TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Tízből hatan az utóbbi években előrelépést tapasztalnak a személyre szabott ügyfél-kommunikációban.

A SAS tanulmánya szerint ugyan a megkérdezett fogyasztók 71%-ának fokozódtak az adatvédelemmel kapcsolatos aggályai az utóbbi időszak hírei hatására, 60%-uk mégis elvárja a vállalatoktól, hogy ismerjék a preferenciáikat és megértsék az igényeiket. Az Amerikai Egyesült Államokban 1.260 fő bevonásával készült felmérés során a válaszadók 59%-a nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt öt évben fejlődést tapasztalt a személyre szabott ügyfél-kommunikációban.

A tehetősebb és fiatalabb vásárlóknak nagyobbak az igényeik

A tanulmány arra is rámutatott, hogy a magas jövedelemmel rendelkező (67%), és a 30 évnél fiatalabb válaszadók (66%) részéről inkább elvárás, hogy a cégek megértsék őket. A tehetősebbek egyúttal a személyre szabott szolgáltatások, az ún. perszonalizáció javulásáról (69%) és kevesebb irreleváns üzenetről (44%) számoltak be, a 30 év alattiakhoz hasonlóan.

A résztvevők kilenc különböző iparágat értékeltek aszerint, hogy az azokban működő vállalatok milyen mértékben értik meg vásárlóikat. Ez alapján a kizárólag online csatornát alkalmazó kiskereskedelem végzett az első helyen 3,8 ponttal a maximálisan elérhető 5-ből. Más iparágaktól lemaradva csupán 3,3 pontot kaptak a légitársaságok, és 3-at a szállásadók, holott ezeken a területeken jellemzően nagy mennyiségű ügyféladat áll a vállalatok rendelkezésére, például a hűségkártyáknak vagy a foglalásoknak köszönhetően.

Amikor a válaszadók azokat a szervezeteket értékelték, amelyekkel ténylegesen üzleti kapcsolatban állnak, a banki ügyfelek kétharmad része gondolta úgy, hogy a saját pénzintézete megérti az igényeit. A bankok ezzel az eredménnyel azért tudták megelőzni a belföldi kiskereskedőket (57%) és a mobilszolgáltatókat (51%) is, mert megfelelő, releváns üzenetekkel érik el ügyfeleiket az ügyfél-kommunikáció során, illetve az üzletkötés megkönnyítése érdekében több csatornán is biztosítják elérhetőségüket. A megkérdezett férfiak (69%) a nőknél (62%) nagyobb arányban érezték úgy, hogy a bankjuk megérti őket. Arra hivatkozva, hogy a bankok csak releváns ajánlatokat küldenek a számukra, a magasabb jövedelemkategóriába tartozók a többi ügyfélhez képest magasabb értékeket adtak a személyre szabott bánásmód vonatkozásában.

Kölcsönösen előnyös

„Amennyiben a vállalatok okosan használják az analitikát, és megfelelő érzékenységgel kezelik a vásárlóik személyes adatait, akkor win-win szituáció alakulhat ki. Ez egyrészt előnyös a márkák számára, akik megérthetik az ügyfeleiket, és ez alapján jövedelmező kapcsolatot alakíthatnak ki velük. A fogyasztók pedig releváns ajánlatokat kaphatnak a vállalatoktól, és a cégek az általuk preferált módon kommunikálhatnak velük." - fejtette ki Wilson Raj, a SAS globális Customer Intelligence igazgatója. Raj kiemelte, hogy a technológia abban is a vállalatok segítségére lehet, hogy betartsák az etikai kódexük előírásait a vásárlói információk védelme érdekében.

Az ügyféladatok hasznos információvá alakításában, így például a szívesen fogadott, releváns ajánlatok kidolgozásában támogathatják a szervezeteket az integrált marketingmenedzsment megoldások. Ezen eszközök piacát vizsgálta a Gartner egyik legújabb elemzésében, amelyben a vezetők közé sorolta a SAS-t a végrehajtási képesség és a vízió teljessége alapján. A Gartner-jelentésben is említett SAS Customer Intelligence egyesíti a SAS négy népszerű ügyfélintelligencia szoftverét: a marketingautomatizálást, marketingoptimalizációt, valós idejű döntéstámogatást és a digitális marketinget. Ezzel az eszközkészlettel a marketingszakemberek hatékonyan kezelhetik az ügyfélkapcsolatokat a különböző csatornákon keresztül, tartalmas vevői interakciókat valósíthatnak meg a pozitív ügyfélélmények érdekében, és optimális big data-n alapuló döntéseket hozhatnak meg. A Gartner szerint a SAS a CRM többcsatornás kampánymenedzsment és a marketing erőforrás-menedzsment területén is vezető szállító.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése