TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Pénzügyi Iránytű Program

6340
Pénzügyi ismeretterjesztő programot indít a Pénziránytű Alapítvány: egy éven át öt millió embert érhetnek el vele.

Tapasztalatok mutatják és felmérések igazolják, hogy a magyar lakosság pénzügyi ismeretei hiányosak, a háztartások pénzügyi tudatossága rendkívül alacsony. Ahhoz, hogy a pénz világában könnyebben el tudjunk igazodni, segítséget nyújt a Pénziránytű Alapítvány legújabb kezdeményezése: havonta váltakozó témákkal, heti rendszerességgel, szakértők bevonásával ismerheti meg a lakosság a hétköznapok pénzügyeit érintő témákat. 12 hónapon keresztül a nyomtatott és online sajtóban megjelenő több mint fél ezer cikkben találkozhatnak az olvasók a napi pénzügyekkel foglalkozó ismeretterjesztő tartalmakkal.

A Pénziránytű Alapítvány a Magyar Nemzeti Bank kezdeményezésére 2008-ban azzal a céllal jött létre, hogy a hazailakosság pénzügyi tudatosságának és jártasságának fejlesztésére irányuló programokat dolgozzon ki és valósítson meg, együttműködve állami és civil szervezetekkel, valamint a pénzügyi szolgáltatások piacának szereplőivel. Az Alapítvány első nagyszabású pénzügyi szemléletformáló és tájékoztató kezdeményezése – kísérleti jelleggel – a 2011 májusa és 2012. júliusa között megvalósított Mindennapi Pénzügyeink Program volt. A visszamérések igazolták, hogy egyértelműen kimutatható volt a tudásszint bővülése a programot figyelemmel kísérők körében. Mindez megerősítette az Alapítvány azon meggyőződését, hogy a lakosság pénzügyi jártasságának érzékelhető fejlesztéséhez további hasonló programok kialakítására van szükség.

A lakosság pénzügyi ismeretterjesztő és szemléletformáló program második, továbbfejlesztett változatát – egy felhívás eredményeként - az alapítvány az Axel Springer kiadó vezette, a Metropol kiadó és az R-time (RTL Klub) csatlakozásával létrejövő konzorciummal közösen dolgozta ki. A Magyar Nemzeti Bank és a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete szakmai felügyeletével megvalósuló program legfőbb célja a magyar pénzügyi kultúra fejlesztése, az öngondoskodás népszerűsítése, a lakosság tudatos pénzügyi döntéseinek ösztönzése, valamint a pénzügyi termékek és szolgáltatások iránti igény bővülésének megalapozása. A minőségbiztosított háttéranyagok kidolgozását – melyek az egyes médiumok szerkesztőségi tartalmainak kiinduló pontját képezik – a Pénziránytű Alapítvány koordinálja. A programhoz való csatlakozás lehetőségét a pénzügyi szolgáltatói szektor szereplőinek részéről érdeklődés és aktív támogatói szándék kísérte, megvalósításában közel 20 piaci szereplő vállal szerepet.

A 2013. április végén útjára indult Pénzügyi Iránytű Program keretében megjelenő tartalmak a hétköznapi élethez szükséges, praktikus pénzügyi ismereteket közvetítenek havonta változó témakörökben. A program szakmai felügyeletét ellátó Magyar Nemzeti Bank és Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete, továbbá a támogató partnerek (döntően bankok, biztosítók) szakembereit segítségül hívva készülnek el a lakosságot tájékoztató cikkek.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése