TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Sör, amit drónok szolgálnak fel

6428
Ahogy egyre feljebb kúszik a hőmérő higanyszála, a sörfogyasztás is nő. Íme pár igazán ötletes promóciós megoldás a nagyvilágból!

A külföldi marketingesek idén valóban egyedülálló ötletekkel álltak elő: Rióban az üres sörös dobozokért ingyen tömegközlekedés járt, Dél- Afrikában pedig drónok segítségével kapják kézhez a hűsítő nedűt a fesztiválozók.

Ingyen hazaút egy sörös dobozért!

Az egyik módja annak, hogy arra ösztönözd az embereket, hogy újrahasznosítsák a szemetet, ha adsz is cserébe valamit. Ebből indult ki az Antarctica sörmárka „sör- forgóajtó” kampánya is Brazíliában. A Riói karneválon mulatozókat ugyanis arra kérték, hogy eldobálás helyett inkább tartsák meg sörös dobozaikat egészen az esemény végéig.  A pályaudvarokon speciális, vonalkód olvasóval ellátott forgóajtókat szereltek fel, amelyeknél az utasnak csupán az üres sörös dobozát kellett felmutatnia, s a kijelölt szemetesben elhelyeznie ahhoz, hogy cserébe ingyen utazhasson haza!

A kampány több fronton is sikert aratott: csökkentette a balesetek számát, hiszen az ittas közlekedőket a tömegközlekedési eszközök felé terelte, csökkentette a szemét mennyiségét az utcákon, elősegítette az újrahasznosítást, és pénzt takarított meg a tömegközlekedési eszközök használóinak. Mindemellett javította az Antarctica sör image-át a fokozott társadalmi felelősségvállalásnak köszönhetően.

Drónok viszik kézhez!

A marketingesek Dél- Afrikában sem tétlenkednek! Az Oppikoppi fesztivál látogatóinak legalábbis biztosan nem okoz majd gondot a hosszú sorban állás, ha sörözni támad kedvük: az okostelefonjukon leadott rendelést követően a hűs italt drónok szállítják majd ki közvetlenül nekik.

A Darkwing Aerials által kifejlesztett drónok ugyanis olyan oktokopterek, amelyek képesek lesznek elszállítani egy mini ejtőernyővel felszerelt sörös dobozt. Az okostelefonon megrendelt ingyen Windhoek sört a drón a telefon GPS pozícióját meghatározva szállítja majd a helyszínre, és dobja le a földre. A prototípus még kézi vezérlésű, ahogy az a videón is látható.

Bár a sördrónok ebben az évben elsősorban a Windhoek promóciós eszközeiként lesznek jelen, a szervezők utaltak arra is, hogy a módszer a jövőben felbukkanhat más szabadtéri rendezvényen is.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése