TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Az Ericsson 2013-ban nagy hangsúlyt fektetett a felelős üzleti tevékenységre, derül ki a cég 21. Fenntarthatósági és Vállalati Felelősségvállalási Jelentéséből.

A jelentés főbb pontjai: a felelős üzleti tevékenység következetes megközelítée beleértve a szigorú megfelelőségi folyamatokat is, a vállalat termékkínálatában található energiahatékony megoldások, valamint a mindenki számára elérhető kommunikáció – ideértve a menekülteket és a távooktatásban résztvevőket is.

Hans Vestberg, az Ericsson elnök-vezérigazgatója kijelentette: „A fenntarthatóság fogalma egyre inkább integrálódik alapvető üzleti stratégiánkba. Szilárd meggyőződésem, hogy a fenntarthatóság és a vállalati felelősségvállalás iránti elkötelezettségünk tovább erősíti versenyképességünket. A ma elvégzett munka a jövőbeli üzleti sikerek alapja”.


Az Ericsson az első olyan vállalat az iparágban, amely az emberi jogokat érintő hatásokra vonatkozó teljeskörű felmérést végzett az ENSZ üzleti tevékenységre és az emberi jogokra vonatkozó irányelvei alapján. A felelős üzleti tevékenység a vállalat teljes értékláncát lefedi. A szállítási lánccal kezdődik, majd kiterjed az Ericsson saját tevékenységére, beleértve az értékesítési folyamatot is, ahol is az értékesítési megfelelőségi tanács több mint 200 esetet vizsgált meg 2013-ban.


A vállalat a korrupció elleni programjára is jelentős hangsúlyt fektet: eddig kb. 85 ezer alkalmazott végezte el a vállalat képzését a témában. Elaine Weidman-Grunewald, a fenntarthatósággal és vállalati felelősségvállalással foglalkozó részleg vezetője kijelentette: „Ez a terület egyre nagyobb jelentőséggel bír összes részvényesünk számára, mi pedig rendkívül fontosnak tartjuk, hogy létrehozzuk a felelősségteljes vállalati működés stabil alapját a vállalaton belül. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy nem történhetnek váratlan események, viszont ha így lenne, szilárd működési folyamataink alkalmazásával hatékonyan tudjuk majd kezelni őket”.


Az energiafogyasztás és a környezetvédelem területén is komoly előrelépésről számolt be a vállalat, mind saját tevékenységeit, mind termékeit illetően. Az Ericsson kitűzött célja, hogy 2017-re alkalmazottanként 30 %-kal csökkentse a szén-dioxid–kibocsátást. A 2013 10 %-os csökkenést sikerült elérni alkalmazottanként.


A portfólió tartalmazza például az Ericsson Psi lefedettségi megoldását, amely egyetlen rádióegységet használ ugyanolyan 3G lefedettség biztosításához, mint egy három rádióegységgel felszerelt normál bázisállomás. 2013-ban a megoldást 11 piacon telepítették, ahol ez bizonyítottan 40 %-kal csökkentette az energiafogyasztást. Az Ericsson másik energiatakarékos megoldása, a Radio Dot System, amely forradalmasította a beltéri lefedést, a hagyományos elosztott antennarendszerekhez (DAS) viszonyítva több mint 50 %-kal csökkenti az energiaszükségletet, és megnöveli a vállalati környezetekben alkalmazott végfelhasználói készülékek akkumulátor-élettartamát.


Jelentős fejlődésről számoltak be a Technology for Good elnevezésű programok is, amelyeknek célja a kommunikáció fizikai és anyagi elérhetőségének bővítése a világ kevésbé fejlett területein. A Connect To Learn kezdeményezés folyamatosan bővül: 14 ország kb. 40 ezer tanulójának életét befolyásolta kedvezően. ENSZ Menekültügyi Főbiztosának Hivatala adatai alapján a vállalat globális menekültválság kezelését célzó programja 42 millió embernek segített eddig.


2013 végéig 250 ezer ember regisztrált a Refugees United mobilplatformon, amely a menekülteknek segít megtalálni hozzátartozóikat. A jelenleg Szíriában és a vele szomszédos országokban kialakult humanitárius válságra válaszul az Ericsson három mobilszolgáltatóval együttműködésben bevezette a szolgáltatást Törökországban, Irakban és Jordániában is. Az Ericsson célkitűzése szerint a Technology for Good kezdeményezésein keresztül 2016-ig 2,5 millió ember sorsának jobbra fordulásához kíván hozzájárulni.


Végezetül kijelentette: „A fenntarthatósági jelentés mindössze pillanatképet ad az elért teljesítményről; a mögötte álló kiterjedt rendszer nélkül nem sokat érne. 2013-ban nagy hangsúlyt fektettünk programjaink kiterjesztésére a fenntarthatóság és a vállalati felelősségvállalás összes területén” – mondta Weidman-Grunewald.

A robogó-megosztás San Franciscóból indult 2012-ben, hogy aztán egy lassú indulási fázis után, 2016-17 tájékán berobbanjon a köztudatba. Ma több mint 30 városban, köztük Budapesten is sikeresen működik ilyen szolgáltató. A főleg Nyugat-Európában divatos közösségi közlekedési forma meghonosításának körülményeiről a blinkee.city magyar franchise tulajdonosát, Varsányi Tamást kérdeztük.
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése