TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

December 20-án jubileumi divatbemutatóval ünnepli márkája első 20 évét Kenguru, a rendszerváltozás utáni időszak első újhullámos divattervezője.

Újhullám, underground, avantgard – ezek az irányzatok, amelyek leginkább jellemezték Mayer Balázs, alias Kenguru pályáját az elmúlt 20 évben. Balázs az 1990-es években kezdő divattervezőként rögtön olyan magazinok fashion story rovataiban jelent meg, mint a Playboy vagy az Elite magazin. Harsány színek, szokatlan anyaghasználat, ez az ami már akkor is messziről megkülönböztette őt mindenki mástól. Hordhatatlan – mondták.  És hazánkban valóban nem volt igény arra a  különc, vibráló stílusra, ami a kozmopolita Londonra, New Yorkra olyannyira jellemző.


Bemutató a Gödöllői kastélyban, 2000-ben

Mégis, 20 év távlatából szemlélve a teljes életművet az látszik, hogy a kollekciók egymásra épülnek, az értő szemek pedig a nagyon apró, szinte jelzésszerű motívumokból pontosan leolvashatják az adott korszak irányvonalait. Kenguru úgy volt egyedi és avantgarde, hogy közben hűen adta át a kor popkultúrájának lenyomatát és volt egyfajta íve a kollekcióinak. Hogy ez mennyire volt tudatos és mennyire ösztönös – talán nem is fontos. Az alkotói szabadság az, ami meghatározó lett az ő esetében. Nem követett trendeket, irányzatokat, bár érdeklődve figyelte a nemzetközi divatházakat.

Az akkori klubéletéről lehet nélküle beszélni, de nem érdemes. Az újhullám kedvezett annak a „koncepciónak”, amit Kenguru képviselt. A magára valamit is adó fiatal a popcsatornákon hozzánk áramló külföldi mintákat másolta, azaz csak másolta volna, mert a Kenguru márkán kívül szinte lehetetlen volt olyan egyedi designer darabokat találni, amelyek választ adtak a kor öltözködési kihívásaira. Bár kétség kívül nagyon szűk volt ez a réteg, de létezett – és jól egymásra találtak Kenguruval.


Ilyen is volt

A szűkös klubéletből kitörni készülő Kenguru felismerte azt is, hogy a divattervezők legfőbb kihívása azon csatornák hiánya, amelyeken keresztül ők közvetlen kapcsolatba léphetnek a közönséggel. Erre válaszul Kenguru kitalálta: ahogyan a világ nagyvárosaiban, úgy Budapesten is lesz Fashion Week. A háromnapos divateseményt azóta is évi rendszerességgel hívja életre. Egyedül. Ő egy személyben a szakmai és  kreatív igazgató, marketinges, és látványfelelős. Szervez, dönt, igazgat és ha kell, pakol is. Persze a Fashion Week elindításakor már túl volt számos saját divatbemutatón, ahol volt idő megtanulni mindezt. A Kenguru márka imázsához méltóan a helyszínek sem voltak hagyományosak: a bemutatók helyszínéül a „díszlet” lehetett a Gerbaud, az Ybl Palota, a Moulin Rouge vagy éppen a Déli Pályaudvar.

A 2010-es évekkel aztán szinte egy időben született meg az új divattervező generáció is, és a glossy magazinok hirtelen felkapták őket. A fiatalok éhesek a sikerre, új utakat járnak mind a divat mind a public relations területén. Maguknak követelik a médiát, a hírnevet. A körülöttük hirtelen támadt hazai média-cunaminak köszönhetően ki is alakult hamar a saját rajongótáboruk. Kengurunak segít a múltja abban, hogy a hírnévgenerálásra ne kelljen külön csapatot működtetnie. Rendszeresen kap meghívást kiállítóként a London Fashion Weekre és a Fashion TV is többször mutatta már be kollekcióját.


Így kezdődött...

Mindez 1994. december 16-án, a Fortunában, az első Kenguru divatbemutatóval kezdődött. (A mostani 40-es generáció pontosan tudja, mit jelentett akkor ez a hely!) Pontosabban 1987 szilveszteréig kell visszamenni, amikor az akkor még középiskolás Mayer Balázs egy szilveszteri buliba csöppent és az ott összeverődött, ismeretlen társaság egyik tagja ezzel a becenévvel illette a furcsán táncoló fiatal fiút. A pillanat szülte név máig  fennmaradt, egy divatmárka őrzi azt a nyolcvanas évekbeli szilvesztert.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése