TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Izgalmas év elé nézünk a social médiában. Íme, melyek lesznek a meghatározó trendek.

A közösségi média ma már a hatékony marketing stratégia és a reklám megkerülhetetlen eszköze. De vajon milyen trendekre számíthatunk ebben az évben ezen a téren?

1. A Twitter az élbolyba kerül

Habár úgy tűnik, jelenleg erre nem sok esély van, semmiképp sem hunyhatunk szemet néhány erre utaló jel fölött. A Facebooknak ugyan jelenleg 1,18 milliárd felhasználója van, és sok országban ez a szám még mindig növekszik, az amerikai piacon a felmérések szerint viszont már elérte a csúcsát. Népszerűsége főleg a tinédzserek körében csökken, akik úgy tűnik, jobban szeretik a specifikusabb közösségi oldalakat.

A Twitter nagy előnye ezzel szemben, hogy egyelőre kevésbé népszerű, a fiataloknak minimális időráfordítás kell az állapot frissítéshez, hiszen elég néhány karakter és egy kép, amit - a Facebookkal ellentétben- ezen a felületen a szülők vagy a családtagok sem feltétlenül látnak. Szerencsére, a vállalatok és a márkák közül is egyre többen ismerik fel a Twitterben rejlő lehetőségeket.

2. Nő a Google+ népszerűsége

A Google+ a havi látogatók számát tekintve már a második helyen áll, és mi gátolná abban, hogy ebben az évben még több felhasználót gyűjtsön? A közösségi oldal elsősorban a keresőoptimalizálás miatt válik szinte megkerülhetetlenné; a legnagyobb keresőmotor támogatása, a Facebook népszerűségének csökkenése pedig nagy előnyt jelenthet számára. Ráaádásul mivel minden Google szolgáltatás integrálva lett, a cégek sem maradhatnak le róla.

3. Hangsúlyosabb vizuális tartalom

Vitathatatlan, hogy a képek és a videók tökéletesek a figyelemfelkeltő és a provokatív üzenetek közvetítésére. Ezek a formátumok ebben az évben még nagyobb népszerűségre tesznek szert, ebből pedig a Pinterest, a Tumblr, a Vine, az Instagram, a Snapchat és természetesen a YouTube fog profitálni. A marketingeseknek tehát érdemes inkább a vizuális érzékekre fókuszáló tartalmakban gondolkodni.

4.  A mikrovideóké a jövő

A Vine ugyan csak 6 másodpercet biztosít a marketing üzenetek közvetítésére, - az Instagramon ugyanerre 3-15 másodpercük van a szakembereknek-, a márkák azonban egyre intenzívebben használják ki ezeket a lehetőségeket. Legutóbb például a KFC dolgozott kampányában iPhone-al készített reklámfilmekkel.

5. Több tartalom egyenesen a felhasználóktól

Ma már számos piaci szereplő és márka engedi, sőt, arra buzdítja a meglévő és a potenciális fogyasztóit, hogy ők is szálljanak be a tartalomgyártásba és a posztolásba. Ez nekik nem kerül semmibe, ráadásul részükről sokkal kevesebb energiát és időráfordítást igényel. Ebben az évben valószínűleg még több vállalat fogja alkalmazni ezt a technikát.

(Forrás: www.business2community.com)

 


 


A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése