TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Ma már a jelöltek shoppingolnak

6347
A legjobb jelöltekért folytatott versenyben nemcsak a jelöltek, hanem a vállalatok is versenyeznek egymással. Ezt mutatja a Tesco programja is.

„Nemcsak a vevők, hanem a munkavállalók számára is vonzónak kell tűnni” - mondta Hadi László, a JOBGROUP részét alkotó BrandJob Kft. ügyvezető igazgatója a minap annak kapcsán, hogy új kreatív anyag kialakításával folytatódik a Tesco most végzett álláskeresőknek szóló toborzási programja. Ennek kapcsán először házon belül fókuszcsoportos kutatást végeztek a főüzenetről a már programban részt vevő, „régi frissdiplomásokkal”, majd új vizuális koncepciót fejlesztettek. A frissdiplomásoknak szóló program folytatásától azt várják, hogy a Tesco Magyarországot a korábbiaknál is több és felkészültebb fiatal szakember tekinti majd vonzó munkahelylehetőségnek.

„Amerikai társügynökségünk korábban azt a feladatot kapta, hogy oldja fel azt az ellentmondást, hogy miközben az ESPN-t amerikaiak milliói tekintik a sporttémájú tévézés és média csúcsának, eközben a társaság mégsem tudta a legjobb munkaerőt magához csábítani. A TMP Worldwide amerikai ügynöksége először a munkavállalói attitűd felmérésére az ESPN-nél dolgozó összes munkatárs részvételével kutatást végzett, a vezetők kiválasztott csoportjaival interjúk során vizsgálták meg a vezetői motiváció elemeit, végül pedig külső fókuszcsoportok megkérdezésével felmérték a médiabirodalomról kialakított kép összetevőit. Kiderült, hogy cégen belül sokkal jobban látni a karrierlehetőségeket, mint a cégen kívülről. Erre alapozva egy olyan érték halmazt fogalmazott meg a TMP, amely összefoglalta az ESPN-nél való munkavégzés egyedi pozitív sajátosságait. Mindezt a munkát kereső fiataloknak szóló kreatív üzenetekben fogalmazták meg, majd ezek a Facebooktól a szórólapokig mindenhol megjelentek. A munkáltatói márka közvetítésébe a cég saját munkatársait is bevonták, így ők szinte az ESPN nagyköveteivé váltak. És bár az ESPN és a Tesco Magyarország sok szempontból nagyon távol áll egymástól, mégis közös bennük, hogy a saját területükön piacvezető pozícióban vannak, és ugyanezt a pozíciót akarják elérni a legjobb szakemberek felvételével is. A Tesco esetében is igaz, hogy a külsősök jobbára csak a sztori egyik felét ismerik, a mi dolgunk az, hogy a másik felét is megismerjék.” - mondta Hadi László.

A Tesco azt tűzte ki célul maga elé, hogy ne csak a kereskedelmi forgalmat tekintve, hanem vonzó munkahelyként való kedveltsége alapján is az ország legjobbjai között legyen. Ez a célkitűzés azt szolgálja, hogy a legjobb jelöltekért folyó “harcban” a Tesco a legrátermettebb frissdiplomásokat szerezhesse meg magának. A cég esetében különösen az volt fontos, hogy a nem a kiskereskedelemhez kapcsolódó szakterületek esetében is - mint például az informatika, a logisztika vagy a pénzügy - világossá váljanak az egyedi karrierlehetőségek.

“A program sikerének fokmérője, hogy folyamatosan egyre több és felkészültebb frissdiplomás jelentkezik a Tesco Magyarországnál. Úgy tűnik, világossá vált, hogy nem sok hasonló méretű cég kínál ilyen gyors fejlődési és előrelépési lehetőséget. A gyakornokként bekerülő új munkatársak néhány rövid év alatt felelős vezetői pozícióba kerülhetnek. Ügynökségként számunkra most az a kihívás, hogy ezt a lehetőséget a lehető legtöbb frissdiplomás ismerje meg. Ráadásul, a jelöltekkel folytatott kommunikáció eszközrendszere az elmúlt 10 évben teljesen átalakult. Az a feladatunk, hogy akár egy állásbörzén, Facebookon, vagy a cég honlapján keresztül keres rá valaki a Tescora, egyből világossá váljanak számára a cég által kínált karrierlehetőségek. A legjobb jelöltek szörfölve shoppingolnak, és ahol nem azt látják, mint amit keresnek, máris továbblépnek. Márpedig mi azt akarjuk, hogy a Tesco mellett döntsenek.” - mondta Hadi László, a BrandJob és a JOBGROUP ügyvezető igazgatója.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése