TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Andorka Anikó / Avis

7164
Idő, erőforrás vagy tudás hiányában a cégek sokszor belekényszerítik magukat aktuális trendek által diktált vagy „másoknál már bevált” megoldásokba, ahelyett, hogy az adott termék, ügyfélkör szempontjából ideális eszközök megtalálására fókuszálnának.

Andorka Anikó, Avis Autókölcsönző, marketing és HR vezető (2010-től)

Szakma
Szerencsés vagyok a szakmai múltamat illetően, mert mindig olyan munkát végeztem, amit szerettem. Már a kezdetektől a vállalati kommunikáció érdekelt, és annak kifejezetten örülök, hogy a gyakorlatban a szolgáltató szektorban volt alkalmam elsajátítani. Az akkor még konzervatívnak tűnő szakterületet ma már másképp látom, a technika fejlődése sok mindent felülírt vagy leegyszerűsített. Ugyanakkor az, hogy egy üzenetet miként fogalmazunk meg, a formátumtól függetlenül hatással bír az emberekre, és ez az a felelősség, amit igazán szeretek a szakmában. A nemzetközi márkákat képviselő hazai kis- és középvállalkozások esetében mindig nagy kihívás megtalálni azt a középutat, melynek mentén a multinacionális hálózatból eredő kötelezettségek és a hazai szokások, ügyfélelvárások összeegyeztethetők. Több mint 10 éve dogozom az autókölcsönző iparágban, ahol a nemzetközi márkák kommunikációja során mindig fontosnak tartottam, hogy közelebb hozzuk a belföldi ügyfélkörhöz az itthon még kevésbé elterjedt autóbérlés szolgáltatást, többek között a szakkifejezések és külföldi szavak tudatos mellőzésével, és egyszerű, közérthető fogalmazással. Azt gondolom, hogy manapság egy cég igazán csak az ügyfélkapcsolatok minden szintjén – az első érdeklődéstől a szerződéskötésen át, a szolgáltatás biztosításán keresztül az ügyfélszolgálatig stb. – megjelenő egységes kommunikáció révén tud hosszú távon sikeres maradni, melyben nem kizárólagos, de központi szerep hárul a marketingre.

Célok
Néhány éve a marketing mellett HR-rel is foglalkozom, ezért beleástam magam a HR szakmai részébe, és igyekszem a marketing oldalon szerzett tapasztalataimat a HR területén is kamatoztatni. Van bennem egy dilemma, hogy melyik áll hozzám közelebb, ugyanakkor a két szakma több ponton szorosan kapcsolódik egymáshoz. Szerintem a munkaerőpiac fejlődése a HR szakma számára is egyre inkább szükségessé teszi, hogy ismerje és bevonja a marketing szemléletét és eszközeit, gondolok itt például a munkáltatói márka felépítéséhez, fenntartásához, a tehetséges munkaerő megnyeréséhez, illetve megtartásához szükséges lépésekre, vagy a vállalati belső kommunikáció ügyfélszempontból, vagyis a munkatársak szemszögéből történő megközelítésére.

Siker
„Építkezős” ember vagyok, számomra az igazi sikerekhez nem az egyszerű út vezet, hanem idő és kitartó munka eredménye. Amikor 2010-ben az Avishez kerültem, tisztában voltam vele, hogy mi a legfontosabb, hova szeretném eljuttatni a céget és milyen eszközökkel. Sikernek tekintem az ismertségünk növekedését, a weboldal látogatottságának megkétszereződését, az ügyfélkiszolgálásban történt minőségi előrelépést, valamint az értékesítés marketing oldali támogatását, melyet az online ajánlatkérések számának emelkedése is alátámaszt.

Példakép
A Siemensnél, a vállalati kommunikáción dolgoztam gyakornokként, és már itt kikristályosodott, hogy ezzel szeretnék foglalkozni. Dr. Bíró Péter stratégiai és kommunikációs igazgató profizmusa nagyon nagy hatással volt rám. Most szintén multi környezetben, de egy kisebb cégnél próbálom ezt a szemléletet átvinni.

Hobbi
Kórusban énekelek, klasszikus vegyes karban. Az éneklés komoly koncentrációt igényel, ugyanakkor az élmény teljesen feltölti az embert, egy-egy fárasztó nap után ezen kívül még a futás tud igazán kikapcsolni.

Terv
A nagy és távoli célok helyett szeretek minden nap letenni valamit az asztalra, miközben olyan feladatokat végzek, amiket szeretek, és melyektől úgy érzem, hogy fejlődök. Később is azzal szeretnék foglalkozni, amiben ki tudok teljesedni, amiben hasznos tudok lenni.

Mottó
„A minőség még sokáig megmarad, amikor az árat már rég elfelejtették.”

Misszió
A kitartás nagyon meghatározza az életemet. Addig megyek, amíg meg nem valósítom a kitűzött célt. A felelősségvállalást, mely nálam egy belülről fakadó motívum, igyekszem a körülöttem lévő embereknél is elérni.

Kedvenc
A mai zenéket ugyanúgy szeretem, mint a régieket, a Beatlestől a Queenig. Coelho, Agatha Christie, és pszichológiai témájú könyvek érdekelnek. A filmek inkább a feszültség levezetést szolgálják, főleg vígjátékokat és krimiket nézek. Kell valami a munka mellé, ami kikapcsol. Az olasz konyha szerintem nagyon közel áll a mi ízlésünkhöz, ezért lehetséges, hogy sokan, köztük én is, ezt kedvelem leginkább a hazai ízek mellett.

Utazás
Az olasz kultúráért, építészetért és emberekért bármennyit képes vagyok utazni, és van még pár város, amit nem láttam. Mindig tanulok a lazaságukból.

Meglepő
Tervezős ember vagyok, kevés meglepetés ér. 30 körül nagy változás volt az életemben, hogy rájöttem, hogy nem feltétlenül kell mindig másokhoz alkalmazkodni.

Boldogság
A boldogság sok mindenben megtalálható körülöttünk az adott pillanatban. Az ember minden nap, a legapróbb dolgokban is találja meg az örömöt, és ne azt keresse, hogy mitől lesz boldog majd egyszer.

Üzenet
Manapság az a legfontosabb, hogy a változást ne csak elviseljük, hanem legyen a lételemünk. Egy olyan korban élünk, ahol emberileg és szakmailag is fontos követni, sőt elébe menni a változásoknak.

Az interjút készítette: Laki Mónika

_______________________________________________________________________________
Tanulmányok
Modern Üzleti Tudományok Főiskolája (2003)

Szakmai múlt
Europcar Autókölcsönző, marketing vezető (2007-2010), marketing felelős és manager asszisztens (2003-2007)
Siemens, vállalati stratégia és kommunikáció, főiskolai szakmai gyakorlat (2002)

Nyelvtudás
angol, német

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése