TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A Hilltop közösségi média kutatása a romkocsmákat, illetve a vendégek borhoz való viszonyát vizsgálta. Ez utóbbi központi téma.

A Hilltop Neszmély Zrt. idén nyáron a közösségi médiában térképezte fel a budapesti romkocsmák megítélését, és az azokat látogató vendégek borfogyasztási szokásait. A kutatás során a publikus Facebook bejegyzéseket, az online híreket, a Twitter és blogok forgalmát vizsgálták a Replise közösségi médiakutató rendszerének segítségével egy hónapon keresztül. A romkocsmákat tipikus fővárosi találmánynak tartják a szakértők, de az biztos, hogy rendkívül népszerűek a külföldi és hazai közönség körében is. A lepusztult budapesti homlokzatok mögött megbúvó, egyedi értékeket hordozó világokhoz szorosan hozzátartozik a gasztronómia és azon belül is a bor, a fröccs.

Az Ötkert a legnépszerűbb romkocsma a közösségi médiában

Az online közösségi térben is rengeteg szó esik a romkocsmákról: a legtöbbet az Ötkert akcióiról és programjairól beszélnek, ezt követik a Szimplát és az Urimurit érintő hozzászólások. A Fogas Ház, az Ankert, a Morrison’s2 és a Romkert szintén kedvelt téma az internetes beszélgetők körében. Érdekes, hogy a Morrison’s2 szórakozóhelynek 40 ezres rajongótábora van a Facebookon, ugyanakkor ők kevésbé aktívak a hozzászólások terén, így a közösségi említési toplistában a Morrison’s csupán a középmezőnyben helyezkedik el. Ezzel ellentétben az Urimuri nem dicsekedhet számottevő rajongótáborral a Facebookon, ugyanakkor magáról a helyről rengeteget beszélnek egyéb fórumokon a vendégek. Az Ötkert és a Szimpla előkelő helyezése a Replise említési listáján nem meglepő, hiszen mindkét helyszín aktív tevékenységet folytat a közösségi oldalakon.

Romkocsma infók - egyik fő téma a bor

A közösségi médiában főként a Facebookon cserélnek tapasztalatokat, programokat, árakat és gasztronómiai tudnivalókat a fogyasztók. De a téma gyakran felbukkan az online híradásokban is: rengeteg cikk jelent meg idén nyáron a romkocsmák programjáról, világáról, hangulatáról, a hozzájuk kapcsolódó turisztikai látványosságokról. Az említések egyharmada érkezett a Facebookról és további egyharmad az online hírportálokról, a blogok és a Twitter adják a további említések egyharmadát. Az említések tartalmát vizsgálva kiderül, hogy a legtöbbször a programokról, koncertekről, az esti tudnivalókról beszélgetnek a felhasználók, hiszen ezeket a szavakat említik a legtöbbször a romkocsmák kapcsán. Érdekes adat, hogy a romkocsmákkal kapcsolatos hozzászólások közel egyhatodában szóba kerülnek a borok is, illetve a borral kapcsolatos témák (fröccs, hosszúlépés stb.). A legtöbbet az Ötkert és az Urimuri vendégei beszélgetnek boros témákról, de az Ankert és az Instant is előkelő helyen szerepel ezek alapján.

„Számunkra nagyon fontos, hogy figyelemmel kövessük a vendéglátó-ipari trendeket, a fogyasztók körében felbukkanó divatokat. Úgy láttuk, hogy a romkocsmák egyre népszerűbbek és olyan közegnek számítanak, ahol a vendégek szívesen fogyasztanak bort vagy fröccsöt. Véleményünk szerint nagyon fontos lenne, hogy a fiatalok jó minőségű, igazolható eredetű bort igyanak ezeken a szórakozóhelyeken is és háttérbe szoruljon a kannásbor. Éppen emiatt kézenfekvő volt, hogy ezt a területet és ezeket a helyszíneket próbáljuk lekutatni a közösségi médiából kinyerhető adatok révén. A kutatás egyrészt érdekes információkat szolgáltatott arról, hogy a fővárosi romkocsmák közül melyikről beszélnek a legtöbbet az emberek az interneten és azt is láttuk, hogy mely helyszín közönsége a legaffinisabb a bor iránt. A Hilltop célja, hogy mindig tisztában legyen az aktuális piaci trendekkel, ismerje és értse a fogyasztók kívánságait és ennek alapján alakítsa marketing és-kereskedelmi tevékenységét. Jelenleg egyébként a Budapest Park és a Zöld Pardon szórakozóhelyeknek szállít a Hilltop.” – mondta Dorn Zoltán, a Hilltop Neszmély Zrt. belföldi kereskedelmi és marketing igazgatója.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése