TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

December 20-án jubileumi divatbemutatóval ünnepli márkája első 20 évét Kenguru, a rendszerváltozás utáni időszak első újhullámos divattervezője.

Újhullám, underground, avantgard – ezek az irányzatok, amelyek leginkább jellemezték Mayer Balázs, alias Kenguru pályáját az elmúlt 20 évben. Balázs az 1990-es években kezdő divattervezőként rögtön olyan magazinok fashion story rovataiban jelent meg, mint a Playboy vagy az Elite magazin. Harsány színek, szokatlan anyaghasználat, ez az ami már akkor is messziről megkülönböztette őt mindenki mástól. Hordhatatlan – mondták.  És hazánkban valóban nem volt igény arra a  különc, vibráló stílusra, ami a kozmopolita Londonra, New Yorkra olyannyira jellemző.


Bemutató a Gödöllői kastélyban, 2000-ben

Mégis, 20 év távlatából szemlélve a teljes életművet az látszik, hogy a kollekciók egymásra épülnek, az értő szemek pedig a nagyon apró, szinte jelzésszerű motívumokból pontosan leolvashatják az adott korszak irányvonalait. Kenguru úgy volt egyedi és avantgarde, hogy közben hűen adta át a kor popkultúrájának lenyomatát és volt egyfajta íve a kollekcióinak. Hogy ez mennyire volt tudatos és mennyire ösztönös – talán nem is fontos. Az alkotói szabadság az, ami meghatározó lett az ő esetében. Nem követett trendeket, irányzatokat, bár érdeklődve figyelte a nemzetközi divatházakat.

Az akkori klubéletéről lehet nélküle beszélni, de nem érdemes. Az újhullám kedvezett annak a „koncepciónak”, amit Kenguru képviselt. A magára valamit is adó fiatal a popcsatornákon hozzánk áramló külföldi mintákat másolta, azaz csak másolta volna, mert a Kenguru márkán kívül szinte lehetetlen volt olyan egyedi designer darabokat találni, amelyek választ adtak a kor öltözködési kihívásaira. Bár kétség kívül nagyon szűk volt ez a réteg, de létezett – és jól egymásra találtak Kenguruval.


Ilyen is volt

A szűkös klubéletből kitörni készülő Kenguru felismerte azt is, hogy a divattervezők legfőbb kihívása azon csatornák hiánya, amelyeken keresztül ők közvetlen kapcsolatba léphetnek a közönséggel. Erre válaszul Kenguru kitalálta: ahogyan a világ nagyvárosaiban, úgy Budapesten is lesz Fashion Week. A háromnapos divateseményt azóta is évi rendszerességgel hívja életre. Egyedül. Ő egy személyben a szakmai és  kreatív igazgató, marketinges, és látványfelelős. Szervez, dönt, igazgat és ha kell, pakol is. Persze a Fashion Week elindításakor már túl volt számos saját divatbemutatón, ahol volt idő megtanulni mindezt. A Kenguru márka imázsához méltóan a helyszínek sem voltak hagyományosak: a bemutatók helyszínéül a „díszlet” lehetett a Gerbaud, az Ybl Palota, a Moulin Rouge vagy éppen a Déli Pályaudvar.

A 2010-es évekkel aztán szinte egy időben született meg az új divattervező generáció is, és a glossy magazinok hirtelen felkapták őket. A fiatalok éhesek a sikerre, új utakat járnak mind a divat mind a public relations területén. Maguknak követelik a médiát, a hírnevet. A körülöttük hirtelen támadt hazai média-cunaminak köszönhetően ki is alakult hamar a saját rajongótáboruk. Kengurunak segít a múltja abban, hogy a hírnévgenerálásra ne kelljen külön csapatot működtetnie. Rendszeresen kap meghívást kiállítóként a London Fashion Weekre és a Fashion TV is többször mutatta már be kollekcióját.


Így kezdődött...

Mindez 1994. december 16-án, a Fortunában, az első Kenguru divatbemutatóval kezdődött. (A mostani 40-es generáció pontosan tudja, mit jelentett akkor ez a hely!) Pontosabban 1987 szilveszteréig kell visszamenni, amikor az akkor még középiskolás Mayer Balázs egy szilveszteri buliba csöppent és az ott összeverődött, ismeretlen társaság egyik tagja ezzel a becenévvel illette a furcsán táncoló fiatal fiút. A pillanat szülte név máig  fennmaradt, egy divatmárka őrzi azt a nyolcvanas évekbeli szilvesztert.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése