TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Az újságírók munkája és az olvasói hozzászólások közötti kapcsolatot vizsgálta a Strategic Scope és a MÚOSZ médiaszakmai portálja, az eMasa.

Az online kérdőívben arra keresték a választ, vajon van-e bármilyen hatása az újságírók munkájára az olvasói kommenteknek. A hagyományos fórumok és a „kommentháborúk” kora lejárt a social média térnyerésével. A felmérésből azonban kiderült, hogy a szerkesztőségek figyelnek a hozzászólásokra.


A válaszokból kiderült, a cikkek 2/3-a véleményezhető és a hozzászólásokat a médiumok mintegy 30 %-a moderálja előzetesen. A kommenteket nem megfelelő stílusuk miatt viszonylag ritkán, vagy soha nem törlik (54 %). Ha mégis erre kerül sor, akkor ez szerkesztőségi döntés eredménye.

Az online kérdőívet összesen 71 fő töltötte ki, foglalkozásukra nézve 33 %-uk újságíró, 28 %-uk főszerkesztő, 15-15 %-a pedig szerkesztő, vagy rovatvezető. A válaszadókról kiderült, hogy többségük sohasem, vagy csak nagyon ritkán vesz részt online vitákban. Ha mégis bekapcsolódnak a párbeszédbe, akkor ezt elsősorban a Facebookon teszik meg, ma a kommentelés 36 %-a közösségi médiafelületeken keresztül történik. Ennél kevesebb a közvetlenül a cikkek alatt található a kommentelhető felület (28 %), ezek 49 %-a regisztráció nélkül is elérhető. Nem szűnt meg az e-mailben elküldött vélemény-nyilvánítás sem (20 %).

A kommentek stílusa emocionális, hangnemük sokszor durva és támadó. Még szomorúbb adat, hogy a megkérdezettek véleménye szerint a hozzászólásoknak mindössze a fele fókuszál az adott cikk témájára. Hogy milyen mértékben, abban erősen megoszlottak a vélemények, de az tagadhatatlan, hogy a hozzászólások valamilyen módon befolyásolják az újságírói munkát. Különösen hasznosak azok a hozzászólások, amelyek pontosítanak egy-egy kérdésben. Abban nagy volt az egyetértés (több mint 69 %), hogy az olvasók sokszor csak egymás szórakoztatására írnak, és még ennél is többen egyetértettek azzal, hogy a kommentek egyáltalán nem tükrözik a többségi véleményt.

A kutatást az ECCO International Network, az egyik vezető, független pr-ügynökségeket összefogó hálózat kezdeményezésére, hazai partnerük, a Strategic Scope végezte. A magyarországi válaszok alapján készült elemzés megtalálható itt.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése