TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A bántalmazás NEM magánügy!

6752
Véleményformáló férfiak kampányoltak az AVON-nal és a NANE-val: a nők elleni erőszak megszüntetésének fontosságára hívták fel a figyelmet.

November 25. a nők ellen elkövetett erőszak felszámolásáért folytatott küzdelem világnapja. A figyelemfelkeltés érdekében a NANE Egyesület évek óta ebben az időszakban indítja el 16 Akciónap elnevezésű kezdeményezését. Ezt először 1991 novemberében rendezték meg az USA-ban, célja pedig a nők elleni erőszak minden formájának eltörlése. Magyarországon 2002 óta a program a Néma Tanúk felvonulással kezdődik, amelyet idén november 23-án, szombaton rendeztek meg. A közel 150 résztvevő transzparensekkel és táblákkal vonult végig Budapest utcáin, így emlékezve az elmúlt év nőáldozataira. A 16 Akciónap kezdeményezés zárónapjának kijelölése is szimbolikus értékű, hiszen december 10. az Emberi Jogok Nemzetközi Napja, amely kifejezi, hogy a nők elleni erőszak az emberi jogok súlyos megsértése is egyben.

„A Néma Tanúk felvonulással idén is a párkapcsolati erőszak elmúlt tizenkét hónapjának halálos nőáldozataira emlékezünk. Tanúságot teszünk, hogy haláluk több nyomot hagyjon a közvélemény figyelmén, mint egy párszavas hír az újságok hátsó lapjain. Tanúságot teszünk egyúttal a (még) élő áldozatok, nők és gyerekek mellett, akiket ismerősök, családtagok, és főleg állami és önkormányzati intézmények, hatóságok némítanak el” – mondta Tóth Györgyi, a NANE Egyesület elnöke.

Az AVON mint nőkért dolgozó vállalat felelősségvállalási stratégiájának központi eleme a nők életét érintő társadalmi problémák, így a mellrák és a nők elleni erőszak leküzdése. Világszinten a vállalat alapítványa, az AVON Foundation for Women idén elindította Speak Out Against Domestic Violence elnevezésű kezdeményezését, amelynek célja a családon belüli erőszak elleni fellépés támogatása figyelemfelhívással, tájékoztatással, prevenciós törekvésekkel és segítő programokkal. Ennek támogatására 2012 év végéig az Egyesült Államokban több mint 33 millió dollárt költött. Az AVON Magyarország által kidolgozott kampány az anyavállalat programjának részeként valósult meg hazánkban.

Az AVON Magyarország és a NANE közös kampányának különlegessége az volt, hogy bár a nők elleni erőszak felszámolásáról szólt, a férfiakat helyezte középpontba, őket szólította meg. A cél az volt, hogy felhívják figyelmüket a küzdelemben játszott aktív szerepükre, arra, hogy nem hunyhatnak szemet elkövető férfitársaik viselkedése felett, és hogy bátorítsák őket arra, hogy nyíltan fejtsék ki álláspontjukat a témával kapcsolatban. Ezt a kampány reklámfilmjeiben Geszti Péter, Kiss Gergő és Nagy Ervin is megtette, de ugyanezt az üzenetet közvetítették a kampányhoz kapcsolódó hirdetések és a „Nemet mondok!” Facebook applikáció is.

„Bár tavaly végzett munkánk gyümölcseként a családon belüli erőszak önálló törvényi tényállásként július 1. óta szerepel a Büntető Törvénykönyvben, a munka nem állhat meg. Sok még a tennivalónk, és az AVON a jövőben is támogatni kívánja a civil szervezetek törekvéseit” – monda el Gaál Melinda, az AVON kommunikációs vezetője.

A családon belül elkövetett erőszak még mindig tabutémának számít hazánkban. Nap mint nap nők ezrei szenvednek tőle, legyen az testi, lelki, gazdasági vagy szexuális erőszak. Magyarországon minden ötödik nő érintett, hetente egy nő, havonta egy gyermek hal bele a bántalmazásba. A társadalom felelőssége rendkívül nagy ennek megítélésében és kezelésében. A bántalmazott nők sokszor nemcsak bántalmazóiktól félnek, hanem a társadalom elítélő véleményétől, vagy a hatóságok közönyétől is.

„A bosszútól való félelem mindenképpen munkál a nőkben. Emiatt nem mindig tudjuk, hogy kik a bántalmazottak, mert félnek a megtorlástól. A legfontosabb az, hogy a társadalom egy olyan támaszt nyújtson, amely meg tudja a későbbiekben védeni őket. Szerintem ez a társadalom legfontosabb feladata. Én személy szerint ezt érzem célnak” – mondta el Nagy Ervin egy, a kampány kapcsán készült televíziós interjúban.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése