TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Ki ne várt volna egy, csak forrásvízen élő galaktikus sztárra, aki 3 óra késéssel beesett a színpadra. Ez nem tűnik el, de a megoldás megszületni látszik?!

Az emberek sokszor spórolnak egy-egy koncertre, hogy rajongásukat élőben és tömegben is kinyilvánítsák egy adott előadó iránt. Több órás várakozás, állójegy, aztán csalódott távozás. Ismerős? Ki ne várt volna egy, csak forrásvízen élő galaktikus sztárra, aki 3 óra késéssel beesett a színpadra, miközben a rajongók már egymást taposták. Ez nem tűnik el, de a megoldás megszületni látszik?!

A Springwise.com számolt be róla, hogy többszöri negatív élményekből és a sokszor megfizethetetlen jegyárakból kiindulva egy spanyol jegyértékesítő, a Caravana de Emergencia lehetőséget biztosít arra, hogy a résztvevők a koncert végén ítéljék meg jegyeik árát, pénzügyi lehetőségeik és az átélt élmény függvényében.

Mivel a koncertek mindig közkedvelt módját jelentették a zenerajongók nehezen megkeresett pénzének elköltésére, így ez a megoldás életszerűnek és korrektnek tűnik. Gondoljunk bele, hogy ez a becsületre alapozott megoldás lehetővé teszi az embereknek, hogy olyan koncertre is eljussanak, ahova eddig anyagi lehetőségei miatt nem tudtak.

A magas jegyárak sokszor elégedetlenné teszik a rajongókat, amikor a koncertélmény nem találkozik az általuk elvártakkal, így ez az új vállalkozás talán új modellt állíthat fel a jövőre nézve? Olyan együttesek, mint például a Radiohead már alkalmazták a „fizess, azért amit szeretnél” modellt, amikor új albumukat jelentették meg.

A kezdeményezés nemes, ám kérdés, elegendő mértékben nyereséges-e? Hányan lesznek olyanok, akik megtehetik, hogy kifizessék a jegy árát, de spórolásból mégsem teszik meg? Hányan mennek el, akik nem tehetik meg, de minimális pénzért hozzájuthatnak egy koncerthez? Kiszoríthatják-e a fizető nézőket? És persze hányan fognak magasabb díjakat fizetni, mint esetleg korábban tették? Mit szólnak a koncertező zenészek? Lehet, hogy csak egy-egy alkalomra szorítkoznak majd ezek az események PR és karitatív céllal?

A jegyértékesítő cég részéről jó húzás üzleti és PR szempontból is, remélhetőleg lesznek követői. De vajon ez a fogyasztóvezérelt beállítottság el tud terjedni a zeneipar további területein is?

Fodor Tamás

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése