TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Lesújtott a Google Pingvin

6620
Ismét frissítette a Google a keresőalgoritmusát, a Pingvinnek nevezett algoritmus célja a webszemét kiszűrése a találatok közül.

A Google webszemét ellen küzdő osztályának vezetője Matt Cutts egy rövid Twitter üzenetben jelentette be, hogy a Google ismét lefuttatta a Pingvinnek nevezett algoritmusát – írja az ite.hu. Ezt az állatot a Google 2012-ben indította útjára, és ez volt az ötödik alakalom, amikor az algoritmus átböngészte a világhálót.

A Pingvin algoritmus célja, hogy kiszűrje azokat a weboldalakat, amelyeket természetellenes módon jutattak fel a találati lista élére. Ezek a weboldalak általában linkek vásárlásával, és a számukra fontos kulcsszavakra helyezett linkekkel nyerték el előkelő helyezésüket a találati listán. A Google szerint ez a találati lista manipulálása, amelynek megtisztításra dolgozták ki a Pingvin algoritmus, amely ezeket az oldalak keresi, és amennyiben sikerrel jár, úgy hátrébb rakja őket a találati listán.

Volt, aki kis híján öngyilkos lett

A hivatalos bejelentés szerint a Pingvin algoritmus csak a keresési találatok 1%-át érintette, ám az észlelhető hatás ennél jóval jelentősebb, hiszen ezekkel a manipulatív technikákkal elsősorban azokon a területeken élnek, amelyre sok a keresés, vagy jelentős üzleti haszonnal járnak.

A mostani algoritmus-frissítés hivatalosan a Pingvin 2.1 elnevezést kapta, de valójában a Pingvin algoritmus ötödik futásáról van szó.

A Pingvin algoritmus bár a találati listát tisztábbá teszi, azonban sok esetben igen súlyos következményekkel is jár. Sokan ma már online weboldalukra építik fel megélhetésüket, és ha nem csak tiszta technikákat alkalmaztak, akkor a Pingvin algoritmus az üzleti forgalom lenullázást is eredményezheti, ami akár anyagi csődöt is eredményezhet. Az Egyesült Államokban nem egy eset ismert, hogy az algoritmus frissítések az öngyilkosság szélére sodortak üzletembereket.

Keresőoptimalizálás fehéren vagy feketén

A keresőoptimalizálás célja, hogy egyes weboldalakat előkelő helyre juttassanak a találati listán. Nem kis dologról van szó, hiszen csak az Egyesült Államokban csak az online hirdetésekre mintegy 8000 milliárd forintnyi összeget fordítottak a tavalyi évben. A jó helyezés tehát létfontosságú lehet, ezért egyre több pénzt fordítanak a weboldal tulajdonosok a keresőoptimalizálásra.

Ennek két ága van. A western filmek alapján fekete kalapos módszereknek nevezzük azt, amelyek a Google irányelveivel szemben manipulatív technikákkal próbálnak egy-egy oldalt előrébb jutatni, míg a fehér kalaposok csak tiszta módszereket alkalmaznak. A Pingvin algoritmussal a Google a fekete kalapos módszereket igyekszik kiszűrni.

(Forrás: http://ite.hu)

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése