TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A TradN gyors célcsoport-képzést és leválogatást tesz lehetővé. Elég pár kattintás, hogy összeállítsa a direkt marketing kampánya célcsoportját.

Aki a direkt marketing adta lehetőségeket használja, tudja mennyire lényeges, hogy a hirdető az üzenetét közvetlenül a megfelelő emberhez juttassa el. Mindezt azzal a céllal, hogy választ is kapjon rá (például: vásárlás, regisztráció, árajánlatkérés). A cégek ma már adatbázisokat használnak a közvetlen megkereséshez. A direkt marketing kampányok első és legfontosabb lépése a célcsoport meghatározása. A hazai piacra bevezetett program a célcsoport képzés mellett a leválogatásban nyújt segítséget, így időt és energiát megspórolva a felhasználónak.

A TradN egy böngészőből elérhető web applikáció. A program újdonsága, hogy többféle logika alapján lehet benne szűrést kezdeményezni. A regisztráció és aktiválás után a felhasználó hozzáfér a szűrési funkciókhoz, ahol anonimizált adatok között kereshet úgy, mintha egy ügynökség, vagy listatulajdonos végezné el a szűkítéseket. A TradN rendszer segítségével, így már önmaga is könnyen összeállíthatja az ideális üzleti (B2B) célcsoportot.

A program első sorban annak szól, aki direkt-kommunikáción keresztül szeretné megszólítani célcsoportját, legyen szó akár postai DM, Telemarketing, vagy elektronikus DM kampányról.

Magáról az ötletről, és a piaci igényekről a cég ügyvezetőjénél érdeklődtem:

Honnan jött az ötlet, hogy a piacnak erre van szüksége?

„Mint régóta a direkt-marketing piacon tevékenykedő kereskedő tapasztalatom van arról, hogy milyen folyamatok alapján szerveződik egy BTL kampány. Azt láttam, hogy a kampányok tervezési folyamatában hosszú időt igényel a célcsoport meghatározása és az egyes listatulajdonosokkal való egyeztetés, ez napokig, vagy akár hetekig is elhúzódhat.

Meggyőződésem volt, hogy a piacnak egy olyan eszközre van szüksége, mellyel ezek a „fordulók” kiküszöbölhetők. Például egy ügynökségnél tender összeállításhoz hatalmas segítség lesz, hiszen a rendszer segítségével gyorsan tudnak majd reagálni egy ötletre, vagy változtatási igényre.” – mondta Tamás Anita az RSG-Direct Kft. ügyvezető igazgatója.

A program nyújtotta lehetőségekről, illetve használatáról a „program megtervezőjét”, az RSG-Direct Kft. fejlesztési és ügyvezető igazgatóját, Györke Dánielt kérdeztem:

Mit nyújt ez a program, illetve szolgáltatás a felhasználóknak?

„Jól és könnyen használható felületet, ahol gyorsan összeállíthatják részletes célcsoportjukat. A valós időben generált számokat folyamatosan figyelemmel lehet kísérni, így hasznos segítség a marketingesek, adatbázis menedzserek részére, hogy milyen részletességgel érdemes leendő ügyfeleikre keresni.”

Miben rejlik a program előnye?

„Tapasztalataim szerint egy direkt kampány tervezésének folyamatában a megfelelő adatbázis összeállítása egy igen sarkalatos pont. Hiszen lehet akármilyen jó az üzenetünk, ha nem a kívánt célcsoportunkhoz jut el. Az RSG-Direct Kft. a TradN rendszeren keresztül újraértelmezte a B2B adatok marketing célra való felhasználhatóságát. A rendszer így már a tervezési fázisban is segítségünkre van, mivel valós időben mutatja meg, hogy mennyi potenciális vevőt tudunk elérni kampányunkkal.”

Milyen fő leválogatási szempontokat tartalmaz a program?

„Gyakorlatilag minden olyan szűrési szempontot tartalmaz, mely a piacon megjelenik ügyfeleink részéről. Kezdve a cég székhelyétől és kapcsolati adataitól a bevételi információin át, egészen a cég tevékenységi köréig.”

Hogy történik a rendszerben az adatok leválogatása?

„A leválogatás egy felhasználóbarát felületen végezhető el, ahol minden olyan szűrési szempont megtalálható, ami valamely adatbázisban előfordul. A szűrőfeltételeket úgynevezett drag-and-drop módszerrel aktiválja a felhasználó és abban tudja a szükséges szűkítéseket beállítani. Ezzel a technikával percek alatt összeállíthatóvá válik a kívánt célcsoport, mely nagymértékben meggyorsítja a munkafolyamatokat. Emellett a program lehetőséget ad arra is, hogy a korábban használt szűréseket, vagy akár ezek egyes részeit később is felhasználhassuk.”

Milyen technológiai megoldásokat, újításokat használtatok a program készítése során?

„Nem is annyira a programozás felől közelíteném meg a kérdést, hanem sokkal inkább a jogi és piaci kihívások felől.

Egyrészről adott egy elég határozott jogszabályi környezet Magyarországon, amit be kell tartani az adatbázisokkal végzett munka során. Így több olyan kérdés merült fel a fejlesztés során, amit alaposan körbe kellett járnunk, hogy mindennek meg tudjunk felelni.

Másrészről pedig a piac maga volt a kihívás. Tapasztalataink szerint ahány ügyfél annyi különböző igény.

Továbbá a rendszert úgy alakítottuk ki, hogy alkalmas legyen további adatbázisok fogadására és az adatbázisok közötti anonim szűrések elvégzésére valós időben a duplikációmentesítés céljából. A programot nemcsak számítógépre, hanem tabletre és mobilra is optimalizáltuk, ezáltal könnyítve a rendszer elérhetőségét.”

A TradN-t fejlesztő RSG-Direct Kft-t 2007-ben alapították. A cég üzleti kompetenciája olyan online üzleti megoldások elkészítésében és üzemeltetésében rejlik, melyek működtetésével és használatával a cég ügyfelei saját értékesítési és marketing stratégiájukat költséghatékonyan tudják megvalósítani magasabb bevételszint elérése mellett. A vállalat üzleti filozófiája, hogy olyan rendszereket alakítson ki, melyekkel megkönnyíti és lerövidíti ügyfelei munkáját. Többek között a TradN-t is ezzel a céllal fejlesztette, és fogja tovább fejleszteni a jövőben a piaci szereplők visszajelzéseit is figyelembe véve.

A programról további információkat a www.tradn.hu honlapon talál. Amennyiben direkt marketing kampányokban gondolkodik, látogassa meg a weboldalt és próbálja ki a program két napos ingyenes próbaverzióját.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése