TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Csökkenő kreativitás?

6611
A profi kreatívoknak egyre nagyobb gondot jelent, hogy stresszes munkakörnyezetben is kreatív és hatékony kampányokat készítsenek.

Az USA-ban és Angliában a New York-i Reklámhét során több mint 400 kreatív szakembert, művészeti igazgatót és grafikust kérdeztek meg a szakmájukhoz szükséges kreativitás mértékéről az iStock by Getty Images által készített felmérésben.

Minden második (48%) válaszoló gondolta úgy, hogy az iparág kreativitási szintje stagnál vagy csökkent az elmúlt évtizedben, közel egy negyedük (23%) pedig napi két óránál is kevesebbet foglalkozik valódi kreatív tevékenységgel. Meglepő?

A kutatás során kiderült az is, hogy leginkább az ihlet hiánya, a nem megfelelő pénzügyi díjazás és a ráfordítható csekély idő akadályozza a kreatív munkát.

A szakemberek 60%-a szerint ráadásul az elmúlt évben nem voltak igazán „nagy ötletek”, de az időt és a támogatást is hiányolják arra, hogy elérjék a céljaikat. A válaszadók 70%-a örülne több "kreatív időnek”, 63%-uk szerint ugyanis az alkotótevékenységhez és az inspirációhoz szükséges keretet nem biztosítják számukra.

„A kutatás további kérdéseket is felvet a globális gazdaság számára is fontos, kreativitáson alapuló iparágak szempontjából - mondta Ellen Desmarais, az iStock vezérigazgatója. Ha figyelembe vesszük, hogy tavaly a reklámipar globális bevétele közel fél billió dollár volt, a csökkenő kreativitás aggodalomra adhat okot, és az egész iparágra kiterjedő eszmecserét kéne elindítania. A lényeg- fel kell szabadítanunk a kreativitást.”

A kutatásból az is kitűnt, hogy a munkahelyen bizony kevésbé rohamozzák meg az embert a kreatív öltetek: csak minden 3. jó gondolat ugrik be az asztal mögött ülve. Leginkább utazás, zuhany vagy fürdő közben, edzés során érkezik az inspiráció.

A technika is segítséget nyújt: a megkérdezettek 71%-a gondolja úgy, hogy a kreatív eszközök és az új technológiák több kreativitást szabadítanak fel belőlük a munkahelyen.

A szakemberek nem meglepő módon a munkahelyen kívül is keresik az önkifejezés egyéb művészi módjait: a válaszadók fele szabadidejében fotózással, míg közel egyharmaduk írással, rajzolással és festéssel foglalkozik.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése