TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Meg akarom őrizni az alkotás örömét. Egy ilyen cég megörvendeztet azzal, hogy létrehozhatsz egy új terméket, amit a piac szeret, egy új kommunikációs csatornát, amire az emberek reagálnak, vagy nyithatsz egy szakboltot, ami nap mint nap örömet okoz azoknak, akik oda betérnek.

Kelényi Kolos, Szamos Marcipán, termelési és kereskedelmi igazgató (2010-től)

Szakma
A munkahely megválasztásával kapcsolatos imprinting elég korán elindult, mert már óvodás koromban is folyamatosan jelen voltunk az akkor épp megszülető családi vállalkozás műhelyében. Azt láttuk, hogy a családunk összefog, létrehoz valamit, sikereket ér el, és egy 10 éves gyerek, ha nem érti, akkor is érzi, hogy valami működőképeset alkotni jó. A nagypapa, aki kiváló cukrász volt, és emelett egy hihetetlen tehetséges és kreatív fejlesztő szakember, volt a megálmodója az 1960-as évek környékén a vállalkozásnak. Felismerte azt, hogy bár Magyarországon a marcipán nagyon kedvelt desszert, nagyon kevesen gyártanak belőle figurákat. Így hát néhány együttműködő cukrász-szakember és ismerős segítségével az 1960-70-es években nekiállt a gyártásnak. Édesanyám és apám, egy teljesen más jellegű problémamegoldó képességgel adták hozzá a tudásukat ehhez a rendszerhez, így nyolcvanas években óriásit tudott ugrani a cég. Megnyílt az első belvárosi boltunk, a termékportfólió is szélesedett. Apám volt az, aki az addig 10 fős céget 500 fős vállalkozássá fejlesztette, ám ez édesanyám nélkül nem ment volna. Ő az arculati elemek építésével, a brand formálásával, a szakbolt enteriőrjével járult hozzá az ott dolgozók kreativitásához. Szerencsés együttállásnak mondható, hogy a nagypapa fantasztikus cukrászati tudása, apám mérnöki gondolkodásmódja és anyám stílusérzéke egymásra talált és lendületet adott a vállalkozásnak. Testvéremmel mi már a harmadik generáció vagyunk, de maximálisan tiszteljük és figyelembe vesszük cégünk hagyományos értékrendjét. Erre építve, új módszerekkel és új megoldó képletekkel igyekszünk megfelelni azoknak a magas szintű elvárásoknak, amelyeket az elődeink támasztottak.

Célok
Szeretném olyan mértékű fejlődéshez segíteni a céget, mint amilyenen a szüleim idejében keresztülment.

Siker
10 évig a termelést irányítottam, azután termelés és kooperációs vezető lettem, tehát minden alvállalkozó üzemegységet is én irányítottam az anyavállalattal együtt. Ebből a székből csak ezért ültem át a kereskedelmi igazgatói székbe, mert 2010. augusztus 18-án az akkori kereskedelmi igazgatónk – bár nagyon szeretett velünk dolgozni – igent mondott egy másik cég ajánlatára. Az értekezlet végén, amelyen kollégánk bejelentette távozását, apám azt kérdezte tőlem: „Megcsinálod?” A következő héten leírtam 10 pontban a feltételeimet a családnak. Tudtam, hogy ezek a változások a cégvezetési és a kereskedelmi struktúrában elengedhetetlenek ahhoz, hogy fejlődjünk. Elfogadták a feltételeimet, és december elejéig megtörténtek a változások. Azóta 10-12 % az éves forgalomnövekedésünk egy olyan piacon, ahol az FMCG szektor inkább csökkenést produkál.

Példakép
Megpróbálom édesapám mintáit követni, de mégis teljesen másképp működünk, mint vezetők. Ő semmiből hozott létre valamit, és ezáltal húzta magával a rendszert. Egy igazi követendő, etikai és morális téren makulátlan személyiség. Céljaimat azzal következetességgel, őszinteséggel szeretném elérni, amit ő képvisel.

Hobbi
Néhány évvel ezelőtt elkezdtem a bushcraftot, ami tulajdonképpen természetjárás, de a lényege az, hogy csak egy szál kés van az embernél, és azzal kell minden feltételt megteremteni az életben maradáshoz. Azért tetszenek ezek a túlélési technikák, mert egyrészt jó fizikai megpróbáltatás, de lelkileg is erős lesz tőle az ember. Hiszek abban, hogy menedéket építeni, tüzet gyújtani, fát vágni tudnia kell egy férfinak, ráadásul tökéletes mentális megtisztulást jelent egy kutyával egyedül lenni az erdőben néhány napot. Az állatok és a természet közelsége segít megérteni azt a viszonyrendszert, ami az embert és az univerzumot összeköti.

Mottó
Tántoríthatatlan vagyok: vizionálok egy jövőképet, és tűzzel vassal küzdök érte, nem ismerek ellentmondást. Emellett fontos, hogy ne szeressünk bele a saját sikerünkbe, kellenek a szigorú és őszinte kontrollpontok.

Misszió
Meg akarom őrizni az alkotás örömét. Egy ilyen cég megörvendeztet azzal, hogy létrehozhatsz egy új terméket, amit a piac szeret, egy új kommunikációs csatornát, amire az emberek reagálnak, vagy nyithatsz egy szakboltot, ami nap mint nap örömet okoz azoknak, akik oda betérnek.

Kedvenc
Most épp Updike: Így látja Roger könyvét olvasom, egyébként pedig a legnagyobb kedvencem a Micimackó. Íróban Karinthy, minden mennyiségben, Frigyes és Ferenc egyaránt. Meghatározó filmélményem az Annie Hall. Tömény, mély humor és hatalmas reflektorfény az élet és a párkapcsolatok legnagyobb kérdéseire. Szeretem a magyar underground zenekarokat, például az Akkezdet Phiait, mert amellett, hogy a magyar undergrund hip-hop kultúrának részei, civilben költők is a tagjai. Az ételeket újragondolva szeretem, és magam is mindent megpróbálok megcsinálni a vadonban, amit meg lehet.

Utazás
Srí Lanka volt a legelső nagyon erős vallási élményem: eltöltöttem egy napot kis buddhista szerzetes gyerekekkel egy templomban, akik nem is a tetteikkel, hanem a puszta kisugárzásukkal világítottak rá, hogy van egy egészen egyszerű út a világ megismerése és az önmegismerés felé. Kubába szeretnék elmenni még egyszer, mert meg akarom érteni azt az élethelyzettől független boldogságot, amiben ők tudnak létezni.

Meglepő
Pozitív visszacsatolásokkal szigorú szüleink nem halmoztak el minket, bár azt gondolom ez nem volt baj. Ha valamit jól csináltunk, az természetesnek számított. Ezért, ha elismerést kapok a piac vagy a menedzsment részéről, az számomra még mindig meglepő, furcsa érzés.

Boldogság
A gyerekekben létrejött reinkarnáció. Az univerzumban körülöttünk mindennek az alapja a ritmus: ritmus a fény, a hang, a zene, az idő. Mi magunk is ritmusosan rezgő atomokból állunk, talán gyönyörködtet minket mindez. A gyerekek nagyon lassú, alacsony amplitúdójú, hullámzó ritmust rajzolnak mellénk, ahogy mi is, ők is szerves elemei a reinkarnációs folyamatnak. Ez a konstans boldogság.

Üzenet
Abban bízom, hogy a termékeinken keresztül átjön az a gondolkodás, odafigyelés és szeretet, amivel készítjük őket.

Az interjút készítette: Laki Mónika


Tanulmányok
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Humánmenedzsment (2005)
Kertészeti és Élelmiszeripari Egyetem, Élelmiszeripari mérnök (2000)

Szakmai múlt
2010 -            Szamos Marcipán Kft., Termelési-és kereskedelmi igazgató
2005-2010    Szamos Marcipán Kft., Termelési-és kooperációs igazgató
2002-2005    Szamos Marcipán Kft., Kooperációs igazgató

Nyelvtudás
angol

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése