TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A Microsoft egy rendhagyó kultúrtörténeti misszió keretében népszerűsíti felhőalapú irodai megoldáscsomagját.

A Microsoft megbízásából elkészített microsite témája Petőfi Sándor és Arany János levelezése, együttműködése, egymás művészetére gyakorolt hatásuk. A weboldal tulajdonképpen egy gondolatkísérlet, amely azt vizsgálja, hogy mi lett volna, ha a két költő nemcsak postafordultával, hanem a ma elérhető legmodernebb kommunikációs eszközökkel tudta volna tartani a kapcsolatot egymással. A sok eredeti részletet tartalmazó, fiktív levelek kettejük barátságának valódi történéseit követik.

A két költő 1847 februárjától, a Toldit olvasó Petőfi lelkes levelétől, 1849 júliusáig, Petőfi haláláig folyamatosan levelezésben állt egymással. Személyesen összesen sem töltöttek együtt egy hónapot, de leveleiket olvasva olyan érzésünk támadhat, mintha gyerekkoruk óta a legszorosabb barátok lettek volna. Máig eleven humor, kamaszos ugratások, félmondatos utalások, szeretetteli vagy éppen ironikus becenevek töltik meg az elsárgult lapokat.

A weboldal fiktív levelei a két költő stílusában íródtak. Nyáry Krisztián irodalomtörténész közreműködésének köszönhetően a weboldal számos érdekes információmorzsát rejt kettejük kapcsolatáról és életéről. „Kiváló ötletnek tartom, hogy a világ egyik legnagyobb multinacionális vállalata egy sajátosan magyar, játékos példával mutatja be legújabb programcsomagja működését. Ismerve Petőfi és Arany szabadszájúan humoros levelezését, biztos vagyok benne, hogy nem lettek volna megsértődve a stílusimitációkat olvasva. Ráadásul a fiktív levelek – amelyek azért követik a két költő barátságának valódi történéseit – talán kedvet csinálnak az eredeti levelezés megismeréséhez is. A Microsoft mindenesetre ezt sem bízta a véletlenre, hiszen Arany és Petőfi fennmaradt 62 levele is elolvasható a site-on” – mondta el az irodalomtörténész.

Bábel Gabriella, a Microsoft végfelhasználói üzletégénak igazgatója a projekt kapcsán hozzátette: „Ezzel az érdekes mikrosite-tal kettős célunk volt. Egyrészt természetesen szerettük volna a közönséggel jobban megismertetni az Office 365-öt, felhőalapú irodai csomagunkat, másrészt pedig ezt olyan módon kívántuk elérni, amellyel valódi értéket is teremtünk. Mindez, úgy gondolom, tökéletesen sikerült, hiszen a kísérlet jó példát mutat arra, hogyan lehetséges a hagyományos kultúrát az ez iránt kevésbé érdeklődő fiatal generációk tagjaival megismertetni.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése