TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A legnagyobb veszteségeket a rendezvényszervezési piac könyvelheti el: szinte 1/3-ára zsugorodott.

Amikor a cégek a költségvetéseik megnyirbálásában gondolkodnak, az elsők között teszik félre a nagyobb kiadásokkal járó rendezvényeket, hiszen ezek többségének csak nehezen mérhető a közvetlen hatása a cég profitjára.

A válság előtti évben 19.896 rendezvényt regisztrált a Magyar Turizmus Zrt. a kongresszusi tájékoztatója szerint, melyből 531 volt a nemzetközi rendezvény – többségében – konferencia vagy kiállítás. Ez az adat pedig 2012-ben már csak 18.380 rendezvény.

A rendezvények azonban főképp nem a számukat tekintve veszítettek több, mint 10%-t, hanem költségvetési kereteiket tekintve is.

A szakma képviselőivel történt interjúk alapján kiderült, hogy a visszaesés összegszerűen jóval félelmetesebb: helyenként – rendezvény típusonként – akár a 65%-os is súrolja. A marketing célú rendezvények: ügyfél találkozók, partyk, fesztiválok szenvedik el a legsúlyosabb visszaesést.

Kapcsolatok útján boldogulni?

A rendezvények a személyes kapcsolat-teremtést, a kapcsolatok közvetlen ápolását hivatottak teljesíteni. Arra pedig még mindig nagy az igény hazánkban, hiszen a legtöbb felmérés szerint Magyarországon csak kapcsolatok útján lehet boldogulni.

A rendezvényekről sem szívesen mondanak le a cégek, csak épp visszafogottabb programokkal, és inkább saját hatáskörben bonyolítják a cégek. A szervezéssel megbízzák a marketing- vagy a HR osztályt, akik legtöbbször ijedten állnak a kihívás előtt.

A sales feladata..

Az iparágban a Nexus Reklámügynökség végzett egy gyors felmérést 2013. márciusában épp ebben a kérdésben 50 nagyvállalati sales- és 50 HR vezető megkérdezésével.

A felmérés pontosan alátámasztotta ezt a trendet. A megkérdezettek 83%-a rendszeresen szervez ügyfél- és partner találkozókat, dolgozói rendezvényeket, és csak 17%-uk bíz meg ezzel külső rendezvényszervezőt, a többség saját hatáskörben gondoskodik róluk.

A megkérdezett vezetők fele azt mondta, hogy a bevételszerző rendezvények megszervezése a sales csoport feladata. 33%-uk szerint ezt jobb, ha valaki más szervezi a cégen belül. 17%-uk nem bízza a véletlenre: profi rendezvényszervezőt vesz igénybe.

Az újdonsült vállalati rendezvényszervezők számára a legnagyobb nehézséget a programötletek kitalálása, a megfelelő helyszín kiválasztása, és a catering megszervezése okozza.

 

 


A felmérés pontosan alátámasztotta ezt a trendet. A megkérdezettek 83%-a rendszeresen szervez ügyfél- és partner találkozókat, dolgozói rendezvényeket, és csak 17%-uk bíz meg ezzel külső rendezvényszervezőt, a többség saját hatáskörben gondoskodik róluk.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése