TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Ismét megdőlt minden rekord, az idei Effie-n a korábbiaknál is több, 147 pályázat indult. 92 nevezés jutott döntőbe és 53 Effie-díj kelt el a Vigadóban megrendezett gálaesten.

Az est sztárja a Katona József Színház Gifszínház kampánya volt, 2 arany és egy ezüst mellett a platina Effie-t is elnyerve. A társadalmi célú kampányok kategóriában idén bronznál fényesebb díjat nem osztott a zsűri, a Baráthegyi Alapítvány 1 %-os kampánya úgy jutott mégis arany Effie-hez, hogy azt a kereskedelmi célú kampányokkal folytatott kiélezett versenyben, a hosszú távú hatékonyság kategóriában érdemelte ki.


Az Effie a reklámkampányok értékelésekor és elismerésekor nemcsak a kreativitást díjazza, hanem a marketing és reklámcélok megvalósítását, a hatékonyságot és az eredményességet is. A New York-i Amerikai Marketing Szövetség 1968-ban alapított, a maga nemében egyedülálló díja a kommunikációs szakma egyik legnagyobb elismerése, szerte a világon.

A leghatékonyabb és a legeredményesebb ügynökség a 2014-es hazai Effie-n a Young and Rubicam volt, hét Effie díjat kaptak, ebből négyet a Katona József Színház számára készített Gifszínház kampány jóvoltából. Kiemelkedően  szerepeltek a Heineken Hungária, a Vodafone és a Magyar Állami Operaház kampányai is.

Az Effie díjakat ugyanazon ponthatárok szerint osztják ki, így fordulhat elő, hogy egy-egy kategórián belül a pályázók csak aranyat vagy éppen csak bronzot kapnak. Ez történt idén a társadalmi célú reklámokkal is, ahol ezúttal bronznál jobb eredmény nem született, igaz abból hármat is kiosztottak: a Bátor Tábor és az Országos Mentőszolgálat Alapítvány szja 1 %-os kampányai mellett az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség „Te szedd!” akciója kapott még bronzot. Az idei gálán sem maradt azonban arany nélkül a civil szféra, a Baráthegyi Alapítványt az elmúlt 5 év kiemelkedő szja 1 %-os kampányeredményeiért a hosszú távú hatékonyság kategóriában jutalmazta arany Effie-vel a több mint 100 fős szakmai zsüri.

„A Baráthegyi története igazolja, érdemes kitartani a hosszú távú stratégia mellett, a következetes kommunikációs befektetés meghozza gyümölcsét, fontos elismerés számunkra, hogy az eredményeink a kereskedelmi célú kampányokkal történő összevetésben is megállják a helyüket” – véli Miha Tamás, civil kommunikációs szakember, az ügyfeleivel, köztük a Baráthegyi Alapítvánnyal közösen két díjat is elnyerő Human Dialog Kft. ügyvezetője.  

A Baráthegyi már harmadik éve nyer díjakat az Effie-n szja 1%-os kampányaival, most először kapott viszont aranyat, méghozzá az elmúlt 5 év sikerei okán. Az alapítvány eredményei egyre jobbak, a 716. helyről a 21-re ugrott a legtöbb szja 1%-ot szerző civilszervezetek toplistáján, a vakvezető kutyaképzés javára adójukat felajánlók száma 183 főről 6143-ra emelkedett, az alapítvány bevétele tavaly 26,5 millió forint fölé nőtt.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése