TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A Marketing&Média „A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” listáját továbbra is az RTL Klub feje, Dirk Gerkens vezeti.

Idén hatodik éve összesítette a hazai médiapiac legbefolyásosabb személyiségeit a Marketing & Média kommunikációs szaklap. A „Top 50 - A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” összeállítás azokat a személyeket sorolja fel, akiket 2013-ben a szakmai zsűri a médiaiparág legbefolyásosabbjai közé választott. Az első tíz helyezettnek járó díjakat május 14-én, kedden este adták át a Media Hungary konferencián.

„A hazai médiában gyorsuló változásokat mutatja, hogy évről évre növekszik a lista átalakulásának mértéke. Idén tizennyolc új szereplő került a legbefolyásosabbak közé, ami a Marketing & Média listájának történetében eddig a legnagyobb változás” – mondta el Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője.

Az elmúlt 6 évben kicserélődött a teljes médiaelit kétharmada. Ha ezt az időszakot nézzük, az összeállítás legstabilabb szereplői a kereskedelmi televíziók valamint a nagy kiadóvállalatok vezetői voltak. A legnagyobb vesztesek a piackutatók, akiknek a jelenléte évek óta csökkent a listán, és úgy tűnik az ügynökségek befolyása is visszaesett, a listán szereplő ügynökségi vezetők közül többen is hátrébb sorolódtak.

Idén is a médiavállalatok vezetői adják a lista szereplőinek többségét, mintegy 58 százalékát. Az online média növekvő befolyását jelzi, hogy 2013-ban három internetes hírportál főszerkesztője is új szereplőként került a listára. Az idei évben csökkent a média- és reklámügynökségek vezetőinek száma, a tavalyi 24 százalék helyett jelenleg az összeállításban 20 százalék az e területen dolgozók aránya. Az 2013-as év egyik újdonsága, hogy soha nem látott mértékben kerültek a befolyásosak közé a telekommunikációs cégek vezetői, arányuk a tavalyi évhez képest megduplázódott. A Marketing&Média aktuális összeállításának legnagyobb vesztesei a piackutató intézetek: idén egyetlen szakember sem került be a válogatásba ebből a szektorból.

Az első tíz

Az idei „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” lista összetétele ugyan több mint harmadával változott, az élboly ugyanakkor viszonylag stabil maradt. A korábbi évekhez hasonlóan megőrizte vezető helyét Dirk Gerkens, az RTL Klub vezére. A szintén a cégcsoportnál dolgozó Vidus Gabriella egy helyezést javítva idén a negyedik lett, Kolosi Péter pedig a 10. helyre került. Simon Zsolt, a TV2 első embere megőrizte korábbi második pozícióját, míg a képzeletbeli dobogón új szereplő Simicska Lajos, aki a Mahir, NEO-MET és EuroPublicity érdekeltségein keresztül a harmadik legmeghatározóbb személyiség a médiaiparban, a tavalyi hetedik helyről erősödve egészen idáig. A sajtópiacon helycsere történt, az Axel Springert irányító Bayer Józsefet megelőzte Mihók Attila, a Ringier ügyvezetője. Szabó György, a Sanoma Media Budapest vezetője tavalyhoz képest két helyezést lépett előre, idén a hetedik. Érdemes kiemelni az első tízből új szereplőként Christopher Mattheisent, a Magyar Telekom vezérigazgatóját, aki idén a kilencedik helyet foglalja el, valamint Fonyó Károlyt (Metropol, Euro AWK), aki a zsűri döntése alapján a nyolcadik legbefolyásosabb szereplő a hazai médiaiparban.

Nemek harca

A Marketing&Média összeállításának 2008-as indulása óta nem szerepelt hölgy olyan előkelő helyen, mint Vidus Gabriella, az R-Time ügyvezető igazgatója, az RTL Klub kereskedelmi igazgatója, aki mindössze kevéssel maradt csak le a dobogóról, s így a negyedik helyet szerezte meg. Bár a hölgyek idén nyolcan képviseltetik magukat az összeállításban, közülük hárman új szereplőként jelentek meg a rangsorban. 2008 óta minden évben szerepel a legbefolyásosabb hazai médiások között a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója, Horváth Magyary Nóra (35.), valamint Kázmér Judit (39.), a Pannon Lapok Társasága ügyvezetője, míg új szereplőként rögtön a 26. helyen debütált Iglódi Csató Judit, a Tesco kommunikációs igazgatója. Miközben az online erősödését a hírportálok főszerkesztőinek listára kerülése mutatja, az internet legerősebb embere a helyezések alapján Heal Edina, a Google magyarországi igazgatója.

Új zsűritagok, új szempont

Idén új tagokkal bővült a szakmai zsűri, továbbá változott az értékelés egyik szempontja is. 2008 óta eddig mindig lényeges volt, hogy az adott szakember mennyi ideje tölt be meghatározó pozíciót, addig idén a szakmai múlt kikerült az értékelés szempontjai közül.

A „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” teljes lista felkerült az MMonline Facebook oldalára is.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése