TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A Microsoft egy rendhagyó kultúrtörténeti misszió keretében népszerűsíti felhőalapú irodai megoldáscsomagját.

A Microsoft megbízásából elkészített microsite témája Petőfi Sándor és Arany János levelezése, együttműködése, egymás művészetére gyakorolt hatásuk. A weboldal tulajdonképpen egy gondolatkísérlet, amely azt vizsgálja, hogy mi lett volna, ha a két költő nemcsak postafordultával, hanem a ma elérhető legmodernebb kommunikációs eszközökkel tudta volna tartani a kapcsolatot egymással. A sok eredeti részletet tartalmazó, fiktív levelek kettejük barátságának valódi történéseit követik.

A két költő 1847 februárjától, a Toldit olvasó Petőfi lelkes levelétől, 1849 júliusáig, Petőfi haláláig folyamatosan levelezésben állt egymással. Személyesen összesen sem töltöttek együtt egy hónapot, de leveleiket olvasva olyan érzésünk támadhat, mintha gyerekkoruk óta a legszorosabb barátok lettek volna. Máig eleven humor, kamaszos ugratások, félmondatos utalások, szeretetteli vagy éppen ironikus becenevek töltik meg az elsárgult lapokat.

A weboldal fiktív levelei a két költő stílusában íródtak. Nyáry Krisztián irodalomtörténész közreműködésének köszönhetően a weboldal számos érdekes információmorzsát rejt kettejük kapcsolatáról és életéről. „Kiváló ötletnek tartom, hogy a világ egyik legnagyobb multinacionális vállalata egy sajátosan magyar, játékos példával mutatja be legújabb programcsomagja működését. Ismerve Petőfi és Arany szabadszájúan humoros levelezését, biztos vagyok benne, hogy nem lettek volna megsértődve a stílusimitációkat olvasva. Ráadásul a fiktív levelek – amelyek azért követik a két költő barátságának valódi történéseit – talán kedvet csinálnak az eredeti levelezés megismeréséhez is. A Microsoft mindenesetre ezt sem bízta a véletlenre, hiszen Arany és Petőfi fennmaradt 62 levele is elolvasható a site-on” – mondta el az irodalomtörténész.

Bábel Gabriella, a Microsoft végfelhasználói üzletégénak igazgatója a projekt kapcsán hozzátette: „Ezzel az érdekes mikrosite-tal kettős célunk volt. Egyrészt természetesen szerettük volna a közönséggel jobban megismertetni az Office 365-öt, felhőalapú irodai csomagunkat, másrészt pedig ezt olyan módon kívántuk elérni, amellyel valódi értéket is teremtünk. Mindez, úgy gondolom, tökéletesen sikerült, hiszen a kísérlet jó példát mutat arra, hogyan lehetséges a hagyományos kultúrát az ez iránt kevésbé érdeklődő fiatal generációk tagjaival megismertetni.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése