TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Ismert arcok az UNICEF új kampányában

7111
A Café Next csapata valósítja meg az UNICEF Magyar Bizottság Alapítvány új kampányát.

Az általunk készített TV-szpotokban résztvevő színészek: Schell Judit, Gryllus Dorka, Tenki Réka, Hegedűs D. Géza, Szabó Kimmel Tamás, Nagy Zsolt, kedves, illetve fenyegető hangsúllyal adják elő ugyanazt a mondatot, így szemléltetve a jelentésbeli különbségeket.


„Ülj ide az ölembe!” „Kaphatsz még egyet!” Vajon mit váltanak ki ezek a mondatok gyermekéből? Félelmet, haragot, vagy egyenesen rettegést? Kényelmetlen érzést, nyugtalanságot? Esetleg játéknak, viccnek tekintik? Az UNICEF idei 1 %-os kampánya a kétértelműséget állítja a középpontba, és azt mutatja be, hogy a különböző hangsúlyok, a nyomatékosabban kiejtett szavak hányféle jelentéssel párosulhatnak, és milyen érzelmeket válthatnak ki az eltérő körülmények között élő gyerekekben.


Egyes felmérések szerint ma minden ötödik gyereket ér bántalmazás Magyarországon. Súlyosbítja a helyzetet, ha az erőszaknak kitett fiataloknak nincs viszonyítási alapjuk, azt gondolják, hogy normális életet élnek, így meg sem próbálnak kiutat találni, segítséget kérni. Ugyanakkor sokszor a felnőttek sem szívesen avatkoznak bele más családok életébe, sokszor még akkor sem lépnek közbe, amikor fizikai erőszakot vagy szexuális erőszakot tapasztalnak a környezetükben. Többek között ezért hívott életre az UNICEF a gyermekek bántalmazása elleni figyelemfelkeltő és oktató programokat, amelyekkel elsősorban az érintetteket tájékoztatják a lehetőségeikről és jogaikról, másrészt pedig a társadalmat is edukálják, rámutatva arra, hogy minden gyereknek joga van az erőszakmentes gyerekkorhoz. A „Hiszek a nullában” és az „End of Violence” kampányok mellett az „Ébresztőóra” előadássorozattal például iskolai tanórák keretében ismertetik meg jogaikkal a fiatalokat, illetve bemutatják nekik a HelpApp mobiltelefon applikációt, amellyel a legkülönbözőbb erőszak helyzetekben kérhetnek segítséget. Ezen kívül például a „Gyermekek tapasztalatai a sportban” elnevezésű kutatással arra hívták fel a figyelmet, hogy a fiatalok kétharmada érzelmi, harmada fizikai vagy szexuális erőszakkal is szembesül sportolás során. Az UNICEF gyermekbántalmazás elleni kampánya egy olyan jobb világ felé tett első lépés, ahol a gyermekek igazi gyermekként élhetnek, védelemben és elfogadásban.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése