TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A McDonald’s Amerika leggyűlöltebb vállalata

6902
A 24/7 Wall Street gazdasági portál összesített adatai szerint a gyorsétterem lánc került 2003-ban legtöbbször a szakszervezetek zászlajára.

A társaság több százezer olyan alkalmazottat foglalkoztat saját és franchise rendszerben működtetett éttermeiben, akik alig keresik meg a minimálbért. A National Employment Law Project (NELP) friss tanulmány szerint a nincs még egy olyan gyorsétterem lánc, amelynek alkalmazottai jobban szorulnának rá szociális juttatásokra. Ennek következtében a McDonald’s csak Amerikában 1.2 milliárd dollár terhet ró a társadalomra.

Mindezt tetézve a tengerentúli McDonald’s azt javasolta alkalmazottai egy részének, hogy adják el ingóságaikat, hogy ki tudják fizetni az ünnepek alatt felgyülemlett hiteleiket. Telefonos forródrótjukon több munkavállaló kapta azt a tanácsot, hogy jelentkezzen étkezési jegyért, ami a legrászorultabbak szociális juttatása az államokban. Nem csoda hát, hogy a lehetetlenül alacsony fizetéseiről hírhedt McDonald’s az önkiszolgáló éttermek közül a legrosszabb pozícióban, az Amerikai Vásárlói Index 73. helyen végzett 2013-ban. Persze a szerencsétlen gazdasági körülmények sem teszik lehetővé, hogy a vállalat növelje béreit vagy az azokon kívüli juttatásokat: eladásai csak 0.9 %-kal nőttek a tavalyi utolsó negyedévben, részvényei pedig csupán 5 %-os emelkedést produkáltak 2013-ban.

A 24/7 Wall Street egy gazdasági portál, amely amerikai és nemzetközi tőkebefektetőknek szolgáltat információkat, és minden évben összeállítja a legjobban gyűlölt cégek listáját az Államokban. Független fórumok kimutatásai alapján az elmúlt 52 hét vásárlói és munkavállalói elégedettsége mellett a cégek tőzsdei szereplését is vizsgálják. Valamint értékelik a BrandZ és Interbrand marketingkutató intézetek arra vonatkozó kimutatásait, hogy a vezetők mely döntései rombolták az adott vállalatok image-ét.

A McDonald’s végzett a 2013-as negatív lista élén, de a dobogó másik két fokát is igen nívós márkák foglalták el. Második lett az a több évtizedes divatcég, amely 2006-ban túlélte vezérigazgatójának, Michael Jeffriesnek azon kijelentését, miszerint az Abercrombie & Fitch „cool kölyköknek” való, nem pedig dagadtaknak.  A vezér új szerződést kapott, amellyel 79 millió dolláros fizetés járt az elmúlt 3 évben. Ehhez képest 2013-ban a cég részvényei 30 %-ot zuhantak, a forgalom 1.17-ről 1.03 milliárd dollárra esett vissza, nettó vesztesége pedig megközelítette a 16 milliót.

A csúfos rangsor harmadik helyezettje a vezető játékgyártó Electronic Arts (EA) lett. A SimCity újbóli piacra dobása után pár nappal összeomlottak a szervereik, és egy hétig senki nem tudott játszani az újonnan vásárolt programmal. A cég fölajánlott egy ingyen játékot mindenkinek, aki befürdött a SimCityvel, de az egyik feldobott kárpótlás az agyonkritizált Mass Effect 3 volt. A befektetők a SimCity ügy miatt beperelték a vállalatot, amely 2011-ben és 2012-ben a legjobban utált márka volt a 24/7 Wall Street listáján. A botrány miatt a vezérigazgató, John Riccitiello lemondott, és bár a cég részvényei viszonylag jól muzsikáltak, az EA az utolsó negyedévben 273 millió dolláros veszteséget termelt.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése