TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Stratégiai partnerséget kötött a Magyar Vöröskereszt és a Telenor Magyarország Zrt.

A jövőben a Telenor kiemelt stratégiai partnerként segíti a Magyar Vöröskereszt katasztrófa-készenléti és válaszadási munkáját. Az erről szóló megállapodást május 8-án, a Vöröskereszt világnapján írta alá a hazai legnagyobb humanitárius szervezet és a Telenor.

Az együttműködés első fázisában a krízishelyzetben érintett területek mobilhálózatának megfelelő stabilizálását, kapacitásának szükséges növelését vállalta a mobilszolgáltató, továbbá modern telekommunikációs eszközöket; tableteket, por- és cseppálló okostelefonokat, laptopokat és mobilinternetet biztosít a civilszervezet katasztrófa-válaszadási munkájának támogatására. A hordozható és kedvezőtlen körülmények között is bevethető eszközökből kialakított munkaállomás hiánypótló a Vöröskeresztnél, a megbízható eszközpark mind a koordinációs, mind a sürgető helyszíni feladatok megoldását hatékonyabbá teheti.

Az együttműködés keretében a Telenor vállalja, hogy krízishelyzet esetén a Magyar Vöröskereszt mentési és kárelhárítási tevékenységeiben önkéntesei mozgósításával is szerepet vállal, így a Telenor munkatársai hatékony segítséget nyújthatnak a mentőalakulatok ellátmányozásában, és a Magyar Vöröskereszt koordinálásával szolgálatot teljesíthetnek komoly fizikai feladatok ellátásában is. A szervezet kérése esetén a Telenor törökbálinti székházában rövid időn belül képes egy olyan Call Center felállítására is, ahol a díjmentesen (zöld számon) hívható vonalon az adomány-felajánlásokat és adomány-igényeket adminisztrálják a Telenor önkéntes munkatársai.   A Magyar Vöröskereszt szakemberei már megtartották első, csoportos önkéntes-képzésüket a telekommunikációs cég székházában, hogy felkészítsék a jelentkezőket a különböző feladatokra.

„Katasztrófák idején rendkívül fontos, hogy a Magyar Vöröskereszt gyorsan és hatékonyan tudjon reagálni a kialakult krízishelyzetekre, ezért is hasznos és előremutató a Telenor nyújtotta támogatás” – mondta Kardos István, a Magyar Vöröskereszt főigazgatója. „Az árvizek, a vörösiszap katasztrófa, valamint legutóbb a rendkívüli hóhelyzet kapcsán is megmutattuk, hogy a Magyar Vöröskereszt képzett munkatársai és önkéntes bázisa szakszerű és gyors segítséget tud nyújtani a bajbajutott emberek számára” – hívta fel a figyelmet a főigazgató.

„A Magyar Vöröskereszttel kötött stratégiai együttműködésünket közel egyéves tervezési munka előzte meg. Célunk, hogy saját infokommunikációs szakterületünk, szaktudásunk és kollégáink személyes segítségével támogassuk a katasztrófavédelemben kiemelt szereppel és beavatkozási jogkörrel bíró szervezetet, a Magyar Vöröskeresztet, amely szervezet támogatásával – krízishelyzet esetén – egyúttal az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság eredményes munkájához is hozzájárulhatunk.” – mondta el Klausz Ferenc, a Telenor Vállalatfejlesztési vezérigazgató-helyettese.

A Magyar Vöröskereszt legutóbbi jelentős beavatkozása során az ország 8 megyében összesen 11 430 adag ételt, 16 800 adag teát és közel 5 400 takarót osztottak ki a rendkívül hideg márciusi időjárás és hóvihar következtében kialakult helyzet során. A március 15-i hétvégén a Magyar Vöröskereszt 343 önkéntese és 75 munkatársa összesen 4 237 munkaórát dolgozott annak érdekében, hogy a szélsőséges időjárás következtében bajba jutott lakosságnak és az úton lévőknek segítséget nyújtson.  A Magyar Vöröskereszt alapszervezeteként tevékenykedő Pest Megyei Kutató-Mentő Szolgálat a PILIS Mentőcsoport tagjaként nyújtott segítséget a hókatasztrófa idején. A mentőalakulat Etyeken egy szülő nőt mentett ki terepjáróval a hó fogságából, Mórról pedig egy koponyasérült asszonyt szállított kórházba.

Az egész világon fontos láncszeme katasztrófa-válaszadásnak a Vöröskereszt Mozgalom. A humanitárius világszervezet 2011-ben 97 katasztrófa sújtotta országban, több mint húszmillió embernek segített, hogy csökkentse a kockázatot és segítse a katasztrófákra való felkészülést.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése