TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Móricz Szilvia / Aquaworld Zrt.

7167
Mindig kell egy hosszú távú cél, amiért küzdünk, de az elérhető kis célok, az apró kis tettek határozzák meg a mindennapokat.


Móricz Szilvia
Aquaworld Zrt. / Ramada Resort Budapest
értékesítési- és marketingigazgató (2013-tól)


Szakma
A tettek embere vagyok, és egyúttal nagyon fontosnak tartom a hosszú távú gondolkodást. A Kereskedelmi és Vendéglátóipari Főiskola  elvégzése után az egészségturizmusra specializálódtam. Később, a marketing szakközgazdász képzésen megismert esettanulmányok komolyan elgondolkoztattak és elhatároztam, hogy a megismert esettanulmányokat egy az egyben átültetem a turizmusba és a szállodaiparba. Azt láttam, hogy  a nagy nemzetközi márkáknál és szállodaláncoknál még működik a marketing valamilyen szinten, de a kisebb hazai brandeknél, amik valójában nagy magyarországi projekteket jelentenek – mint például a hévízi  vagy egyéb vidéki wellness szállodák  – nagyon háttérbe szorulnak.  Megjártam jó néhány szállodát. Mindenhol kellett a márkaépítés, és nagyon komoly marketing szaktudásra és elkötelezettségre volt szükség ahhoz, hogy az elejétől fogva stratégiába illesztve kezeljük a teendőket.
Sok helyen tévesen azt gondolják, hogy ha hoznak egy jó embert, akinek kapcsolatai vannak, az azonnali világmegváltást jelent.  Fontos a kapcsolati tőke, de hosszútávon nem működik, ha nincs mögötte stratégiai gondolkodás. A legfontosabb, hogy átlássam az alapvető célcsoportot, és azt, hogy a kommunikáció ennek az irányába megy-e. Alaposan kell szegmentálni. Az idő ahhoz kell, valóban felmérjük a piaci helyzetet, az eddigi kommunikáció irányát és csak ennek ismeretében lehet újratervezni.  ember megnézze, áttervezze, és csak ennek megfelelően építse fel a kommunikációt.  Itt, a Ramada Resort – Aquaworld fürdő és szálloda élménybirodalomban már most, egy év után is látom, hogy a tudatos tervezés, amit elindítottunk, meghozza az eredményét.  Ez sok munka, és nem megy máról holnapra: mindent strukturáltan kell látni. Ezt a fajta gondolkodásmódot próbálom átadni a környezetemnek is, és előbb-utóbb elkezd működni, hatni, az emberek ráállnak, hogy így jó cselekedni.  Ezek után nem lehet kérdés, hogy beszálljunk-e egy projektbe, amely egybevág az alapelvekkel. Egy hirdetés sem attól értékes elsősorban, hogy mennyire kedvező az ajánlat, hanem hogy nekünk mennyiben segít elérni a célközönségünket és a kommunikációs célokon keresztül mennyiben támogatja a stratégiai törekvéseinket.

Siker
Többféle turisztikai termékkel és szolgáltatóval, szállodával  dolgoztam együtt és szerencsére mindegyikben el tudtam ültetni a stratégiai gondolkodásmagjait. Kettős siker, hogy olyan alapot tudtunk létrehozni, amely nemcsak rövid-, de hosszútávon is biztos bázist ad a sikeres és eredményes működéshez.

Célok
Nagy kihívást jelent az a fajta komplexitás, amit az Aquaworld élményfürdő, a Ramada szálloda és az Oriental Day Spa együttese jelent.  Az Aquaworld az alapvető vonzerő, de mi ezt a hármast egyszerre kommunikáljuk. A szálloda kapcsolódott egy nemzetközi brandhez, a Ramada franchise-hoz, aminek megvannak a nemzetközi előírásai, és ez bizonyos szinten köti a kezünket.  Sok kérdés van a jövőre vonatkozóan, amiket ezek fényében kell kezelni és jól megoldani. Bár jelentős az üzleti szegmensünk is, a fő közönségünket azok a magánemberek, családok jelentik, akik az élménybirodalom miatt látogatnak el hozzánk és ennek megfelelően kell kialakítanunk és árnyalnunk a kommunikációt is.
Továbbra is ezen a területen szeretnék maradni, hiszen van még bőven kihívás, aminek meg kell felelni. Ezen kívül szeretném átadni a tudásomat: jelenleg is tanítok a Budapesti Kommunikációs Főiskolán, az egészségturizmuson belül marketinget és wellness-alapokat, de legalább ilyen fontosnak tartom, hogy átadjam a kollégáknak azt a tapasztalati tudást, és azt a fajta gondolkodásmódot, amiből hosszútávon tudnak profitálni. A fiatalokban nagyon nagy az erő és a lendület, viszont hiányzik a tapasztalat. Abban tudok nekik segíteni, hogy átadom az enyémet.

Példakép
Sokan hozzájárultak ahhoz, amit megtanultam, ilyen volt például az első vezérigazgatóm Dr. Lukács Ferenc a hévízi NaturMed Carbona Hotelben, aki megadta a lehetőséget az induláshoz. Szerintem nagy dolog egy ember életében, ha valakitől lehetőséget kap arra, hogy élesben tökéletesíthesse azt, amit csinálni szeretne.

Hobbi
A munkám összeforr azzal, amit magánemberként is képviselek:  a wellness életmóddal, a sportos életvitellel. Lovagolok, ott találom meg azt a fajta természetben rejlő szabadságot, amiről a rousseau-i gondolatok is szólnak – ez lelkesít. Mindehhez hozzáadódik egy filozofikusabb gondolkodás: sokat olvasok, igyekszem nálam bölcsebb emberek gondolataiból meríteni. A legfontosabb, hogy az erő és a lendület, amit most képviselek, a jövőben is megmaradjon.

Terv
Vezetőként elégedett vagyok azzal, amit elértem. A hova tovább kérdés inkább a hangsúlyok áthelyezéséről harmonizációjáról kell hogy szóljon, hiszen nem csak szakember vagyok, hanem nő is, melyet az ember igazán a magánéletében élhet meg. Működtetni kell ezeket az energiákat is, nem elég csak teremteni, ápolni, szeretni kell az élet minden pillanatát.

Mottó
A hosszú távú gondolkodás mindig meghozza az eredményét.

Misszió
Nem a személyes sikerek hajtanak, mert egy vállalat sikere mindig csapatmunka eredménye. Akkor érzem jól magam, ha látom a csapat vagy a termék sikerét, vagy ha egy kolléga elégedetten nyilatkozik a munkájáról, eredményeiről. Ha valaki ezzel nem tud azonosulni, ha nem tudja ezt gyakorolni a mindennapokban, mert csak a dobogón akar csillogni, akkor hosszútávon nem tud működni, mint vezető.

Kedvenc
Zenekedvelő családban nevelkedtem és a művészetek iránti nyitottságom meg is maradt. A komolyzenétől kezdve a nagyon modern könnyűzenéig sok mindent szívesen hallgatok, és a fesztiválok is legalább annyira vonzanak a sok új zenekar megismerésével, mint egy klasszikus koncert, vagy a bécsi filharmonikusok.
Nagyon szeretem a történelmi regényeket és a humort, a művészfilmeket. Előző életemben francia vagy olasz lehettem, mert filmben és konyhában is egyaránt ezeket a vonalakat kedvelem, és az életstílusuk is közel áll hozzám. Szeretem a könnyed, finom ételeket, érdekel a gourmet világ, na és hozzá persze egy finom bor teljes wellness számomra.

Utazás
Fanatikus utazó vagyok: minden érdekel, ahol új kulturális élmények érhetnek. A mostani álmamaim között India és Irán szerepel, utóbbi azért, mert érdekel, hogy az ősi perzsa kultúra miként tudott fennmaradni a mai napig. A lényeg, hogy akárhová utazom, az autentikus valóságot szeretem megismerni. A szállodák inkább csak szakmailag érdekelnek, az adott kultúra viszont minél közelebbről.  

Meglepő
Meglepően sok jó baráti kapcsolatom van szakmai vonalon is, sok esetben konkurens cégek munkatársaival. A munkát a magánélettől ilyen módon nem igazán lehet szétválasztani, talán mert egy-egy szakma vonzza a hasonló gondolkodású embereket.

Boldogság
A boldogság és az elégedettség között szoros összefüggés van, és én abszolút elégedett vagyok. Akkor érzem igazán otthon magam valahol, ha megvan a kellő lelkesedésem. Arra próbálok figyelni, hogy az „úton maradjak”.

Üzenet
Legyünk lelkesek és nyitottak, és akkor minden könnyebben fog menni!

Az interjút készítette: Laki Mónika


Tanulmányok
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskola Budapest, vendéglátó és szállodaipari közgazdász, 1994.

Közgazdaságtudományi Egyetem, Budapest, marketing szakközgazdász, 1999.

Elismerések
Az év egészségturizmus menedzsere (2012)
Szállodák osztályba sorolási rendelete, a wellness hotelek kritérium-rendszerének létrehozásában közreműködés (2003)
Hotelstars gyógy- és wellness hotelek kritériumrendszerének kialakításában közreműködés (2011. tavasz)
Hévíz Marketing és Turizmus Egyesület alapító tag és később elnökségi tagjaként városmarketing projektek koordinálása
Sárvár Marketing TDM szervezésében aktív közreműködés (szervezet-alakítás, közös projektek, desztinációs marketingstratégia kialakítása)
Magyar Wellness Társaság hotel, turizmus bizottságának vezetője (2005)
Oktatási tevékenység
Budapesti Kommunikációs Főiskola (BKF), Budapest-egészségturizmus szakirány koordinálás és egészségturizmus marketing oktatása
BGF Budapest, egészségturizmus szak, marketingkommunikáció
Vendéglátóipari Szakközépiskola, Keszthely, idegenforgalmi alapismerek
International Wellness Institute, Budapest, marketing

Szakmai múlt
Boscolo Hotel Budapest és New York Café Budapest, marketing és PR menedzser (2012-2013)
Spirit Hotel Thermal Spa Sárvár értékesítési és marketing igazgató (2009-2012)
NaturMed Hotel Carbona Hévíz, üzletfejlesztési tanácsadó (2009-2012)
SpiritOne Kreatív Reklámügynökség (2010-2012)
Danubius Hotels Group Budapest, Health & Spa Services értékesítési igazgató (2008-2009)
NaturMed Hotel Carbona Hévíz értékesítési és marketing igazgató (1994-2008)

Nyelvismeret
német, angol, olasz, francia

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése