TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A marketingnek az a lényege, hogy először megismerd és megszeresd a terméket, mert csak utána tudod jól tálalni.

Tornóczky Gabriella, IBM Magyarország, marketing- és kommunikációs vezető (2012-től)


Szakma
1997-ben végeztem a Corvinuson, marketingkommunikációs szakon és utána kerültem ide az IBM-hez. Semmit nem értettem a számítástechnikai rendszerekhez, aztán szépen beletanultam. A marketingnek az a lényege, hogy a megismerd és megszeresd a terméket, mert utána tudod jól tálalni. Az igazi munka azt kitalálni, hogy kihez, hogyan, miért, mikor szólsz.
A gyermekeim születése után kommunikációs pozícióba jöttem vissza. Mivel előtte nagyon a marketing világában éltem, bele kellett tanulnom a PR-ba, hogy ne reklámszagú anyagokat írjak.
Amit a legjobban szeretek a munkámban, az a csapatmunka. Mert egy csapatban észrevétlenül meg lehet tanulni azokat a készségeket, amiket a többiek esetleg egy kicsit jobban csinálnak. Cserébe erősítjük abban egymást, amit jól csinálunk, a fejlesztendő területeken pedig úgy támogatjuk a másikat, hogy szinte észre se vesszük, amint fejlődünk.

Célok
Úgy vezetni a csapatot, hogy mindenki jól érezze magát, miközben sikereket érünk el.

Siker
Vannak kifelé látványos sikerek és belső, kisebb, mégis nagyon fontos mérföldkövek. Az önazonosság és hitelesség is fontos tényező. Az IBM a világ egyik legértékesebb márkája, ezt támogatni, megőrizni önmagában is siker. De ha egy megbeszélés után a termet elhagyva ugyanazt mondják rólad, amit a jelenlétedben, az már komoly siker, hát még ha jobbakat…

Példakép
A kilencvenes évek végén az IBM marketingtevékenységét szervező Orendi Zsuzsa a példaképem. Ő indított el az IBM-es pályámon. Olyan női vezető, aki kőkemény tudott lenni az üzletben, de végig felvállalva hogy ő is családanya. Úgy tekintett ránk is, mint a saját családjára. Annyira zseniális volt, hogy lehetett volna akár a cég vezetője is.

Hobbi
Énekelek, van egy fellépő zenekarunk.

Terv
Két kisfiam van, őket szeretném tisztességgel felnevelni.

Mottó
Embernek maradni minden körülmények között.

Misszió
Támogatom a kismamákat. Hiszek bennük. A csapatomban három-négy kismama is van részmunkaidőben. Amikor visszajön valaki gyesről, nagyon hatékonyan dolgozik, mert jól akarja végezni a munkáját, a feladatra koncentrál, ötletei vannak és megoldja a problémát.

Kedvenc
Az E-sztori című könyv egy reklámügynökség életét írja le. Imádom, hogy csak e-mailekből tudod meg, mi történik. Az Igazából szerelem minden karácsonykor jöhet, és Sandra Bullock összes filmjét szeretem. Michael Bubblét hallgatok, régen nagy kedvencem volt a Queen, az énekesnők közül pedig Sam Brown és Whitney Houston az etalon.

Utazás
Tavaly összejött egy izlandi gejzír- és vulkánnézés, utóbbi szerencsére nem működött, amikor ott voltunk. Peru nagy élményt jelentett és Kanadát, illetve alapvetően az északi országokat nagyon szeretem.

Meglepő
10 évig csellóztam, énekelek, és mindig érdekelt, hogy a művészetek hogyan hatnak az üzleti világra. A művész nagyon sok mindent tud adni egy üzleti szervezetnek, amiért annak megéri őt támogatni. Az Arts&Business képzésen abból írtam a diplomamunkámat, hogy a belső kommunikációban hogyan segíthetnek a művészeti projektek az embereknek: modern művészeti alkotások az irodában a falon, közös zenekar alapítása, egy másik, profi zenekar szponzorálása, és folytathatnám. Egy-egy ilyen közös program, esemény hatására sok minden letisztul, utána másképp látod a dolgokat. Azt gondolom, hogy a művészeti képzésnek be kellene épülni a menedzserképzésbe is, mert kísérletekkel is kimutatták, hogy rengeteg olyan készségre hat, amit az üzleti területen is bármikor lehet alkalmazni.

Boldogság
„Gyere haza!”

Üzenet
Tanuljatok zenét!

Az interjút készítette: Laki Mónika


Tanulmányok
Budapesti Kommunikációs Főiskola, Art&Business management (2010)
Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem, Külgazdaság és Marketingkommunikáció szakirányok (1992- 1997)

Elismerések
„A” kategóriás előadóművész (OSZK)

Szakmai múlt
IBM Magyarország – marketing és kommunikációs vezető (2012-től)
IBM Magyarország – kommunikációs vezető (2011-2012)
IBM Magyarország – Kis- és középvállalati szektor, marketingvezető (2006-2008)
IBM Magyarország – marketing csoportvezető (2002-2004)
IBM Magyarország – Számítógépes üzletág – marketingvezető (1999-2002)

Nyelvtudás
Angol, német, olasz

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése