TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A Legjobb Munkahelyek

6680
Emberközpontú vezetés, vonzó és hiteles vállalati kép, teljesítményarányos elismerés- ezek a jellemzőik. De ki érdemelte ki a rangos elismerést?

A Legjobb Munkahely Felmérésben minden, Magyarországon legalább két éve működő, több mint 50 főt foglalkoztató vállalat részt vehetett. Az üzleti eredményesség kulcsát jelentő magas elkötelezettség mellett a hiteles és emberközpontú vezetés, a  teljesítményközpontúság, a vonzó munkáltatói arculat és a fenntartható fejlődés mutatók, valamint a különböző szervezeti szintek közötti összehangoltság határozzák meg, hogy egy szervezet bekerülhet-e a Legjobbak közé.

A felmérés három kategóriában – 250 fő alatti vállalatok, 250 – 1000 főt foglalkoztató vállalatok, 1000 fő feletti vállalatok körében – vizsgálta a vállalatok dolgozóinak elkötelezettségét. Idén a 35 ezer munkavállaló mellett 400 felsővezető töltötte ki kutatás kérdőívét. Az idei Legjobb Munkahely díjakat konferenciával egybekötött gálaünnepségen vehették át a cégvezetők Czomba Sándor foglalkoztatásügyi államtitkár jelenlétében.

Mi történne, ha minden vállalat Legjobb Munkahely lenne?

Az, hogy az elkötelezettségnek egyértelmű, pozitív hatása van a vállalat üzleti eredményességére, egyre kevesebb vezető számára kérdés, azonban a dolgozók motivációjának makrogazdasági hatásáról eddig kevés szó esett. A Felmérés adatait országos szintre vetítve az látható, hogy a magyar dolgozók 41 százaléka nem elkötelezett vállalata felé, azaz a 4 millió hazai  foglalkoztatottból több mint másfél millió nem hozza ki magából a maximumot. A Legjobb Munkahelyeknél ezzel szemben az elkötelezett kollégák aránya 86%, ők azok, akik nap mint nap a legtöbbet teszik le az asztalra és elvárásokon felül teljesítenek a munkájukban. Ha Magyarországon minden vállalat a Legjobbakhoz hasonlítana, az 3 és fél millió elkötelezett, lelkes, motivált és elvárásokon felül teljesítő munkavállalót jelentene országos szinten.

Mi a Legjobbak titka?

A Legjobb Munkahelyek nem csupán felismerték, hanem vallják is, hogy az emberi erőforrás a szervezet legnagyobb értéke – válságos időkben még inkább, és tudatosan tesznek annak érdekében, hogy ezt az értéket meg is tartsák“ – összegezte az eredményeket Szirbik Edina. A Legjobb Munkahely Felmérés projektvezetője elmondta hogy a Legjobbakat a felsővezetés, vállalati hírnév és az elismerés hármasa emeli ki leginkább az átlagos vállalatok közül. A díjazott cégek felsővezetése a cég legértékesebb erőforrásaként bánik a dolgozókkal, megfelelő tájékoztatást ad a szervezet hosszútávú célkitűzéseiről és őszintén tájékoztatja a kollégákat a vállalatot érintő kérdésekről. A Legjobbaknál dolgozók munkahelyüket vonzónak, hitelesnek tartják, és úgy látják, sikerül is megtartani a jó munkaerőt. Ehhez minden bizonnyal hozzájárul az is, hogy a nyerteseknél a kiemelkedő teljesítményt elismerik és díjazzák, az ott dolgozók úgy vélik, teljesítményük tükröződik a javadalmazásukban, és versenyképesnek is találják fizetésüket.

Óvatos optimizmus?

A Legjobb Munkahely Felmérés keretében megkérdezett több mint 400 felsővezető többsége a menedzsment előtt álló legnagyobb kihívásként továbbra is a bizonytalan, változó gazdasági környezetben való sikeres működést, pénzügyi és növekedési célok elérését nevezte meg“ - mondta Bakos Réka, az Aon Hewitt tanácsadója. A szakértő hozzátette: a számadatok alapján a felsővezetők a tavalyi évhez képest már bizakodóbbak, mind a várható leépítésekkel, mind a források esetleges növekedésével kapcsolatban, sőt mintha némi stablitás is kezdene bekúszni a mindennapokba. A magyar vezetők közel fele nem vár jelentős változást az iparág termékei és szolgáltatásai területén, és nem számít az üzleti stratégia alapvető változására sem. A bizonytalan gazdasági helyzet elhúzódása ellenére mind a dolgozók, mind a vezetők  bizalma töretlen a vállalat jövőjében. Tavaly a munkavállók kétharmada, míg a felsővezetők 89%-a volt biztos abban, hogy cége sikeresen helyt áll a jövőben, idén ez a szám közel 70% a munkatársaknál, és 92%-ra nőtt a vezetők körében.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése