TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Csökkenő gyártói aktivitás

6267
Látványosan visszaestek a gyártói promóciós aktivitások az elmúlt két évben, házi- és szakorvosi körben egyaránt.

A kutatócég szakma körében végzett mérései alapján már 2 éve, az egészségpolitikai változások „kezdetén” is az orvosok 40 százaléka állította biztosan, további 47 százalékuk valószínűsítette, hogy a gyógyszergyári aktivitások, támogatások csökkennek majd a jövőben a doktorok felé. Az idei év elején készített felmérés eredményei csak tovább erősítik ezt a víziót, aktuálisan ugyanis 63 százalékos azok aránya, akik teljes mértékben, további 30 százalékuk inkább egyet ért még most is ezzel az állítással.

A friss felmérés szerint közel minden második szakmabeli (45%) maximálisan meg van győződve arról, hogy egyes gyártók ki fognak vonulni Magyarországról, 41 százalékuk valószínűsíti ezt. (Az egyet értők tábora összességében 2011-ben is hasonló volt.)

Az orvoslátogatások számának csökkenését már két éve is a szakma 80 százaléka „jósolta”, a mostani válaszok alapján közel 70 százalékuk további visszaesést vár.

A szakmai rendezvények támogatása csökkent legjobban

A visszafogott promóciós aktivitások közül a szakmai események rendezése illetve az azokon való részvétel támogatása csökkent drasztikus mértékben, 10-ből 9 orvos érzékeli ezt. Érezhető a látogatói aktivitás visszaesése, 42 százalékuk szerint jelentősen megritkultak a személyes találkozások, és hasonló a helyzet a szakmai folyóiratok támogatása vagy a kórházi kedvezmények tekintetében is. Jelentősebb növekedés egyedül az internetes kapcsolattartás intenzitásában figyelhető meg, közel minden 2. orvos érzi úgy, hogy aktívabbak a cégek ezen a területen.

Összességében a háziorvosok körében magasabb (62%) az aktivitások mérséklődését észlelők aránya, mint a szakorvosok esetében (47%). A felmérésben részt vevők 46 konkrét gyártót neveztek meg, akik esetében érezhető mértékű a csökkenés.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése