TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Csökkenő kreativitás?

6611
A profi kreatívoknak egyre nagyobb gondot jelent, hogy stresszes munkakörnyezetben is kreatív és hatékony kampányokat készítsenek.

Az USA-ban és Angliában a New York-i Reklámhét során több mint 400 kreatív szakembert, művészeti igazgatót és grafikust kérdeztek meg a szakmájukhoz szükséges kreativitás mértékéről az iStock by Getty Images által készített felmérésben.

Minden második (48%) válaszoló gondolta úgy, hogy az iparág kreativitási szintje stagnál vagy csökkent az elmúlt évtizedben, közel egy negyedük (23%) pedig napi két óránál is kevesebbet foglalkozik valódi kreatív tevékenységgel. Meglepő?

A kutatás során kiderült az is, hogy leginkább az ihlet hiánya, a nem megfelelő pénzügyi díjazás és a ráfordítható csekély idő akadályozza a kreatív munkát.

A szakemberek 60%-a szerint ráadásul az elmúlt évben nem voltak igazán „nagy ötletek”, de az időt és a támogatást is hiányolják arra, hogy elérjék a céljaikat. A válaszadók 70%-a örülne több "kreatív időnek”, 63%-uk szerint ugyanis az alkotótevékenységhez és az inspirációhoz szükséges keretet nem biztosítják számukra.

„A kutatás további kérdéseket is felvet a globális gazdaság számára is fontos, kreativitáson alapuló iparágak szempontjából - mondta Ellen Desmarais, az iStock vezérigazgatója. Ha figyelembe vesszük, hogy tavaly a reklámipar globális bevétele közel fél billió dollár volt, a csökkenő kreativitás aggodalomra adhat okot, és az egész iparágra kiterjedő eszmecserét kéne elindítania. A lényeg- fel kell szabadítanunk a kreativitást.”

A kutatásból az is kitűnt, hogy a munkahelyen bizony kevésbé rohamozzák meg az embert a kreatív öltetek: csak minden 3. jó gondolat ugrik be az asztal mögött ülve. Leginkább utazás, zuhany vagy fürdő közben, edzés során érkezik az inspiráció.

A technika is segítséget nyújt: a megkérdezettek 71%-a gondolja úgy, hogy a kreatív eszközök és az új technológiák több kreativitást szabadítanak fel belőlük a munkahelyen.

A szakemberek nem meglepő módon a munkahelyen kívül is keresik az önkifejezés egyéb művészi módjait: a válaszadók fele szabadidejében fotózással, míg közel egyharmaduk írással, rajzolással és festéssel foglalkozik.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése