TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A magyarok 73 %-a internetezik, ezzel Európában a középmezőnyben vagyunk, de óriásiak a különbségek az országon belül.

A hazai felnőtt lakosság meghatározó része, hetven százaléka legalább hetente egyszer használja az internetet, derül ki az Európai Gazdasági Bizottság felméréséből. Azok aránya, akik háromhavonta legalább egyszer használják a világhálót 73 %, azaz azok a magyarok, akik használják a netet rendszeresen élnek is vele. A nemek között sincs jelentős eltérés. Bár a férfiak magasabb arányban interneteznek, de a nők lemaradása csupán néhány százalék. Igaz, ez a különbség már egy évtizede állandó.


A Google verhetetlen
A hazai internet szinte használhatatlan a Google nélkül. A lakosság több mint 96 %-a használja a Google keresőjét, míg a többi keresőmotor piaca egy százalék alatt marad. A cég más területen is verhetetlen: az internetes böngészőkk között a Google Chrome a piacvezető, és a magyarok 58 %-a használja a Google levelezőrendszerét a Gmailt. Az okostelefonok 75 %-án a Google Android operációs rendszere fut, és videó nézésre is főleg a Google tulajdonában lévő YouTube-ot használjuk. Egyedül a közösségi médiában van hátrányban a keresőcég. Míg a Facebookot az internetezők több mint 85 %-a használta, addig a Google közösségi oldalát a Google Plust a netezők kevesebb, mint 20 %-a látogatta meg, de a rendszeres használata elhanyagolható. Aligha túlzás azt állítani, hogy a két cégóriás nélkül, az átlagos magyar internethasználó teljesen megbénulna – írja az ite.hu.



Az életkor és a végzettség meghatározó
Az Eurostat adataiból az is kiderül, hogy az országon belül igen erőteljesek a különbségek. Míg a képzett fiatalok körében gyakorlatilag száz százalékos az internethasználat, az alacsony végzettséggel rendelkező középkorúaknál, az internethasználat alig haladja meg a 40 százalékot. A legrosszabb a helyzet az idős, 55 év feletti korosztály esetén, de alapvetően itt az iskolázottság dönt. Míg ebben a korosztályban az általános iskolai végzettségűeknek csak 9 %-a használja a netet, addig a felsőfokú végzettséggel rendelkezők 85 %-a.

Európában a középmezőnyben vagyunk
Európai összehasonlításban Magyarország nagyjából a középmezőny alsó felében helyezkedik el. Az élmezőnyben az északi országok vannak, Izland a listavezető 97 %-os internethasználattal, de Norvégia, Finnország és Dánia is kilencven százalék feletti eredménnyel büszkélkedhet.


A lista hátulján jellemezően a déli, mediterrán és balkáni államok találhatóak, amelyeket Magyarország is megelőz. A régi uniós tagállamok közül Olaszország, Portugália vagy Görögország is hazánk mögött található a listán. A Közép-Európai országokat tekintve vegyes a kép. Romániát és Lengyelországot megelőzzük, de Csehország, Szlovákia, és legutóbb Szlovénia már előttünk jár a lakossági internethasználatban.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése