TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Ismét megdőlt minden rekord, az idei Effie-n a korábbiaknál is több, 147 pályázat indult. 92 nevezés jutott döntőbe és 53 Effie-díj kelt el a Vigadóban megrendezett gálaesten.

Az est sztárja a Katona József Színház Gifszínház kampánya volt, 2 arany és egy ezüst mellett a platina Effie-t is elnyerve. A társadalmi célú kampányok kategóriában idén bronznál fényesebb díjat nem osztott a zsűri, a Baráthegyi Alapítvány 1 %-os kampánya úgy jutott mégis arany Effie-hez, hogy azt a kereskedelmi célú kampányokkal folytatott kiélezett versenyben, a hosszú távú hatékonyság kategóriában érdemelte ki.


Az Effie a reklámkampányok értékelésekor és elismerésekor nemcsak a kreativitást díjazza, hanem a marketing és reklámcélok megvalósítását, a hatékonyságot és az eredményességet is. A New York-i Amerikai Marketing Szövetség 1968-ban alapított, a maga nemében egyedülálló díja a kommunikációs szakma egyik legnagyobb elismerése, szerte a világon.

A leghatékonyabb és a legeredményesebb ügynökség a 2014-es hazai Effie-n a Young and Rubicam volt, hét Effie díjat kaptak, ebből négyet a Katona József Színház számára készített Gifszínház kampány jóvoltából. Kiemelkedően  szerepeltek a Heineken Hungária, a Vodafone és a Magyar Állami Operaház kampányai is.

Az Effie díjakat ugyanazon ponthatárok szerint osztják ki, így fordulhat elő, hogy egy-egy kategórián belül a pályázók csak aranyat vagy éppen csak bronzot kapnak. Ez történt idén a társadalmi célú reklámokkal is, ahol ezúttal bronznál jobb eredmény nem született, igaz abból hármat is kiosztottak: a Bátor Tábor és az Országos Mentőszolgálat Alapítvány szja 1 %-os kampányai mellett az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség „Te szedd!” akciója kapott még bronzot. Az idei gálán sem maradt azonban arany nélkül a civil szféra, a Baráthegyi Alapítványt az elmúlt 5 év kiemelkedő szja 1 %-os kampányeredményeiért a hosszú távú hatékonyság kategóriában jutalmazta arany Effie-vel a több mint 100 fős szakmai zsüri.

„A Baráthegyi története igazolja, érdemes kitartani a hosszú távú stratégia mellett, a következetes kommunikációs befektetés meghozza gyümölcsét, fontos elismerés számunkra, hogy az eredményeink a kereskedelmi célú kampányokkal történő összevetésben is megállják a helyüket” – véli Miha Tamás, civil kommunikációs szakember, az ügyfeleivel, köztük a Baráthegyi Alapítvánnyal közösen két díjat is elnyerő Human Dialog Kft. ügyvezetője.  

A Baráthegyi már harmadik éve nyer díjakat az Effie-n szja 1%-os kampányaival, most először kapott viszont aranyat, méghozzá az elmúlt 5 év sikerei okán. Az alapítvány eredményei egyre jobbak, a 716. helyről a 21-re ugrott a legtöbb szja 1%-ot szerző civilszervezetek toplistáján, a vakvezető kutyaképzés javára adójukat felajánlók száma 183 főről 6143-ra emelkedett, az alapítvány bevétele tavaly 26,5 millió forint fölé nőtt.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése