TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Újítókat díjaztak a fogyasztók

6142
Átadták a 2013-as Év Terméke Díjat, mely a világ legfontosabb innovációs termékkitüntetése.

A 26 évvel ezelőtt alapított Év Terméke Díjat (Product of the Year) ma már a világ több mint 30 országában adják át és közel hárommillió vásárlóhoz ér el. A legnépszerűbb magyarországi termékeket a fogyasztók döntését elemző GfK Hungária által végzett reprezentatív, 2000 fős kutatás alapján választják.  Az innovatív termékeket egy szakmai zsűri pontozza, majd a fogyasztók értékelik őket kategóriánként.

A termékminősítési programba a gyártók és forgalmazók jelölhetik új és innovatív termékeiket. A díjra azokat a háztartási cikkeket, élelmiszeripari és testápolással kapcsolatos termékeket lehetett nevezni, melyek az újszerűséget és az innovatív megoldásokat képviselik – legyen szó akár csomagolásról, hatóanyagról vagy kiszerelésről. A díjnyertes termékekre rákerül az Év Terméke Díj logója. A logó megkönnyíti a fogyasztók életét, hiszen tájékoztatja őket a minőségről, hitelességről és segíti őket a vásárlási döntéseikben. Egyúttal a termék gazdái is növekvő eladásokkal számolhatnak, mivel a logó pozitív megkülönböztetést jelent az árupolcokon.

Fekete Zoltán, az Év Terméke Díj zsűrijének elnöke szerint a jelenlegi gazdasági helyzetben kulcskérdés a márkatulajdonosak számára a fogyasztói bizalom megőrzése és növelése. „A gazdasági válságban egyszerűen nem működik a korábbi „márkavezetési” koncepció, a „jó termék plusz minél több reklám” modell, így az egyoldalú, monológszerű márkakommunikáció sem. Ma már nem az a fontos, hogy mit mond magáról egy márka, hanem az, hogy mit mondanak róla az emberek. Ezért is tartom jó kezdeményezésnek az Év Terméke programot, melyben közvetlenül a fogyasztók mondanak véleményt az új és valóban innovatív termékekről.”

A fogyasztók a következő termékeket választották a 2013-as év újítóinak: Batz Betty női klumpa, Bonduelle Prémium üveges gombakonzerv család, Duracell Turbo Max Powercheck elem négyes kiszerelésben, HIMG S.H.E. módszerrel és S.H.E. tűvel történő haj beültetési szolgáltatás, Márka szénsavas üdítőcsalád, Mizse 1 literes szénsavmentes ásványvíz, NESTEA zöld tea sztíviával, Ooops! 3 rétegű 100 db-os papírzsebkendő-család, Peridot ásványvíz, SELFISH konyhakész haltermék család, Trinát Decor fémfesték és Wellnut diópótló keverék termékcsalád.

„Az Év Terméke Díj idei jelöltjei között egyaránt voltak tradicionális termékek és az FMCG szegmensbe most betörő, sőt, akár új kategóriát teremtő márkák” – mondta Szántó Balázs, a Noguchi Porter Novelli ügyvezető partnere, a szakmai zsűri tagja.Jó látni, hogy a gazdasági helyzet és a kiskereskedelmi trendek ellenére sincs okunk szégyenkezni a termék-innováció terén. A pályázók többsége nem csupán a csomagolást frissítette fel: újszerű, komoly fejlesztést feltételező termékkel, új receptúrával jelentkezett. Az idei Év Termékei újításaikkal egy kicsivel mind kényelmesebbé, jobbá teszik a fogyasztók életét.

Az Év Terméke Díjat először 2011-ben adták át Magyarországon. Ebben az évben a díjazottak között volt a Mizse ásványvíz is. „A Mizse ásványvíz 60 százalékos növekedést ért el a hipermarketekben, ami annak is köszönhető, hogy a 2011-es évben elnyertük az „Év Terméke Díjat” az ásványvíz kategóriában” – mesélt a díj utáni  sikerekről Balog Zoltán, a Magyarvíz Kft. kereskedelmi igazgatója.

A nemzetközi tapasztalatok szerint a díjazott termékek jelentős kereskedelmi előnnyel is jártak, hiszen 2008-ban Franciaországban átlagosan 25,5 százalékkal nőtt a díj logóját viselő termékek forgalma. A csomagoláson elhelyezett Product of the Year logó a vásárlók 70%-ánál jelentett ösztönző erőt az áru kiválasztásakor.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése