TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Karácsonyi ajándékként legtöbben szeretetre vágytak – derült ki az üdítőgyártó karácsonyi kutatásából.

A Coca-Cola Karácsonyi Karaván december 6-án indult el, és tizennégy helyszín (Nyíregyháza, Békéscsaba, Szolnok, Jászberény, Balatonfüred, Tamási, Mohács, Dunaújváros, Győr, Fertőd, Körmend, Balatonboglár, Székesfehérvár és Budapest) érintésével 2126 kilométer tett meg. Ezalatt 112 településen haladt át és 379-en integettek neki. A karaván színpadán 278 karácsonyi dalt énekeltek el a fellépők. Közel tízezren látogattak el a karavánhoz, akik közül 1278-an küldtek karácsonyi üzenetet a helybélieknek, a legtöbbet Balatonfüreden, Székesfehérvárott és Budapesten.


Az érdeklődőket kézműves alkotóház várta, a Mintapinty és a Matiné zenekar vidám programmal készült a fiatalabb korosztály számára, Takács Nikolas, a Fool Moon és Wolf Kati pedig adventi élőkoncertet adott. A karavánnál „feladott” karácsonyi üzenetekből és az üzenet küldőinek fényképéből egy montázs készült, amelyet az adott település legforgalmasabb részein láthatnak viszont a helyiek. A Magyar Vöröskereszt önkéntesei adományokat gyűjtöttek, emellett a Coca-Cola Magyarország a karitatív szervezet segítségével mind a tizennégy helyszínen karácsonyi ajándékcsomagot adott át tíz rászoruló helyi családnak.

 

A Coca-Cola karácsonyi kérdőíve
A Karácsonyi Karaván látogatói körében készült egy kutatás, amelyet 14 helyszínen 649 12 év feletti személy töltötte ki. A válaszadók 81 %-ának kedvenc családi ünnepe a karácsony, ezt 13 %-kal a születésnap követi a rangsorban. A válaszadók 59 %-a azt szereti igazán az év végi ünnepben, hogy együtt van a család, 19 % pedig a meghittséget és a nyugalmat értékeli a legjobban karácsonykor. A megkérdezettek 99 %-a szokott ajándékozni karácsonykor, sőt a válaszadók közel fele több mint tíz embert ajándékoz meg az ünnepek alatt. 55 %-uk készít saját kezűleg is ajándékot szeretteinek, barátainak. A legtöbben ajándékként karácsonykor szeretetre vágynak, de sokan örülnének kézzelfogható dolgoknak, mint például telefonnak, autónak, utazásnak, de akadnak, akik kisállatot vagy cukrászkellékeket szeretnének. A válaszadók több mint fele vesz részt az ünnepek közeledtével önkéntes munkában, adományoz a rászorulóknak vagy próbál más módon segíteni.

„Azt is gondolhatnánk, hogy másokon segíteni velünk született emberi tulajdonság. Pedig mint általában a viselkedésünket meghatározó jellemzők, ez is az első fontos emberi kapcsolatokban alakul ki. A tulajdonság hátterében valójában egy lélektanilag meghatározó adok-kapok viszony húzódik meg. Ha valaki jót tesz valakivel, az maga is jó érzéseket fog átélni: a másik hálája vagy boldogsága valódi megerősítéssel szolgál, fejleszti az önbizalmat, az optimizmust és a hasznosság érzését. Minden jótékony cselekedet valójában emeli saját életünk értékét is, így a jócselekedetek gyakorlása nagyon fontos és hasznos” – mondta Tari Annamária pszichoterapeuta.

A megkérdezettek a lehetőségeikhez mérten egészen a legapróbb dolgoktól a nagyobb adományokig próbálnak segíteni, így közülük sokan pénzt és ruhákat adományoznak, többen gyerekeken szeretnének segíteni és sokan támogatják adományokkal a Magyar Vöröskeresztet is.

„Érdekes megfigyelni, hogy jótékonyságunk mire terjed ki és mire nem. Van, aki szívesen ad például tárgyakat, de nem ad pénzt, van, aki inkább csekket tölt ki, minthogy bármilyen holmijától megváljon, és van, aki megmarad a jó tanácsoknál. Hogy miről tudunk lemondani és a másik rendelkezésére bocsátani, már karakterfüggő jellemző. Hétköznapi apró jócselekedeteink, mint például az, hogy magunk elé engedünk-e valakit a sorban, vagy autóban ülve engedjük-e besorolni a másik autóst, kisegítünk-e valakit jó tanáccsal az utcán, vagy vásárolunk-e a hajléktalanoktól újságot, szinte fel sem tűnnek, noha meghatározó befolyással vannak személyiségünkre” – tette hozzá a szakember.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése