TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A legérdekesebb kutatások fényében elemeztük kicsit, hogy miként vallunk szerelmet a XXI. században.

Február 14-e Szent Bálint napja, azaz Valentin-nap. Szent Bálint püspök a XIV. században vált a jegyesek és fiatal házasok védőszentjévé Angliában és Franciaországban. A szerelmesek ünnepe Magyarországon az 1990-es években terjed el, azóta jelentős kereskedelmi lehetőséget teremtve a hazai kereskedelemben és marketing kommunikációban.

A CitroMail.hu közel 8000 felhasználót kérdezett meg Valatin-napi szokásikról, amiből kiderült, hogy a hazai internetezők fele ünnepel a szerelmesek napján – az ő legnagyobb részük természetesen a 20-29 évesek közül kerül ki. Az e-mail szolgáltató elemzése bizonyította, hogy ugyan annyi férfi ünnepli a különleges napot mint nő. Valódi különbség az iskolázottság terén van: az alacsonyabb iskolai végzettségűek körében 33 %-kal többen tartják meg a Valentin-napot, mint az egyetemet végzettek.

A Valentin-nap világszerte jó alkalom egy-egy szerelmi vallomáshoz. Az élőszó mellett egyre többször írjuk le a bűvös „szeretlek” szót e-mailben vagy sms-ben. „Valentin-nap környékén a felhasználók nem csak programlehetőségeket, éttermeket és ajándékötleteket keresnek az interneten, de sokan e-mailben vallanak szerelmet is. Elemzéseink szerint a 20 éven aluliak több mint harmada ilyenkor e-mailben árulja el érzéseit, több mint ötödük pedig döntött már úgy, hogy e-mailben szakít párjával” – mondj  Rácz István, a Sanoma Media Zrt. marketingvezetője. Az internetezők közül a nőkre inkább jellemző az e-mailes szerelmi vallomás, a férfiak közül többen teszik ezt sms-ben.

Rájuk erősen épít a Telekom, amely alkalmazást fejlesztett a szerelmesek ünnepére. Az Adj időt ajándékba Valentin-napon! nevű alkalmazás pár kattintással együtt töltött időt lehet ajándékozni. Február 5. és 14. között lehet igénybe venni a Telekom Facebook oldalán és a https://valentin.ajandekido.hu linken elérhető applikációt, amellyel megfoghatóvá, átadhatóvá válik a közös idő, amivel garantáltan örömöt szerezhetnek egymásnak a szerelmesek. Az alkalmazás négy rövid lépésből áll: az „Időt ajándékozok” gombra kattintva a kedves nevét kell megadni, majd különleges gifek segítenek az ideális Valentin-napi programot kiválasztani, amit néhány őszinte gondolattal kiegészítve be lehet csomagolni, és már küldhető is a meglepetés!

 

 

Aki nem az e-mailes, szöveges üzenet vagy applikációs megoldást választja, hanem egy fokkal hagyományosabb módját a kommunikációnak, annak a UPC kínál megállás nélküli beszélgetési lehetőséget Valentin-napon. Az ország második legnagyobb vezetékes telefonszolgáltatójának több mint 400 ezer ügyfele február 14-én ingyen hívhatja az összes magyarországi belföldi vezetékes telefonszámot. A vállalat korábban már több alkalommal biztosította karácsonykor és újévkor ügyfeleinek a lehetőséget arra, hogy ne csak gondoljon szeretteire, hanem hívja is fel őket és beszélgessen el velük díjmentesen. Tavaly év végén is sok ezren éltek ezzel a lehetőséggel és kívántak boldog ünnepeket az ismerőseiknek, barátaiknak, szeretteiknek.

A Gemius nemzetközi üzleti tanácsadó cég arra volt kíváncsi, hogy ki randizik online. Ehhez az internetes randi oldalak látogatóit elemezték Magyarországon, a Cseh Köztársaságban és Lengyelországban. Kutatásuk eredményei szerint Magyarországon az internetezők négy százaléka látogat randi oldalakat. Több mint 60 százalékuk férfi. Hasonló a helyzet a Cseh Köztársaságban is. A társkereső szolgáltatást kínáló weboldalakat főleg érettségizettek látogatják. Az ilyen típusú oldalak Lengyelországban a legnépszerűbbek. Minden hetedik lengyel internet-felhasználó keresi fel őket.

A CitroMail.hu vizsgálata szerint a kereskedők számára legfontosabb eleme a jeles napnak az ajándékvásárlási láz. A magyarok 63 %-a a párján kívül nem küld másnak ajándékot ilyenkor, de a 19 éven aluliak közel háromnegyede ilyenkor másnak is szán apró figyelmességet. Legtöbbször édességet. A GfK Hungária Háztartáspanel adatai szerint a Valentin-nap az édességgyártók és -forgalmazók számára az éves értékesítési mennyiség mintegy 4 százalékát hozza, ez pedig a húsvét körül kimutatható arányhoz hasonló. A háztartások által vásárolt mennyiség nagyobb része gyártói márkás termék és a többség a kisebb kiszerelést választja.

Valentin-napra a csokoládépiac szereplői, valamint a kereskedelmi láncok jó előre felkészülnek: egyedi csomagolásokkal, kiegészítő ajándékokkal, látványos kihelyezésekkel próbálnak minél több vásárlót hódítani. Nemcsak a kereskedelmi láncok akciós újságjain keresztül, de például a közösségi média felületein is hirdetik szezonális termékeiket, akciójukat.

A csokoládé gyártók és forgalmazók számára a szerelem ünnepe az év első alkalma arra, hogy az év végi csúcsszezon (Mikulás és karácsony) után januárban pangó csokoládéforgalmat fellendítsék. 2013-ban a Valentin-napot megelőző két hétben a magyar családok közel 40 százalékkal több pralinét vásároltak, mint az év egy átlagos hetén. A táblás csokoládé esetében ez a növekmény 10 százalék körül alakult – derül ki a GfK Hungária Háztartáspanel adataiból.

„Ez azt jelenti, hogy a pralinépiacon a Valentin-nap kereskedelmi szempontú fontossága megegyezett a húsvéti szezon (4 százalék) jelentőségével, de kissé alul maradt a nőnap (5 százalék), illetve az anyák napja (6 százalék) pralinéforgalomból való részesedésétől” – mondta el Vella Rita, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója. „A táblás csokoládék piacán ugyanezen ünnepek fontossági sorrendjét 2013-ban a húsvét vezeti 6 százalékos részesedéssel az éves eladásból, amelyet a nőnap és a Valentin-nap követett egyaránt 4-4 százalékos részesedéssel, majd pedig az anyák napja következett 3 százalékos részaránnyal a háztartások által egész évben megvásárolt mennyiségből” – tette hozzá a szakember.

A robogó-megosztás San Franciscóból indult 2012-ben, hogy aztán egy lassú indulási fázis után, 2016-17 tájékán berobbanjon a köztudatba. Ma több mint 30 városban, köztük Budapesten is sikeresen működik ilyen szolgáltató. A főleg Nyugat-Európában divatos közösségi közlekedési forma meghonosításának körülményeiről a blinkee.city magyar franchise tulajdonosát, Varsányi Tamást kérdeztük.
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2019 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése