TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Teljes gőzzel dübörög a „startup láz”, és a világháló fejlődésének köszönhetően robbanásszerű változás előtt áll offline világunk is.

Az állandó online összeköttetés, a technológia folyamatos evolúciója és a relatíve alacsony beszállási költségek lehetővé teszik, hogy a kezdő garázscégek olyan üzletekbe fogjanak, ami ezidáig csupán a nagyok kiváltsága volt. Az új üzleti modelleknek köszönhetően a nulláról indulva hajmeresztő növekedést és tulajdonosaiknak gyors meggazdagodást jelentő cégek már szinte minden piaci szegmensben jelen vannak. Az internetre alapuló bizniszek új generációjának kulcsszava az OTT (over-the-top), amely az online világ legnagyobb hazai konferenciájának egyik húzó témája is lesz. Az idén tizenöt éves Internet Hungary többek között arra is választ adhat, hogy lehet akár több százmilliós nemzetközi cég egy magyar startup-ból.


Javában zajlik a digitális ipari forradalom, amelynek megalapozója a folyamatosan növekvő szélessávú internet penetráció. Magyarországon már 5,5 millió ember netezik, és ebből 1,2 millióan a mobiltelefonjukon keresztül is elérik a világhálót. A technológiai fejlettség újabb lépcsőfoka hasonlóan gyökerestül változtatja meg életünket, mint az „eredeti” ipari forradalom. Az ennek köszönhetően kialakuló megosztásalapú gazdaság alapkövei a felhőszolgáltatások, a mobilitás, a Big Data, az M2M (gép-gép közötti kommunikáció), a közösség, az OTT (over-the-top) és az automatizáció.

Az új mechanizmusoknak köszönhetően a semmiből induló garázscégek pillanatok alatt globális szereplőkké válhatnak, egykori óriáscégek nevei pedig egyik napról a másikra merülnek a feledés homályába. Ma lényegesen több kis cég állhat rajtkőhöz a piacra lépés szándékával, mint öt vagy tíz évvel ezelőtt. Az újgenerációs üzletek újszerű, a korábbiaknál hatékonyabb és/vagy merészebb stratégiával, nagyobb rugalmassággal, rövidebb reakcióidővel és innovatívabb munkatársakkal bírnak, mint a már „meglett” mamutcégek.

Éppen ezért világszerte üzleti angyalok, befektetési bankárok és szerencselovagok ezrei vadásznak az ígéretes startupokra, a következő „nagy dobás”, vagyis a gyors meggazdagodás reményében. Ráadásul a mobil appok, a gamification (játékelemek alkalmazása az élet legkülönbözőbb területein), az újabb és újabb közösségi alkalmazások, illetve a Big Data és az automatizáció korában erre minden esélyük meg is van. A mai kor aranyláza a startup láz.
Az over-the-top modellnek köszönhetően lett nemzetközileg sikeres pl. a Netflix a televíziózás esetében, vagy telekommunikációs területen a Skype vagy a Viber. De számos magyar szereplő is jelentős eredményeket ért már el: ilyen a szintén tévés piacon tevékenykedő Fuso, a Miutcánk közösségi oldal, az Oszkár telekocsi-rendszer, vagy az online fizetés terén sikeres BUXA.

Szalvétára írt ötlettől a 2 millió dolláros üzletig
Az idén tizenötéves, október 14-15-én, Siófokon megrendezésre kerülő Internet Hungary a szép új digitális világ mélyebb összefüggéseit vizsgálja a média, a reklám, a befektetés, a kereskedelem, a HR, a személyes márkaépítés, az állami szabályozás, az üzleti modellek és az egyén szemszögéből. Az eseményen egy külön szekció keretében vizsgálják majd a hazai startupok lehetőségeit, ennek keretében számos külföldi és hazai szakember tárgyalja a témával kapcsolatos legégetőbb jogi, finanszírozási kérdéseket és legjobb gyakorlatokat. Szó lesz többek között arról, hogy milyen lépések szükségesek ahhoz, hogy egy jó ötletből akár több millió dolláros üzlet legyen. A résztvevők továbbá megtudhatják, hogy melyek a startupok tipikus jogi buktatói, és hogyan lehet ezeket kivédeni. Az előadások keretében arra a kérdésre is keresik a választ, hogy lehet Magyarország a régió startup központja. Terítékre kerülnek továbbá a startupok lehetséges finanszírozási formái, illetve hazai cégek esettanulmányain keresztül az is bemutatásra kerül, hogy érdemes egy magyar startup cégnek külföldi piacokra belépnie.

Részletes információk a konferenciáról ITT.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése