TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A sikeres marketingigazgatók a Big Data valós idejű feldolgozásával támogatnák márkáik sikerét.

Az IBM által több mint ötszáz megkérdezett marketing szakember szerint munkájuk során a legjelentősebb kihívásokkal – a meglévő ügyfelek megtartásán és új ügyfelek szerzésén túl – az ügyfélkezelés és ügyfélélmény terén találkoznak. A szakmabeliek szerint alapvető, hogy a vásárló találkozása a céggel konzisztens és pozitív legyen, a közösségi médiát hatékonyan vesse be a vállalat, de a külső és belső adatok hasznosítása is versenyelőnnyé válhat.

Egyéni szokásokra építenek

A felmérés szerint az átlagon felüli marketing egyet jelent azzal, hogy a szakemberek ösztönzik és javítják a vásárlói élményt, számtalan csatornán aktívak és alkalmazzák a marketing technológiáit. Többek között kihasználják a nagy mennyiségű adat nyújtotta lehetőségeket arra, hogy jobban személyre szabhassák a marketingkommunikációt, apiaci szegmensek és demográfiai adatok alkalmazásán túlmutató megoldások segítségével az ügyfélkapcsolat megfelelő szakaszában kínálnak megfelelő ajánlatokat, szolgáltatásokat és információkat. Továbbá az ügyfelek tartózkodási helye alapján, helyalapú szolgáltatásokkal, üzenetekkel célozzák meg a digitális világban jártas mobil ügyfeleket, amivel zökkenőmentes, intuitív vásárlói élményt nyújtanak.

Az integráció hiánya a legjobb ajánlatokat is blokkolhatja

A felmérés kimutatta, hogy a legeredményesebb marketingszakemberek 39 százaléka igazítja a valós idejű ajánlatokat az ügyfelek kívánságaihoz, igényeihez és preferenciáihoz.

A vezető marketingszakemberek többsége, pontosan 85 százaléka ezeket a személyre szabott üzeneteket a személyes vagy telefonos ügyfélszolgálatokon, valamint a megfelelő weboldalakon igyekszik célba juttatni. 71 százalékuk tesz közzé személyre szabott, valós idejű üzeneteket a közösségi média csatornákon, például Facebookon vagy Twitteren, különböző blogokon és fórumokon, 62 százalékuk pedig a mobilcsatornákon keresztül juttatja el azokat ügyfeleihez.

Bár a marketingvezetők nyitottak az új csatornák kihasználására, a felmérés tanúsága szerint a különböző csatornák integrálása még nem eléggé elterjedt. A legeredményesebb marketingesek 35 százaléka integrálja az összes elérhető csatornán futó kampányt, ugyanakkor az integrálás teljes hiányáról 8 százalékuk számolt be. Ezzel szemben a többi, a felmérésben részt vevő marketingszakemberek csupán 12 százaléka integrálja kampányait az összes elérhető csatornán és 39 százalékuk jelezte az integrálás hiányát – vagyis ötször annyian, mint az átlagnál eredményesebb marketingesek között. Ez a hiányosság pedig  közvetlen hatással van a marketingkampányok koordinálására és akadályozza a személyre szabott üzenetek közvetítését.

Szorosabb együttműködés

Az átlagon felül teljesítő marketingesek nagyobb felelősséget vállalnak az ügyfélkapcsolatokért. A felmérés adatai szerint 76 százalékuk lép közvetlenül kapcsolatba az ügyfelekkel, hogy felmérje azok elégedettségét, továbbá 75 százalékuk felügyeli és követi nyomon a teljesítéseket is. 71 százalékuk tart képzéseket az értékesítési és ügyfélkapcsolati munkatársak számára adott termék- és szolgáltatáscsoportokról. 

A sikeres marketingszakemberek márkafelelőssé válnak

A marketingesek egyre inkább átveszik a brand manager feladatait. A felmérés szerint 82 százalékuk maga hozza létre és kommunikálja az ügyfelek felé a márkaüzenetet a teljes ügyfél-interakció során, miközben 84 százalékuk szisztematikusan méri a márka ismertségét és hírnevét is.

A felhasználói tartalmakra is odafigyelnek

A marketingesek a felhasználók által létrehozott tartalmakat is figyelembe veszik a hatékonyabb értékesítéshez és a vezető marketingszakemberek 63 százaléka támaszkodik az ügyfelek visszajelzéseire, értékelésekre, blogokra és bejegyzésekre is.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése