TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A Superbrands Magyarország és a GfK a fogyasztókat arról kérdezte a fogyasztókat, melyek számukra a legismertebb, legkedveltebb márkák.

Valószínűleg senki nem lepődik meg azon, hogy az olyan iparágak, mint az élelmiszerek vagy a kozmetikumok piacán jelen lévő márkák ismertebbek, mint más piacokon tevékenykedő márkák. Amikor a legalacsonyabb átlagos ismertséggel bíró iparágat vették alapul a kutatók, azt találták, hogy például a kozmetikai márkák átlagosan 15 százalékos, míg az élelmiszer márkák átlagosan 10 százalékos ismertségi előnnyel bírnak. A közműcégek piacán kevés márka van jelen, de ezekkel a márkanevekkel a fogyasztó nap mint nap találkozik, ezért nem meglepő, hogy közműcégek – mint például az ELMŰ – átlagosan 19 százalékos ismertségi előnnyel bírnak.

Ugyancsak fontos szerepe van a márkák ismertségének alakulásában a tulajdonosi háttérnek. Ebből a szempontból háromféle márkát különböztetett meg a GfK: nemzetközi, magyar és olyan hazai márkákat, amelyek már külföldi tulajdonos kezében vannak. Ide tipikusan hosszú tradícióval rendelkező márkák, elsősorban élelmiszerek – mint például a Boci és a Pöttyös – tartoznak. Az ebbe a csoportba tartozó márkák átlagosan 21 százalékkal magasabb ismertséget tudtak elérni, mint a tisztán magyar vagy tisztán nemzetközi márkák.

„Azt találtuk, hogy magasabb ismertségre azokon a piacokon van leginkább esély, ahol vannak versenytársak, de nem túl nagy számban. A 3-5 versenytárssal küzdő márkák átlagosan 19 százalékkal magasabb ismertségi értéket tudtak elérni, mint a monopol szereplők, vagy a fragmentált piacok szereplői. A 3-5 versenytársat tartalmazó piac leginkább valamelyik szakkereskedelmi területből került ki, pl. a bútorkereskedők, a benzinkutak vagy éppen a mobilszolgáltatók piacáról. A fragementált piacokon olyan sok márka van jelen, hogy természetszerűleg a márkáknak csak egy töredékét tudják fejben tartani a fogyasztók – jelentette ki Dörnyei Otília. A több tucat márka közül a kisebbek nem is igen engedhetik meg maguknak a reklámozást. A monopol márkáknak a piaci sikere nem függ a márka ismertségétől. Ezzel szemben a 3-5 márkával működő piacokon létszükséglet valamennyi márka számára a hosszú távú siker érdekében a magas ismertség.

„Érdekes tanulság, hogy a nem klasszikus marketinget használó, de országos márkák, mint például a Szépművészeti Múzeum, az egyetemek, mint például az ELTE és az olyan népszerű színházak, mint a Vígszínház vagy a Budapesti Operettszínház a legismertebbek. Mindez arra utal, hogy a sajtómegjelenésekre nekik is érdemes odafigyelni. Azt találtuk, hogy a fogyasztókban egy természetes érdeklődés mutatkozik e márkák iránt, amely talán könnyebben fenntartható, mint a klasszikus termék- vagy szolgáltatás márkák esetében” - mondta Sugatagi Gábor, a GfK Hungária Senior tanácsadója.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése