TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Kutas István / Telenor

7186
A social media egy divatos téma, nagyon sokan és sokat beszélnek róla, de még a kommunikátorok között is nagyon kevesen értik, hogy miről szól valójában. Az egyoldalú üzenetek sulykolása nem működik, a közösségi médiának a szórakoztatásról, gyönyörködtetésről kell szólnia.


Kutas István
Telenor Magyarország Zrt.
vállalati kommunikációs igazgató (2011-től)


Szakma
Már a tanulmányaim alatt is közéleti kérdések érdekeltek: az első végzettségem filozófia, a második pedig politológiai és közgazdaság. Innen nem volt messze a média és az oda való eljutás, már csak azért sem, mert mindig nagyon aktív médiafogyasztó voltam. A PR-hoz egy véletlen kapcsán jutottam el. Egy évvel azelőtt, hogy végeztem volna az egyetemen, az édesanyám cége kommunikációs válsághelyzetbe került, amit egy PR ügynökség oldott meg.  Egy nyaralás alatt végigkísérhettem a válságkommunikációt, ekkor kezdett érdekelni a PR.  Mivel a szakma Mekkájában, Angliában tanultam, elég gyorsan utána tudtam nézni, hogy mi hogyan működik.

Célok
Nincs fix álmom, mert azt láttam az elmúlt tizenvalahány évben, hogy nagyon sokat változik a piac is, én is. Abban biztos vagyok, hogy nem szeretnék dinoszaurusz lenni, nem szeretném, ha a szakma, a piac elmenne mellettem és 10-15 év múlva valami őskövületnek tartanának abban, amit csinálok. Ez a veszély mindenkinél fenn áll, aki sikeres abban, amiben mozog, mert ilyenkor nincs motiváció az újításra.

Siker
Nem tudok egy dolgot kiemelni. Az adja a sikerélményt, amikor látom, hogy a kollégám olvassa a sajószemlét, lát benne valamit rólunk, és felkiált, hogy „hú, ezt akár mi is mondhattuk volna” és tudom, hogy nagyon sokat beszélgettünk azzal az újságíróval, és találkoztak a gondolataink. Azt szeretem, amikor átmennek a fontosabb üzeneteink, amikor már a kérdésfeltevés részévé válik egy-két téma, amit bedobtunk. Még ha nem is vagyunk láthatóak, alakítottuk a közgondolkodást, tudunk hatást elérni, változtatni beállítottságokon, döntéseken, akár súlyos milliárdokat érintő kérdésekben is.

Hobbi
Bor és gasztronómia: sokat foglalkozom borkóstolással a szabadidőmben és szívesen járok étterembe is, ez alapján szervezem az utazásaimat. Keresem az újat, az egyedit, a „mainstream” a gasztronómiában se hoz lázba.

Terv
Békés, kiegyensúlyozott gyerekeket nevelni. Semmilyen elvárást, terhet nem szeretnék rájuk rakni, hogy az én be nem teljesített álmaimat kelljen megvalósítaniuk – azt szeretném, ha értékes, számukra boldog életet élnének.

Mottó
Happy but not satisfied – vagyis boldog, de sosem elégedett.

Misszió
Fontos számomra, hogy megértsem a környezetemet, mások motivációját, kérdéseit, és meg is értessem magamat, a szervezetemet, az intézményt, ami mögöttem áll. Egyfajta párbeszéd generálás, közös nyelv, közös nevező kialakítása – ez az ami motivál. A PR-ban a média, művész, alternatív világ és az üzleti élet közötti közvetítő vagy. Ez sokszor nem egyszerű dolog, mert mind a két részben benne kell lenni, érteni kell, le kell tudni fordítani a gondolatokat.

Kedvenc
A gasztronómiában az olasz konyhát szeretem, gyakran főzök is. Ezt egy fontos önkifejezési formának tartom, ami  ráadásul egy-egy stresszes nap után kikapcsol. Könyvben a klasszikus vonalat: a német klasszikusokat (Thoman Mann) és az angol klasszikus, XIX. századi angol írókat kedvelem, akik egyébként főként női szerzők. A könyv, amelyet a legtöbbször olvastam, a Buddenbrook ház. Filmekből vannak visszatérőek, például minden évben egyszer tartok egy Keresztapa-maratont. Érdekes, hogy sem a fantasy, sem a sorozat nem vonz, de a Trónok harcát szívesen megnézem.  Zenéből mindenevő vagyok, a Telenor által is aktívan promotált Deezeren különböző playlisteket állítok össze, és ezeket attól függően hallgatom, hogy milyen hangulatom van: reggel, amikor fel kell gyorsulnom, lendületesebb, modernebb dalokat, máskor Doorst vagy a nyolcvanas évek underground zenéjét hallgatom.

Utazás
Nagyon szeretek utazni, jellemzően autóval, borvidékekre, Európán belül.  Azok közé tartozom, akiket nem tud nagyon lázba hozni egy ázsiai utazás, Toszkána viszont visszatérő célpont.

Meglepő
A mindennapjaim. A mi szakmánkban az az érdekes, hogy az input nem egyenlő az outputtal. Ha csinálok egy rendezvényt, vagy egy közleményt, nincs kontrollom afelett, hogy egy újságíró vagy egy ügyfél miként értelmezi az eredeti szándékot/üzenetet – mint például egy reklám esetében – ezért nap mint nap érnek meglepő dolgok. A másik tényező, ami miatt rengeteg a kellemes és kellemetlen meglepetés, az az iparágunk  jellegéből adódik, hiszen a szolgáltatások esetében az emberi tényező számos váratlan fordulatot tartogat.

Boldogság
Harmónia, kiegyensúlyozottság. Egyensúly mind a privát életben, mind a munkában, amit napról-napra meg kell teremteni.

Üzenet
Fontos, hogy legyen az emberben kellő alázat, ne higgyük, hogy minden meg tudunk oldani csak azért, mert már láttunk hasonlót. Szükséges a kellő intellektuális kíváncsiság, mert csak így tudjuk újszerűen és egyedi módon megközelíteni a kérdéseket.

Az interjút készítette: Laki Mónika

 


Tanulmányok
University of Oxford, Politics, Economics, 1995-1998.
Hochschule für Philosophie München, Philosophy, 1993-1995.

Szakmai múlt
Telenor Magyarország Zrt., vállalati kommunikációs igazgató, 2011-től
E.ON Földgáz és E.ON Hungária Zrt., PR vezető, 2006-2011.
Béres Gyógyszergyár Zrt., kommunikációs osztályvezető, 2002-2006.
Porter Novelli, Senior Account Executive, 2000-2002.
Hill & Knowlton, Account Executive, 1998-2000.

Nyelvtudás
angol, német, francia

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése