégeket és futárszolgálatokat különböző iránymutatásokkal és esettanulmányokkal segíti, hogy miképpen tudják csökkenteni az ökológiai lábnyomukat munkájuk során.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése