TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Az Audiban dolgozna a legtöbb magyar

7105
Az Audi a legvonzóbb cég Magyarországon, és egyben a Randstad Award hazai nyertese a világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése alapján.

A magyar munkavállalók 67 százaléka szeretne az Audinál dolgozni, ezzel az eredménnyel a vállalat elnyerte hazánkban a legvonzóbb munkáltatónak járó Randstad Awardot. A világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése alapján a győri autógyár több szempontból is az élre került: a megkérdezettek szerint Magyarországon az Audira jellemző leginkább, hogy versenyképes bért és juttatásokat biztosít, hogy hosszú távon is garantálja a foglalkoztatást, illetve hogy megfelelő képzést nyújt az alkalmazottainak.

 


„Ha így értékelnek egy vállalatot, az azt jelenti, hogy a legjobb munkaerőből toborozhat és így komoly versenyelőnyre tehet szert” – értékelte az eredményeket Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója. Az első helyezettnek járó különleges trófeát, amely apró arany emberalakokból áll és a munkavállalók sokaságát jelképezi, az Audi Hungaria személyügyi marketingért és nemzetközi kiküldetésekért felelős vezetője, Manuela Meske-Schubert vette át.

A hazánkban első alkalommal végzett felmérés szerint a leginkább környezet- és társadalomtudatos munkaadónak a Mercedes-Benz, a legérdekesebb munkalehetőséget kínáló vállalatnak pedig az IBM bizonyult 2014-ben. A saját szektorában elért legjobb eredményért különdíjat kapott a Samsung Electronics, a Richter Gedeon, a Magyar Telekom és a Nestlé.

Az autóiparban akarunk a legtöbben dolgozni
A felmérés eredményei szerint az autóipari vállalatok még a telephelyüktől távol is nagy népszerűségnek örvendenek. Az Audi számít a legvonzóbb munkahelynek még a Dél-Dunántúlon is, a győri vállalatot csak a Mercedes-Benz tudta megelőzni Közép- és Észak-Magyarországon. Más szektorban tevékenykedő cégek közül a második helyig csak a Samsung Electronics és a Nokia tudott eljutni a Közép-Dunántúlon, illetve a Dél-Alföldön.

Ez alapján nem meglepő, hogy a szektorokat tekintve minden demográfiai csoportban az autóipar a legnépszerűbb a magyar munkavállalók körében. A második-harmadik helyen már kevésbé egysíkú a kép: az alacsonyabb végzettségűek és a férfiak inkább a gyártás-termelés területén szeretnének állást kapni, míg a magasabb végzettségűek, a nők és az idősebbek a gyógyszer- és vegyiparban helyezkednének el szívesebben. A nonprofit szektor elsősorban a fiatal munkavállalók körében népszerű, akiknek különösen fontos, hogy érdekes munkát végezhessenek.

A fizetés dönt az állásra jelentkezésnél
A kutatásból kiderült, hogy az állásajánlatok közötti választásnál a magyar munkavállalók 41 százaléka a fizetés alapján dönt, csak minden hatodik válaszadónál elsődleges szempont az, hogy a munkaadó hosszú távon is tudja-e garantálni a foglalkoztatást. „Ez nem magyar sajátosság, globális szinten hasonló tendenciák figyelhetők meg. A válság idején a foglalkoztatás biztonsága a legfontosabb szempont, míg a gazdasági fellendüléskor az emberek mindinkább a fizetésre koncentrálnak” – tette hozzá Baja Sándor.

A Randstad Award 2014 magyar díjazottai
A Randstad Award nyertese, Magyarország legvonzóbb munkaadója: Audi
Leginkább környezet- és társadalomtudatos vállalat: Mercedes-Benz
Legérdekesebb munkatartalommal rendelkező és Legjobb karrierlehetőségeket kínáló vállalat: IBM

Különdíjak:
Legvonzóbb munkaadó – Ipari termelő kategória: Samsung Electronics
Legvonzóbb munkaadó – Gyógyszer- és vegyipar kategória: Richter Gedeon
Legvonzóbb munkaadó – Energetikai, közüzemi és távközlési kategória: Magyar Telekom
Legvonzóbb munkaadó – FMCG kategória: Nestlé

A 20 legvonzóbb vállalat Magyarországon 2014-ben (zárójelben a vállalatot ismerő válaszadók közül azoknak az aránya, akik szeretnének az adott munkáltatónál dolgozni):
1. Audi (67 %)
2. Mercedes-Benz (64 %)
3. IBM (59 %)
4. Samsung Electronics (57 %)
5. Nokia (54 %)
6. Bosch (54 %)
7. Nestlé (53 %)
8. Continental Automotive (47 %)
9. GE General Electric (46 %)
10. Richter Gedeon (45 %)
11. IT Services (44 %)
12. Magyar Telekom (43 %)
13. MOL (42 %)
14. Honvédelmi Minisztérium (41 %)
15. Pick (40 %)
16. Egis (40 %)
17. Michelin (38 %)
18. Suzuki (37 %)
19. Teva (36 %)
20. Grundfos (36 %)



A Randstad Awardról
A világ legnagyobb munkáltatói márka felmérésében 23 ország munkaerőpiacát vizsgálják, ami a világgazdaság 75 százalékát fedi le. A kutatás keretében a legnagyobb munkaadók és a különböző szektorok megítélése mellett a munkaerőpiac legfontosabb mozgatórugóit vizsgálják. Az adatok gyűjtését és feldolgozását egy független kutatóintézet, a belga ICMA csoport végzi, életkor, nem és régió szerint reprezentatív mintán, a 18-65 éves korosztályban. A kutatásban globális szinten mintegy kétszázezer, Magyarországon több mint 5500 potenciális munkavállaló vett részt. Az adatfelvétel hazánkban 2013 novemberében, online megkérdezéssel zajlott.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése