TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Az okostelefon tulajdonosok majdnem fele még soha nem töltött le alkalmazást a telefonjára – derült ki a Mediameter kutatásából.

A Mediameter ezúttal az okostelefonnal kapcsolatos szokásaikról kérdezte a felhasználókat. A kutatásból meglepő módon az is kiderül, hogy az okostelefont használók 47 százaléka még soha nem töltött le applikációkat a készülékére, további 10 százalékával is csak egy alkalommal fordult eddig elő. Mindössze a felnőttek 7 százalékáról mondható el, hogy rendszeresen szokott applikációk letölteni; ez kevesebb mint 200 ezer főt jelent. Az applikációkat soha le nem töltő okostelefonosok 44 százaléka teljesen feleslegesnek tartja ezeket, egyáltalán nem érdeklődik azok iránt, 25 százaléka pedig azzal indokolta elzárkózását, hogy nem tudja pontosan, hogyan kellene letölteni.

Az okostelefonos alkalmazások elterjedtsége tehát nem tekinthető túlzottan magasnak, a legnépszerűbb applikáció típusokat legalább egyszer, az okostelefon használók csak szűk negyede, ötöde próbálta már ki. A felmérés szerint a közösségi média applikációk (23%), a játékok (21%), a térképek, navigációs programok (20%), az időjárás-jelentések (19%) és az internetböngészők (18%) a leginkább keresett alkalmazások az okostelefon használó felnőttek körében. A megkérdezett okostelefon felhasználók mindenekelőtt az ingyenesen elérhető applikációkat keresik, hiszen mindössze 12 százalékukról mondható el, hogy fizetett már azért. Az eredmények azt mutatják, hogy nagyjából 300 ezer felnőtt töltött már le okostelefonjára fizetős applikációt és ezen alkalmakkor átlagosan 1000 forint körüli összeget fizetett ki ezekért. Ez az átlagos költség részben magyarázza a fizetős applikációk alacsony elterjedtségét is, hiszen a vizsgálat során az is kiderült, hogy legfeljebb 325 Ft és 570 Ft között határozható meg a fizetős applikációk ára: e szint alatt a letöltési kedvet a rossz minőséggel kapcsolatos félelmek csökkentik, e szint fölött viszont – a válaszadók szerint – az alkalmazások már túl drágák, egészen biztosan nem éri meg az árukat.

A kutatásából az is kiderült, hogy a nyár végén a felnőtt népesség csak alig több mint egytizede nem rendelkezett saját (használatú) mobiltelefonnal, 54 százaléknak hagyományos telefonja volt, míg 33 százalék okostelefont használt. Mindez azt jelenti, hogy jelenleg a több mint 7 millió mobiltelefon használó felnőtt közül mintegy 2,7 millió 18 évesnél idősebb lakosnak van okostelefonja. Az okostelefon-penetráció az átlagnál magasabb a 18-29 éves, legalább középfokú végzettségű férfiak körében, valamint a fővárosi lakosok, illetve általában a közép-magyarországi régióban élők között.

Kijelenthető, hogy valamilyen fokú internethasználat ma már az okostelefon tulajdonosok döntő többségére jellemző: e csoport tagjainak 90 százaléka szokott internetezni valamilyen rendszerességgel telefonján, míg a hagyományos készülékeket használók esetében csak 9 százalék ez az arány.

A robogó-megosztás San Franciscóból indult 2012-ben, hogy aztán egy lassú indulási fázis után, 2016-17 tájékán berobbanjon a köztudatba. Ma több mint 30 városban, köztük Budapesten is sikeresen működik ilyen szolgáltató. A főleg Nyugat-Európában divatos közösségi közlekedési forma meghonosításának körülményeiről a blinkee.city magyar franchise tulajdonosát, Varsányi Tamást kérdeztük.
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése