TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Az Arena Fashion Index tavaszi trendfelméréséből az is kiderült, melyik márkákat kedvelik a leginkább a bevásárlóközpontba járók.

Mivel frissítjük fel ruhatárunkat a melegebb hónapokra? Mire figyelünk vásárlásnál? Fontos-e a márka? Mi az, amire többet is áldozunk? Az Arena Plaza legújabb, divattal kapcsolatos felmérése sokunkat foglalkoztató kérdések nyomába eredt. Az Arena Fashion Index izgalmas eredményeket hozott: vezető márkák és egyediség kéz a kézben értek célba. A Facebookon elérhető online kérdőívet 1167-en töltötték ki 2014. április 10. és 16. között.


Hódít a pasztell, a virágminta és a klasszikus fehér ing
Itt a jó idő, de mit vegyünk fel? Az adatok azt mutatják, bevásárlás előtt ötleteket leginkább divatlapokból (24 %), online divatoldalakról (22 %) merítünk, de befolyásolnak minket a barátoktól, ismerősöktől kapott tippek (16 %) és a divatbloggerek tanácsai (15 %) is. Trendérzékenyek vagyunk, de nem követjük szolgaian a legújabb irányzatokat: a legtöbben (81 %) kiválasztunk néhány új darabot, ami ténylegesen illik is hozzánk. A pasztell az idei tavasz és nyár egyértelmű nyertese: a válaszadók negyede (23 %) tervezi, hogy bevásárol a sokféleképpen hordható, finom árnyalatokból. A virágminták (16 %), és a klasszikus fehér ing (14 %) mellé is sokan letették voksukat, köszönhető ez a vezető divatlapok, online magazinok előrejelzéseinek.
Az iránytű már megvan, de végül mit veszünk tavaszra, nyárra? A válaszadók közel fele (39 %) szinte teljes gardróbfrissítéssel kezdi a szezont, minimum 4 új darabot választ az üzletek friss kínálatából. A legtöbben (58 %) 1-3 friss, a legújabb divatnak megfelelő darabbal tervezik felújítani ruhatárukat. Leginkább új ruhát (25 %) és cipőt (24 %) keresnek, de sokan tervezik egy új táska (14 %) vagy fehérnemű (13 %) beszerzését is.

Első helyen a minőség
Ha shoppingolni indulunk, legtöbben a megfizethetőbb dolgokat keressük. A válaszadók többsége 1-1 új táskára, sportruhára, ékszerre, fehérneműre maximum 10.000 forintot költene. Egy-egy márkásabb, különlegesebb darabért azonban néha hajlandóak vagyunk többet is áldozni, hogy stílusosabbak legyünk. Egy új ruha láttán már könnyebben elcsábulunk: a megkérdezettek közel fele (39 %) 20.000 forintot is kiadna egy-egy szebb darabért. A stílusos cipő mindennél fontosabb: a felmérés szerint cipőre vagy sportcipőre a legtöbben (43 %) 20.000 forintot költünk, de a megkérdezettek negyede (23 %) akár 30.000 forintot is kifizet, csak megfelelő, márkás és kényelmes lábbelit találjon.

Kedvenc a Swarorvski, Michael Kors, GAS, Guess és Tommy Hilfiger
Az Arena Fashion Index eredményeiből azt is megtudhatjuk, melyek a kedvenc exkluzív márkák és termékek. Ha ékszer, akkor Swarovski: a válaszadók többsége büszkén viseli a népszerű márka fülbevalóját, gyűrűjét vagy nyakláncát. Exkluzív márkás táskát és órát leginkább a Michael Kors-ból választunk, de sokak kedvenc darabjai kerülnek ki a GAS, a Guess és a Tommy Hilfiger kínálatából is.
„Azt gondolnánk, a divatos jelző a legfontosabb egy-egy márkás darab kiválasztásánál. A felmérésünk azt mutatta, a nagy klasszikusok, mint a megbízható, jó minőség (29 %) és az egyediség (25 %) szerepelnek első helyen a válaszadók szempontjai között” – tette hozzá Voith Kinga, az Arena Plaza marketing menedzsere.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése