TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Simor László / Trilak

7092
Mindig vannak hullámvölgyek és hullámhegyek az ember életében. Az önmenedzselés abból áll, hogy miként tudod minél kisebb veszteséggel áthidalni a szerencsétlen periódusokat, és miként tudod minél jobban megragadni a szerencséseket.

Simor László, Trilak Festékgyártó Kft., senior brand manager (2010-től)

Szakma
Alapvetően nem marketing végzettségű ember vagyok, hanem vegyészmérnök – fejlesztőként kerültem a Trilakhoz. Amikor nagyobb lett a külföldi befolyás és külön marketingosztály jött létre, egy sales projekt után hívtak át építőipari referensnek, majd termékmenedzseri, műszaki marketing menedzser pozíciót töltöttem be, innen lettem brand manager. „Learning by doing” tanultam meg a szakmát, és most már egyre inkább érzem magam marketing szakembernek. A mérnökséget és a marketinget is másképp használom, nem a klasszikus értelemben. A mérnöki tudományok általános szemléletet adnak a világ működésével kapcsolatban, amit viszont jól lehet használni a másik területen. Érdekes, hogy a társadalmi folyamatok, vagy az, ahogy reagálni kell a változásokra egy márkaépítésnél, nem nagyon különböznek az anyaghalmazok működésétől: ugyanazok a mozgatórugók. A marketing humán részében, a kommunikációban és a kreatív tevékenységben jobban otthon érzem magam, mint a szögletes mérnöki gondolkodásban. Szeretem, hogy mindig újabb és újabb ötletekre van szükség.

Siker
A legnagyobb sikernek a Trilak relaunch-át értékelem. 50-70 éves termékek voltak a magyar piacon, nagyon régi dizájnnal, csomagolással, átgondolatlan portfólióval, elavult kommunikációval.  Fél-egy év alatt mintegy 200 terméknek kellett megtalálni a koncepcióját, a célcsoportját, összefüggéseit, úgy frissíteni a megjelenését, az imidzsét, hogy megmaradjon régi vásárlók bizalma, de közelebb hozzuk a márkát a mostani generációhoz is.  A visszajelzések alapján ezt elég jól megoldottuk, a termék azóta növeli a piaci részesedését, nem veszített semmit a népszerűségéből.

Célok
Több új márkát kaptam az utóbbi 1-1,5 évben, amiket szintén fel kell frissíteni. Prágában van a központunk és sok összefonódás van termékvonalon. A célom, ami részben már teljesült is, hogy régiós szerepet kapjak. Hosszútávon elképzelhető, hogy több országban kapok feladatot, ami további kihívást jelentene.

Mottó
Nem hiszek a szerencsében, mindig vannak hullámvölgyek és hullámhegyek az ember életében. Az önmenedzselés abból áll, hogy miként tudod minél kisebb veszteséggel áthidalni a szerencsétlen periódusokat, és miként tudod minél jobban megragadni a szerencséseket.

Misszió
Nyomot szeretnék hagyni mind magán, mind szakmai értelemben. Azzal, hogy az iparágban kultikusnak számító dolgokra lehetek hatással, ez utóbbi talán sikerülni fog. Aztán, ha lehetőség van rá, akkor máshol is szeretnék valami újat alkotni.

Üzenet
Sokan vannak, akik azért, mert elvégeztek egy egyetemet, azt gondolják, hogy most már örök életükre azzal kell foglalkozniuk, aminek tanultak. Pedig az életem az egyik legjobb példa arra, hogy nem predesztinál minket az, hogy merre és milyen pályán indultunk el. Soha semmi nincs kőbe vésve, amíg valamit jobban szeretnénk csinálni.

Az interjút készítette: Laki Mónika



Tanulmányok
Veszprémi Egyetem Mérnöki Kar, vegyészmérnök (1997)
Budapesti Műszaki Egyetem, korróziós szakmérnök (2005)

Szakmai múlt
TRILAK festékgyártó Kft., márkamenedzser (2008)    
TRILAK festékgyártó Kft., műszaki marketingmenedzser (2006)
TRILAK festékgyártó Kft., kiskereskedelmi képviselő (2006)
TRILAK festékgyártó Kft., építőipari képviselő (2004)
TRILAK – HAERING festékgyártó Kft., fejlesztőmérnök (2001)
COMETRON Kft., mérnök-üzletkötő (2001)
Aktivit Kft., termékmenedzser (2000)
MOL Rt., kutatólaboratóriumi munkatárs (1997-2000)

Nyelvtudás
angol

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése