TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A marketingnek az a lényege, hogy először megismerd és megszeresd a terméket, mert csak utána tudod jól tálalni.

Tornóczky Gabriella, IBM Magyarország, marketing- és kommunikációs vezető (2012-től)


Szakma
1997-ben végeztem a Corvinuson, marketingkommunikációs szakon és utána kerültem ide az IBM-hez. Semmit nem értettem a számítástechnikai rendszerekhez, aztán szépen beletanultam. A marketingnek az a lényege, hogy a megismerd és megszeresd a terméket, mert utána tudod jól tálalni. Az igazi munka azt kitalálni, hogy kihez, hogyan, miért, mikor szólsz.
A gyermekeim születése után kommunikációs pozícióba jöttem vissza. Mivel előtte nagyon a marketing világában éltem, bele kellett tanulnom a PR-ba, hogy ne reklámszagú anyagokat írjak.
Amit a legjobban szeretek a munkámban, az a csapatmunka. Mert egy csapatban észrevétlenül meg lehet tanulni azokat a készségeket, amiket a többiek esetleg egy kicsit jobban csinálnak. Cserébe erősítjük abban egymást, amit jól csinálunk, a fejlesztendő területeken pedig úgy támogatjuk a másikat, hogy szinte észre se vesszük, amint fejlődünk.

Célok
Úgy vezetni a csapatot, hogy mindenki jól érezze magát, miközben sikereket érünk el.

Siker
Vannak kifelé látványos sikerek és belső, kisebb, mégis nagyon fontos mérföldkövek. Az önazonosság és hitelesség is fontos tényező. Az IBM a világ egyik legértékesebb márkája, ezt támogatni, megőrizni önmagában is siker. De ha egy megbeszélés után a termet elhagyva ugyanazt mondják rólad, amit a jelenlétedben, az már komoly siker, hát még ha jobbakat…

Példakép
A kilencvenes évek végén az IBM marketingtevékenységét szervező Orendi Zsuzsa a példaképem. Ő indított el az IBM-es pályámon. Olyan női vezető, aki kőkemény tudott lenni az üzletben, de végig felvállalva hogy ő is családanya. Úgy tekintett ránk is, mint a saját családjára. Annyira zseniális volt, hogy lehetett volna akár a cég vezetője is.

Hobbi
Énekelek, van egy fellépő zenekarunk.

Terv
Két kisfiam van, őket szeretném tisztességgel felnevelni.

Mottó
Embernek maradni minden körülmények között.

Misszió
Támogatom a kismamákat. Hiszek bennük. A csapatomban három-négy kismama is van részmunkaidőben. Amikor visszajön valaki gyesről, nagyon hatékonyan dolgozik, mert jól akarja végezni a munkáját, a feladatra koncentrál, ötletei vannak és megoldja a problémát.

Kedvenc
Az E-sztori című könyv egy reklámügynökség életét írja le. Imádom, hogy csak e-mailekből tudod meg, mi történik. Az Igazából szerelem minden karácsonykor jöhet, és Sandra Bullock összes filmjét szeretem. Michael Bubblét hallgatok, régen nagy kedvencem volt a Queen, az énekesnők közül pedig Sam Brown és Whitney Houston az etalon.

Utazás
Tavaly összejött egy izlandi gejzír- és vulkánnézés, utóbbi szerencsére nem működött, amikor ott voltunk. Peru nagy élményt jelentett és Kanadát, illetve alapvetően az északi országokat nagyon szeretem.

Meglepő
10 évig csellóztam, énekelek, és mindig érdekelt, hogy a művészetek hogyan hatnak az üzleti világra. A művész nagyon sok mindent tud adni egy üzleti szervezetnek, amiért annak megéri őt támogatni. Az Arts&Business képzésen abból írtam a diplomamunkámat, hogy a belső kommunikációban hogyan segíthetnek a művészeti projektek az embereknek: modern művészeti alkotások az irodában a falon, közös zenekar alapítása, egy másik, profi zenekar szponzorálása, és folytathatnám. Egy-egy ilyen közös program, esemény hatására sok minden letisztul, utána másképp látod a dolgokat. Azt gondolom, hogy a művészeti képzésnek be kellene épülni a menedzserképzésbe is, mert kísérletekkel is kimutatták, hogy rengeteg olyan készségre hat, amit az üzleti területen is bármikor lehet alkalmazni.

Boldogság
„Gyere haza!”

Üzenet
Tanuljatok zenét!

Az interjút készítette: Laki Mónika


Tanulmányok
Budapesti Kommunikációs Főiskola, Art&Business management (2010)
Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem, Külgazdaság és Marketingkommunikáció szakirányok (1992- 1997)

Elismerések
„A” kategóriás előadóművész (OSZK)

Szakmai múlt
IBM Magyarország – marketing és kommunikációs vezető (2012-től)
IBM Magyarország – kommunikációs vezető (2011-2012)
IBM Magyarország – Kis- és középvállalati szektor, marketingvezető (2006-2008)
IBM Magyarország – marketing csoportvezető (2002-2004)
IBM Magyarország – Számítógépes üzletág – marketingvezető (1999-2002)

Nyelvtudás
Angol, német, olasz

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése