TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A Menedzserképző Központ konferenciáján a központi téma természetesen a közösségi média volt.

Október elején rendezte meg a Menedzserképző Központ a „Marketing megoldások kijelzőre optimalizálva” elnevezésű konferenciáját. A központi téma természetesen a közösségi média volt, az előadók között pedig ügyfél, ügynökség és szakértők egyaránt megfordultak. Ami biztos: 2013-ban már 4,6 millió magyar használja a Facebook-ot, közel 50%-uk már mobilon is, a látogatók 33%-a pedig a munkahelyéről jelentkezik be, munkaidőben…

Az előadók szerint a közösségi média elérte a felnőttkort. A felhasználók számára kezd letisztulni, hogy mely funkciókra van valóban szükségük, a márkáknak pedig egyre egyértelműbb, hogy mely lehetőségek relevánsak marketingkommunikációs stratégiáikban.

Ezt bizonyítva Lévai Richárd tartott előadást a Facebook hirdetések pontos targetálási lehetőségeiről, amelyek lehetővé tették a Facebooknak, hogy megelőzzék a nyomtatott sajtó hirdetéseit. A legnépszerűbb közösségi oldalon jelenleg 4,6 millió aktív magyar van fent, akiket szinte mellékszórás nélkül el lehet érni. A jövőben még hatékonyabb hirdetési eszköz lesz a Facebook, tehát minden vállalkozásnak érdemes már most nagyobb hangsúlyt fektetni erre az online hirdetési formára.

A konferencia során Szabó Zsuzsa elárulta, hogy itthon még mindig nagyon népszerűek az online nyereményjátékok, természetesen csak azok, amelyek legálisak és megfelelően vonzó nyereményekkel rendelkeznek, és figyelembe veszik az adott oldal és célközönsége sajátosságokat, amelyeken egy nyereményjáték sikere, illetve bukása is múlhat. Ezekkel a játékokkal még mindig lehetséges elkötelezett rajongókat szerezni, illetve az email adatbázist építeni, ezért is gyakori az alkalmazásuk a KKV szektortól kezdve a nemzetközi márkákig. Természetesen a motiváló nyeremény sem mindegy. Egy későbbi prezentációból megtudhattuk, hogy a legvonzóbb nyeremény a magyarok körében a vásárlási utalvány, de a dobogósak még az elektronikai cikkek és a termékcsomagok is.

A kerekasztal beszélgetés során Horváth Magyary a Nóra a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója, Kiss Beáta a Danone vállalati kapcsolatok igazgatója, Kristóf Judit a Microsoft Magyarország Kft. marketingkommunikációs vezetője és Torma Tibor a Ringier Kiadó Kft. B2B marketing menedzsere beszélgetett a Facebook szerepéről a cégük életében. Bár mindegyik márka másra használja inkább a Facebookot, abban megegyeztek, hogy még mindig a Tv az első számú eszközük, de a közösségi oldal már szerves részét képezi az integrált marketingstratégiáknak, leginkább kampányt támogató, ügyfélszolgálatot részlegesen kiváltó és adott esetben védekezésre alkalmas eszközként.  Mindegyik márkának fel kell ismernie, hogy hol teheti hasznossá a Facebook-ot a maga számára, és ennek megfelelően kell kialakítani a stratégiáját.

A konferencia hátralevő részében Kuti Gézától megtudták a résztvevők, hogy melyek azok a közösségi oldalak, amelyekkel érdemes számolni a jövőben. Ilyen például a folyamatosan növekvő Pinterest (580 000 magyar regisztrált) és a Facebook által felvásárolt Instagram (460 000 magyar regisztrált) is.

A webes kommunikáció során a trend egyértelműen a reszponzív design felé halad, ami már manapság alapkövetelmény egy weboldalnál, ennek szükségességét alátámasztja, hogy a magyar regisztráltak közül idén már 49,1% látogat mobilon is a Facebookra. Már lehetséges akár külön androidos és külön iOS operációs rendszer szerint is célozni a felhasználókra, amely további lehetőségeket nyújt a hirdetők számára a szórás csökkentésére. Egy átlagos felhasználó – eszköztől függetlenül – átlagosan napi 172 percet tölt az oldalon, így bőven van ideje és lehetősége, hogy találkozzon egy szakszerűen targetált hirdetéssel.

A kutatás alapján a jövőben a fiatalok körében tovább erősödik majd a Facebook mobil platformja, de egyre többen jelennek meg az idősebb korosztályokból is. Mindenképpen új módszereket kell majd kidolgozni a Z-generáció (digitális bennszülöttek) elérésére, mivel az igényeik már teljesen mások lesznek, mint a ma megszokott elvárások.

Valószínűleg 5-10 éven belül akad komoly kihívója a Facebooknak, amely a világ bármely részén éltre kelhet. A kommunikáció és a technológia jelenlegi szintjén 3-5 év alatt teljesen átalakítható egy-egy piac.

Száraz Krisztián keresőoptimalizálással foglalkozó előadásból kiderült, hogy a Google aktívan változtat és hogy a content marketing a Google új, Hummingbird keresőmotorjának megjelenésével még fontosabbá vált a helyezésekért való küzdelemben! Nem csak az algoritmus változik, hanem a weboldalakról tárolt adatok, illetve azok tárolási formája is. Az új algoritmusnak köszönhetően már komplexebb beállítások szükségesek az eddigi paraméterek helyett. A Hummingbird megszületését főleg az okostelefonok és tabletek elterjedése indokolta, ahol – az asztali gépektől eltérően – már inkább egyszerűbb kérdésekkel és sokszor hangvezérelt módon keresnek a felhasználók, tehát a keresési felhasználások a szemantikus irány felé fejlődnek. Ebből kifolyólag a keresőoptimalizálás is módosul. Hiába tanulja meg valaki autodidakta módon az optimalizálást, a Google ilyen szintű változtatásaival már nem tudja tartani a lépést. Érdemes erre szakosodott szakembert alkalmaznia annak, aki valóban kielégítő találati helyen szeretné tudni vállalkozását.

Fodor Tamás

A robogó-megosztás San Franciscóból indult 2012-ben, hogy aztán egy lassú indulási fázis után, 2016-17 tájékán berobbanjon a köztudatba. Ma több mint 30 városban, köztük Budapesten is sikeresen működik ilyen szolgáltató. A főleg Nyugat-Európában divatos közösségi közlekedési forma meghonosításának körülményeiről a blinkee.city magyar franchise tulajdonosát, Varsányi Tamást kérdeztük.
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2019 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése