TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A MasterCard egy új kutatásában azt vizsgálta, hogy pontosan milyen trendek mentén szoknak át a fogyasztók a készpénzről az elektronikus fizetésre és válnak tudatos bankkártya-használókká.

A kutatást, amely adatelemzésen és fókuszcsoportos felméréseken alapul, a MasterCard tanácsadó részlege, a MasterCard Advisors valamint a MasterCard betéti termékekért felelős osztálya végezte 2010. és 2012. között.

A felmérésből kiderül, hogy a tanulási folyamatban öt jól elkülönülő szint létezik:

  1. szint) Kezdeti használó: a fogyasztó erősen kötődik a készpénzhez, de annak hiányában, vagy szükség esetén (pl. online vásárlás) már használja a bankkártyát is.
  2. szint) Alkalmi használó: inkább készpénzzel fizet, de alapvető termékek vásárlása esetén tudatosan használja bankkártyáját is.
  3. szint) Rendszeres használó: a készpénz a mindennapi élet része marad, de egyre szívesebben választja a bankkártyát a legnépszerűbb kártyás fizetési kategóriákban pl.: élelmiszerbolt, üzemanyag és ruházat.
  4. szint) Szokássá vált kártyahasználó: jobban szereti a kártyás vásárlást mint a készpénzt, költéseit az internet-bankon és a kártyás fizetési bizonylatokon követi.
  5. szint) Elkötelezett kártya-használó: ahol csak lehetséges a kártyáját használja. Jellemzően nagyon kevés készpénz hord magánál, csalódott, ha nincs kártyaelfogadás.

A MasterCard kutatása szerint minden fogyasztó esetében körülbelül egy évbe telik, míg az egyik szintről a másikra jut, de kellő ösztönző erő nélkül a kártyabirtokos akár meg is állhat vagy visszafelé is tehet lépéseket. A kutatás során megállapították, hogy a változatos kártyahasználat sokkal többet nyom a latban a tudatosság szempontjából, mint az, hogy összesen milyen összegben költ a kártyabirtokos a plasztikkal.

A tanulmány kimutatta, hogy a kelet-európai piacokon a szürkegazdaság továbbra is nagy szerepet játszik. A fogyasztók bizonyos esetekben, főként a bizalmi kapcsolat érdekében nem kérik a kártyás fizetést, például egy fodrászüzletben vagy fogorvosnál.

Minden felhasználót erősen motivál az, ha hatékonyan tudja nyomon követni a kiadásait. Azoknál a fogyasztóknál, akik költéseiben jelenleg a bankjegyek és érmék kapnak nagyobb hangsúlyt, eleinte jobb eszköznek tűnik a készpénz a kiadások kontrollálására. Azonban minél nagyobb szerep jut a kártyának az életükben, a kártyabirtokosok hamar felfedezik, hogy a számla kivonat/ online számlainformáció segítségével sikerrel tudják nyomon követni a vásárlásaikat akár több hónapra visszamenőleg.

A 4-5. szinten lévő tudatosabb felhasználók úgy kontrollálják a bankkártyás költéseket, hogy azt a pénzt, amit nem szeretnének elkölteni a számlájukról lekötik, így nincs olyan „bőségérzetük”, mely túlköltekezéshez vezetne – állítja a MasterCard tanulmánya.

Ami a demográfiát illeti, a legtöbb kelet-európai országban a 45 év alattiak a legaktívabbak, azon belül is a nők használják tudatosabban, tehát változatosabb szituációkban a bankkártyájukat.

A robogó-megosztás San Franciscóból indult 2012-ben, hogy aztán egy lassú indulási fázis után, 2016-17 tájékán berobbanjon a köztudatba. Ma több mint 30 városban, köztük Budapesten is sikeresen működik ilyen szolgáltató. A főleg Nyugat-Európában divatos közösségi közlekedési forma meghonosításának körülményeiről a blinkee.city magyar franchise tulajdonosát, Varsányi Tamást kérdeztük.
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése