TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Izgalmas év elé nézünk a social médiában. Íme, melyek lesznek a meghatározó trendek.

A közösségi média ma már a hatékony marketing stratégia és a reklám megkerülhetetlen eszköze. De vajon milyen trendekre számíthatunk ebben az évben ezen a téren?

1. A Twitter az élbolyba kerül

Habár úgy tűnik, jelenleg erre nem sok esély van, semmiképp sem hunyhatunk szemet néhány erre utaló jel fölött. A Facebooknak ugyan jelenleg 1,18 milliárd felhasználója van, és sok országban ez a szám még mindig növekszik, az amerikai piacon a felmérések szerint viszont már elérte a csúcsát. Népszerűsége főleg a tinédzserek körében csökken, akik úgy tűnik, jobban szeretik a specifikusabb közösségi oldalakat.

A Twitter nagy előnye ezzel szemben, hogy egyelőre kevésbé népszerű, a fiataloknak minimális időráfordítás kell az állapot frissítéshez, hiszen elég néhány karakter és egy kép, amit - a Facebookkal ellentétben- ezen a felületen a szülők vagy a családtagok sem feltétlenül látnak. Szerencsére, a vállalatok és a márkák közül is egyre többen ismerik fel a Twitterben rejlő lehetőségeket.

2. Nő a Google+ népszerűsége

A Google+ a havi látogatók számát tekintve már a második helyen áll, és mi gátolná abban, hogy ebben az évben még több felhasználót gyűjtsön? A közösségi oldal elsősorban a keresőoptimalizálás miatt válik szinte megkerülhetetlenné; a legnagyobb keresőmotor támogatása, a Facebook népszerűségének csökkenése pedig nagy előnyt jelenthet számára. Ráaádásul mivel minden Google szolgáltatás integrálva lett, a cégek sem maradhatnak le róla.

3. Hangsúlyosabb vizuális tartalom

Vitathatatlan, hogy a képek és a videók tökéletesek a figyelemfelkeltő és a provokatív üzenetek közvetítésére. Ezek a formátumok ebben az évben még nagyobb népszerűségre tesznek szert, ebből pedig a Pinterest, a Tumblr, a Vine, az Instagram, a Snapchat és természetesen a YouTube fog profitálni. A marketingeseknek tehát érdemes inkább a vizuális érzékekre fókuszáló tartalmakban gondolkodni.

4.  A mikrovideóké a jövő

A Vine ugyan csak 6 másodpercet biztosít a marketing üzenetek közvetítésére, - az Instagramon ugyanerre 3-15 másodpercük van a szakembereknek-, a márkák azonban egyre intenzívebben használják ki ezeket a lehetőségeket. Legutóbb például a KFC dolgozott kampányában iPhone-al készített reklámfilmekkel.

5. Több tartalom egyenesen a felhasználóktól

Ma már számos piaci szereplő és márka engedi, sőt, arra buzdítja a meglévő és a potenciális fogyasztóit, hogy ők is szálljanak be a tartalomgyártásba és a posztolásba. Ez nekik nem kerül semmibe, ráadásul részükről sokkal kevesebb energiát és időráfordítást igényel. Ebben az évben valószínűleg még több vállalat fogja alkalmazni ezt a technikát.

(Forrás: www.business2community.com)

 


 


Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése