TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A Forbes CMO Networkje amerikai marketinges döntéshozókat kérdezett meg. Elmondták azt is, mennyire elégedettek a szolgáltatásaikkal.

Forbes CMO Network blogja 1850 amerikai marketinges döntéshozót kérdezett meg a tíz legjobb ügynökségről, és arról, hogy mennyire elégedettek azok szolgáltatásaival. A marketingesek az Advertising Age adatai alapján a harminc legnagyobb árbevételű ügynökség közül választhattak, és egyszerre többet is megjelölhettek.

Az első helyre a Wieden + Kennedy került, őket a válaszadók 66 százaléka választotta volna szívesen. A Wieden a Coca-Colának, az Old Spice-nak, a Nike-nak, az ESPN-nek dolgozott idén is, viszont szakítottak a Levi’s-szel.

A második helyre a Droga5 került, ők a válaszadók 36 százaléka szerint jók. Szintén dolgoznak a Coca-Colának, az American Expressnek, a Mondeleznek, az Unilevernek és a Motorolának. A harmadik helyre 34 százalékkal a Grey került. A további sorrend: BBDO (30 százalék), Ogilvy (24 százalék), The Martin Agency (16 százalék), Leo Burnett (14 százalék), Crispin Porter + Bogusky (12 százalék), Goodby Silverstein & Partners (9 százalék) és Publicis (6 százalék). Így a független és a hálózatos ügynökségek fele-fele arányban kerültek be az első tízbe. Érdekes, hogy olyan ügynökségek még 6 százalékot sem kaptak, mint a DDB, a JWT, a TBWA, a McCann-Erickson, a Young & Rubicam, vagy a nagyon felkapottnak számító Deutsch és BFG9000.

A sorrenden kívül talán még fontosabb, hogy a marketingesek hogyan vélekedtek idén az ügynökségi modellről és az ügynökségek szolgáltatásairól.

Az integráltság hiánya

A felmérés azt találta, hogy a marketingesek leginkább az integrált kommunikációs ügynökségi gondolkodást hiányolták, miközben a marketingesek számára ez ma már fontosabb, mint a hatékony reklámok készítése. Amennyiben nincs egy ügynökségnek integrált kampányok készítésében jártassága, úgy a tendereken elsőként szórják őket ki, vagy meg sem hívják őket. A marketingesek az integrált gondolkodás előretörését azzal magyarázzák, hogy annyira megváltozott a kommunikációs környezet, hogy ők maguk már nem tudják követni, viszont az ügynökségektől megkövetelik.

Az ügynökségek elszámoltathatósága

A marketingesek következő fontos igénye, hogy az ügynökségeknek bármikor, bármilyen helyzetben elszámoltathatóknak kell lenniük, munkájukat kimunkált metodológiával és pontos mérőszámokkal mérhetővé kell tenniük. Az igény mögött az húzódik meg, hogy amennyiben az ügynökség munkája nincs direkt hatással az ügyfél üzleti eredményére, úgy az amúgy is szűkre szabott büdzsének még nagyobb hányada megy a kukába, mint korábban. Ezt ma már nem lehet megengedni.

Operatív hatékonyság

A felmérés szerint a marketingesek végre rájöttek, hogy a hatékonyság nem azt jelenti, hogy az ügynökségek javadalmazását állandóan levágják, hanem nekik is át kell gondolniuk, hogy például megfelelő számú ügynökséggel dolgoznak-e együtt és megfelelő-e a kommunikáció köztük. Vagyis, a megoldás nem lehet mindig az, hogy az ügynökséget nulla nyereségre kényszerítsék.

A felmérés azt találta, hogy az ügyfelek több mint egyharmada ötven (!) ügynökséggel dolgozik, és egyötödük száz (!) ügynökségből válogat. Szintén probléma a marketingesek szerint is, hogy rossz briefeket írnak és hogy az ügyfélkapcsolatot nem vonják be időben az egyeztetési folyamatokba.

Egy ügynökségi modell vége?

A marketingesek fele szerint a hagyományos ügynökségi üzleti modell a végét kell, hogy járja, mert a piac képtelen eltartani őket, egynegyede pedig abban látja a problémát, hogy noha a nagy hálózatok jelentős bevásárlásokon vannak túl, a digitális gondolkodást mégsem sikerült integrálniuk.

Ugyanakkor, hogy a felmérés ellentmondást talált a marketingesek elvárása és költései között. Miközben hatalmas az igény az integrált kommunikációra, és elvárás a komoly digitális kompetencia, addig a megkérdezettek 60 százaléka a büdzsé kevesebb mint ötödét költik online, 20 százalékuk pedig 10 százaléknál is kevesebbet költ digitális reklámozásra.

Szeret, nem szeret

Érdekes, hogy az ügyfelek leginkább akkor váltanak ügynökséget, ha nem elégedettek a kreatívmunkával, a váltás második legsűrűbb oka a marketingosztályon történt változás, a harmadik pedig az integrált kommunikáció hiánya.

A kiválasztás legfontosabb tényezője a kémia, a második az a hit, hogy az ügynökség valóban a Nagy Ötletet találta ki, a harmadik pedig az, hogy a megoldásokat a lehető legtöbb és legmegfelelőbb csatornákra tudják adaptálni az ügynökségek.

A marketingesek többsége úgy véli, hogy igenis a marketingigazgató feladata az ügynökség kiválasztása, de többségük azt is gondolja, hogy speciális marketinges szakértőnek is részt kell vennie a kiválasztásban. Több mint egyharmaduk szerint a tulajdonosoknak is részt kell venniük a kiválasztásban, és szintén több mint egyharmaduk szerint a beszerzési osztálynak is részt kell benne vennie.

(Forrás: Kreatív.hu)

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése