TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Nyaralás a gyerekeknek, kihívás a szülőknek

6484

Idén is közel másfélmillió gyerek kezdte meg vakációját a tanév végeztével. A szülőknek ilyenkor is gondoskodniuk kell megfelelő felügyeletről, ami munkájuk mellett komoly kihívást jelent. Alapítványi és nagyvállalati vezetők szerint azonban már vannak értékes céges kezdeményezések a családok ilyen típusú terheinek könnyítésére.


Másfélmillió vakáció

Magyarországon közel másfélmillió olyan gyermek él, akinek a fele valamilyen oktatási intézményben tölti hétköznapjait a tanévben*. A nyári szünet ideje alatt a szülőknek megoldandó feladatot jelent, hogy hogyan gondoskodjanak gyermekük elhelyezéséről, megfelelő ellátásáról és biztonságáról.  Számos programlehetőség kínálkozik, a csak napközbeni felügyeletet nyújtó nyári napköziktől az „ottalvós” tábori lehetőségekig. Ezek ára széles skálán mozog, a tízezres nagyságrendtől egészen a százezres kategóriáig választhatnak a szülők, de a gyermekek több hetes nyári felügyelete még a legolcsóbb lehetőségek igénybevétele mellett is könnyedén átlépheti a százezer forintot.

 

Anyagi megterhelések

Hazánkban négyszázezer gyermek él három vagy több testvérével egy családban, illetve félmillió szülő neveli egyedül gyermekét*. „Az, hogy a gyermekek a nyári szünetben biztonságban legyenek, tartalmasan pihenjenek, egyéniségüket gazdagító élményekben legyen részük, minden gyermek joga kellene, hogy legyen. Ezzel szemben az egyre növekvő társadalmi különbségek közepette egyesek számára természetesek a többhetes nyári táborok, míg másoknak marad a csellengés, jó esetben a patakpart, rossz esetben a televízió. A sokgyermekes, egyszülős családok számára a hosszú nyári szünet komoly anyagi megterhelést jelent. A pályaújrakezdő nők pl. a nyári hónapokban a legritkábban kezdenek el munkát keresni, hiszen a gyermek(ek) felügyeletével, ellátásával kapcsolatos teendők miatt sokszor erre sincs idejük” – mondta el Keveházi Katalin, a Jól-Lét alapítvány szakmai vezetője.

A gyerekek nyári vakációja mindig nagy szervezést igényel a szülőktől, főleg, ha együtt szeretnének pihenni. „Hazánkban a jelenlegi családmodell kétkeresős rendszerre van általánosan beállítva, amelyben egyik szülő sem engedheti meg magának, hogy hónapokra hátrahagyja a munkahelyét a gyermekei miatt. Egy három év feletti gyermeknek ma Magyarországon 55-60 nap közoktatási szünet jár évről- évre, amelynek felügyeletét a szülőknek 20-30 szabadnapból kell kigazdálkodniuk” - mondta el Dr. Nagy Ágnes a Céges Családi Napközi program vezetője.

Érték a családos munkavállaló

„Magyarországon még nem általánosan bevett gyakorlat az, hogy a munkába éppen visszatérő vagy a már nagyobb gyermeket nevelő szülőket különböző programokkal támogassák a munkáltatók. A Céges Családi Napközi programot pont az ilyen nehézségek megoldására alkottuk meg, amelyhez jelenleg több mint tíz hazai nagyvállalat csatlakozott. A  cégekkel közösen, partneri viszonyban törekszünk arra, hogy Magyarországon is megteremtsük a munka és család egyensúlyát, illetve azt, hogy a családos munkavállaló a munkáltatók szemében is értéket képviseljen” – tette hozzá Dr. Nagy Ágnes.

A hazai nagyvállalatok közül is egyre többen kívánnak segíteni a gyerekek nyári elhelyezésével kapcsolatban. A Magyar Telekom idén hetedik alkalommal hirdette meg a „Nyakunkon a nyár!” gyermektáboroztatási programját, amelynek keretében a telekomos szülők gyermekei számára kínál kedvezményes nyári táborozási lehetőségeket. A szolgáltató 2012-ben 389 gyerek nyári táboroztatásához járult hozzá, akik közel 50 különböző tábori lehetőség közül választhattak.

„A Telekomnál kiemelt hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyának biztosítására, amelynek keretében 2007-ben kísérleti jelleggel indítottuk el a programot, és később teljes körűen is bevezettük. A program további célja a telekomos családok gyermekelhelyezéssel kapcsolatos gondjainak és terheinek csökkentése, valamint a kisgyermekes szülők munkába való visszatérésének elősegítése, hiszen az anyukák azt is mérlegelik a visszatérés előtt, hogy a hosszú nyári szünetben hogyan tudják majd megoldani a gyermekek felügyeletét”– mondta el Somorjai Éva, a Magyar Telekom HR vezérigazgató-helyettese.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése