TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Szabó Orsolya / Starbucks

7262
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.


Szabó Orsolya

Marketing specialist
Starbucks Magyarország

 

Szakma
Már a középiskola alatt is kereskedelmi tevékenységgel egészítettem ki a zsebpénzemet, nem is kis sikerrel, a gimnázium befejezése előtt pedig már tudtam, hogy a Külkereskedelmi Főiskolán szeretnék továbbtanulni. Amikor elkezdtem a marketinges órákat, világossá vált, hogy a reklám világa és a marketingkommunikáció, a kreativitással kapcsolatos dolgok állnak közel hozzám. Nagyon szerettem a főiskolai éveket, mert sok prezentációt kellett tartani, bőven gyakorolhattuk a kreatív gondolkodást és közös brainstormingolást. Ma már saját csapatom van, akikkel együtt élhetem meg ennek a szakmának a változatosságát, főleg most, hogy február óta régiós szinten vagyok felelős a márkáért: Csehország, Lengyelország és Magyarország is hozzám tartozik.

Meglepő
A Starbucks márkával való találkozásom egy álomtörténet, amire nagyon büszke vagyok. A Külkeren a szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam 2008-ban, amikor a márka még nem is volt Magyarországon, de tudtam, hogy az AmRest Kávézó Kft. kapta meg a forgalmazási jogot, akiknek elküldtem a szakdolgozatot. Két évvel később megcsörrent a telefon, hogy van egy marketinges állás, érdekel-e. Sokan gondolják, hogy a szakdolgozatnak nincs értelme, de ebből a történetből is kiderül, hogy van.

Siker
24 éves voltam, amikor az imént felidézett telefonbeszélgetés lezajlott. Emlékszem, milyen döbbenet, meglepettség, hihetetlen izgatottság és félelem lett rajtam úrrá. Ilyen fiatalon megkapni a Starbucks Hungary marketingvezetői pozícióját egy óriási meglepetés, és kihívás is volt egyben. Aztán máris egy kéthetes barista tréningen találtam magam, majd jött a kávémesteri tréning. Mivel a központunk Lengyelországban van, az első naptól szinte teljesen egyedül kellett kitalálnom, hogy mit kell csinálni. A heti két óra telekonferencia a külföldi vezetőkkel egy kezdő marketingvezetőnek igen kevés. Nagy önállóságra volt szükség, de szerencsére ezt már előtte is megtanultam. A másik nagy elismerés, amire úgy gondolom, büszke lehetek, amikor Lengyelországban felmondott a főnököm és új embert kerestek a helyére, akkor elsősorban a mostani csapatom volt, aki ajánlott, akik szerették volna, ha én leszek a vezetőjük.

Célok
Mindenképp a marketing területén szeretnék maradni. Annyira kell igazodni a piaci változásokhoz, minden nap újat és újat tanulni, hogy ebben mindig van kihívás. A Starbuckson belül is vannak még olyan területek, ahol bőven tudok fejlődni. Imádok itt dolgozni, de a divat világa is érdekel.

Hobbi
A zumba és a spinning az, amivel bármikor le tudom vezetni a feszültséget, de szívesen megyek színházba, moziba és kiállításra is, ha időm engedi. A kávé mellett szívesen ismerkedem a borokkal, januárban pedig a whisky kultúrában mélyedtem el jobban. Itt nem írnám, hogy jobban elmélyedtem a whiskey kultúrában, hanem hogy a whisky kultúrájával is elkezdtem ismerkedni, inkább a borokhoz írnám, hogy jobban elmélyedtem a borok világában.

Terv
A munkának mindig nagyon fontos szerepe lesz az életemben, de törekszem a munka és a magánélet egyensúlyának megtartására. Ez sokszor nem könnyű, de úgy gondolom, hogy lehetséges. Hosszútávon a boldog, kiegyensúlyozott család a cél, és ha emellett belefér az életembe még egy ejtőernyős tandemugrás is, akkor nagyon boldog leszek.

Mottó
Arra próbálok figyelni, hogy optimista maradjak, hogy mindig tűzzek ki magam elé célokat, és azokat el is érjem.  A legrosszabb pillanatokat is próbálom úgy felfogni, hogy ebből fejlődni és tanulni tudok.

Misszió
A kávézókban az operáció és a marketing érdekei sokszor nem teljesen fedik egymást, hiszen a közös piaci célok mellett minden egyes kávézónknak megvannak a saját céljaik is. Ilyenkor a nyitottság és kompromisszumkészség segíthet az álláspontokat közeledésében. A lényeg, hogy a végén mindenki boldog legyen, hiszen azért dolgozik mindkét oldal, hogy erős márkát építsünk és elégedettek legyenek a vendégeink.

Kedvenc
Nagyon szeretek kipróbálni mindenféle különlegességet, ezért amikor utazom, a helyi ételeket fogyasztom. A tengeri ételek és az olasz, spanyol konyha, az egzotikusabb ízek állnak közel hozzám.  Rejtő Jenő könyveit bármikor szívesen előveszem, de a krimitől a szakmai könyvekig általában 3-4 könyvet olvasok egyszerre.  Zenéből szintén nagyon változatosak az igényeim, amiket leginkább a nyári zenei fesztiválok fednek le. Ha vers, akkor Dsida Jenő: Arany és kék szavakkal.

Utazás
Az eddigi legkalandosabb kirándulásom Andalúzia volt. Szeretnék eljutni egy kávéültetvényre, az Indonéz szigetvilágban, például Szumátrán.

Boldogság
Család és utazás: új kultúrák megismerése, új emberek, új helyek felfedezése, majd visszatérés életem állandó résztvevőihez, a szeretteimhez.

Üzenet
Merj nagyot álmodni, tűzz ki célokat és tegyél érte!


Az interjút készítette: Laki Mónika


Iskola
2004-2008. Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Főiskolai Kar, nemzetközi kommunikáció szak (szakirány: marketingkommunikáció, reklám)
2007. január-május Mikkeli University of Applied Sciences, Finnország
2008-2010. WERK Stílus és Kommunikációs Akadémia, stylist szak

Múlt
2007. szeptember-2008. március Publicis Reklámügynökség, account trainee    
2008. október-2010. szeptember Clair&Curtis Communication Kft. (reklámügynökség), new business asszisztens, account manager    
2010. szeptembertől Amrest Kávézó Kft., Starbucks Magyarország – marketing specialist
2014. februártól Amrest Kávézó Kft., Starbucks CEE – Interim Marketing Manager


Nyelv
angol, olasz

Magyarország
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése