TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Az újságírók munkája és az olvasói hozzászólások közötti kapcsolatot vizsgálta a Strategic Scope és a MÚOSZ médiaszakmai portálja, az eMasa.

Az online kérdőívben arra keresték a választ, vajon van-e bármilyen hatása az újságírók munkájára az olvasói kommenteknek. A hagyományos fórumok és a „kommentháborúk” kora lejárt a social média térnyerésével. A felmérésből azonban kiderült, hogy a szerkesztőségek figyelnek a hozzászólásokra.


A válaszokból kiderült, a cikkek 2/3-a véleményezhető és a hozzászólásokat a médiumok mintegy 30 %-a moderálja előzetesen. A kommenteket nem megfelelő stílusuk miatt viszonylag ritkán, vagy soha nem törlik (54 %). Ha mégis erre kerül sor, akkor ez szerkesztőségi döntés eredménye.

Az online kérdőívet összesen 71 fő töltötte ki, foglalkozásukra nézve 33 %-uk újságíró, 28 %-uk főszerkesztő, 15-15 %-a pedig szerkesztő, vagy rovatvezető. A válaszadókról kiderült, hogy többségük sohasem, vagy csak nagyon ritkán vesz részt online vitákban. Ha mégis bekapcsolódnak a párbeszédbe, akkor ezt elsősorban a Facebookon teszik meg, ma a kommentelés 36 %-a közösségi médiafelületeken keresztül történik. Ennél kevesebb a közvetlenül a cikkek alatt található a kommentelhető felület (28 %), ezek 49 %-a regisztráció nélkül is elérhető. Nem szűnt meg az e-mailben elküldött vélemény-nyilvánítás sem (20 %).

A kommentek stílusa emocionális, hangnemük sokszor durva és támadó. Még szomorúbb adat, hogy a megkérdezettek véleménye szerint a hozzászólásoknak mindössze a fele fókuszál az adott cikk témájára. Hogy milyen mértékben, abban erősen megoszlottak a vélemények, de az tagadhatatlan, hogy a hozzászólások valamilyen módon befolyásolják az újságírói munkát. Különösen hasznosak azok a hozzászólások, amelyek pontosítanak egy-egy kérdésben. Abban nagy volt az egyetértés (több mint 69 %), hogy az olvasók sokszor csak egymás szórakoztatására írnak, és még ennél is többen egyetértettek azzal, hogy a kommentek egyáltalán nem tükrözik a többségi véleményt.

A kutatást az ECCO International Network, az egyik vezető, független pr-ügynökségeket összefogó hálózat kezdeményezésére, hazai partnerük, a Strategic Scope végezte. A magyarországi válaszok alapján készült elemzés megtalálható itt.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése