TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Stohl András a legnépszerűbb

6870
A gyakoribb jelenlét az elektronikus médiában a megítélést is alapvetően befolyásolja és megosztóvá tehet.

A GfK Hungária idén nyolcadik éve kutatja a hazai és külföldi hírességek ismertségét, megítélését a GfK Sztár Monitor vizsgálat keretében, amelynek eredményei rendszerint azt támasztják alá, hogy a legnagyobb ismertséget egyértelműen a rendszeres televíziós szereplés biztosítja a közélet szereplői számára. E tendenciára reflektálva különösen érdekes kérdés például, hogy hogyan alakul a saját művészeti területükön (például színházban, képzőművészetben vagy zenében) tehetségükkel kitűnő művészek megítélése, amennyiben javarészt kerülik az elektronikus médiában való rendszeres megjelenést, illetve épp ellenkezőleg, ha rendszeresen mondanak igent különböző televíziós megjelenésekre.

A színészvilágból hozva példákat érdemes kiemelni például a jelenleg a Vígszínház művészeként tevékenykedő Stohl András szinte teljes körű (96 százalékos) ismertségét a hazai internetezők körében, amely annak ellenére töretlen, hogy a színművész már néhány éve nem szerepel napi rendszerességgel a képernyőn. Hasonlóan magas ismertséggel büszkélkedhet a szintén a Víg társulatához tartozó Kern András is, aki – hasonlóan Stohlhoz – már néhány éve nem szerepel rendszeresen a számára is rendkívüli, színházon kívüli ismertséget hozó Heti Hetesben.

Szintén említésre méltó Alföldi Róbert hasonlóan széles körű (95 százalékos) ismertsége, amely ugyan már a színész-rendező első rendszeres televíziós szereplése, az RTL Klub Reggeli című műsorának vezetése kapcsán is tetten érhető volt, azonban valójában a 2013-as X-Faktorban való szerepléssel teljesedett ki.

A rendszeres televíziós szereplések ismertségre gyakorolt pozitív hatásához tehát nem fér kétség. Mi sem példázza e tendenciát jobban, mint azoknak a kiváló színművészeknek az ismertségi mutatói, akik csak ritkábban, vagy esetleg saját döntésük eredményeként szinte soha nem láthatóak az elektronikus médiában. A televízióban ritkán látható színművésznő, Almási Éva ismertsége az internetezők körében például 50 százalék körül mozog, míg lányát, a szintén színésznőként tevékenykedő Balázsovits Editet is az internetezők csupán 37 százaléka ismeri. A Nemzeti Színház fiatal színésznője, Tompos Kátya ugyan az István a király rockopera jubileumi bemutatója kapcsán alkalmanként látható volt a televízióban, mégis csupán minden harmadik internetező jelöli őt ismerősnek.

Szintén érdekes tendencia rajzolódik ki azon művészek megítélésében, akiknek a rendszeres televíziós jelenlét kiemelkedő ismertséget hozott. Míg például a mindössze 21 százalékos ismertséggel bíró László Zsolt színművészt az őt ismerők fele pozitívan, másik fele is minimum semlegesen ítéli meg, addig a nagyobb ismertségre szert tevő művészek már jóval szélsőségesebb vélemény-nyilvánításra számíthatnak. Stohl Andrásról például az őt ismerők több mint fele meglehetősen negatívan vélekedik, míg Alföldi Róbertet az ismerők fele pozitívan, negyede pedig negatívan ítéli meg. Kijelenthető, hogy az ismertség növekedésével az adott közéleti szereplőről véleményt formálók aránya is nő (vagyis egyre kevesebb a semleges vélemény), és nem ritka az sem, hogy az adott művészről pozitívan, illetve negatívan vélekedők száma közel azonos, vagyis a híresség meglehetősen megosztó közéleti szereplővé válik.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése