A kutatást, amely adatelemzésen és fókuszcsoportos felméréseken alapul, a MasterCard tanácsadó részlege, a MasterCard Advisors valamint a MasterCard betéti termékekért felelős osztálya végezte 2010. és 2012. között.
A felmérésből kiderül, hogy a tanulási folyamatban öt jól elkülönülő szint létezik:
A MasterCard kutatása szerint minden fogyasztó esetében körülbelül egy évbe telik, míg az egyik szintről a másikra jut, de kellő ösztönző erő nélkül a kártyabirtokos akár meg is állhat vagy visszafelé is tehet lépéseket. A kutatás során megállapították, hogy a változatos kártyahasználat sokkal többet nyom a latban a tudatosság szempontjából, mint az, hogy összesen milyen összegben költ a kártyabirtokos a plasztikkal.
A tanulmány kimutatta, hogy a kelet-európai piacokon a szürkegazdaság továbbra is nagy szerepet játszik. A fogyasztók bizonyos esetekben, főként a bizalmi kapcsolat érdekében nem kérik a kártyás fizetést, például egy fodrászüzletben vagy fogorvosnál.
Minden felhasználót erősen motivál az, ha hatékonyan tudja nyomon követni a kiadásait. Azoknál a fogyasztóknál, akik költéseiben jelenleg a bankjegyek és érmék kapnak nagyobb hangsúlyt, eleinte jobb eszköznek tűnik a készpénz a kiadások kontrollálására. Azonban minél nagyobb szerep jut a kártyának az életükben, a kártyabirtokosok hamar felfedezik, hogy a számla kivonat/ online számlainformáció segítségével sikerrel tudják nyomon követni a vásárlásaikat akár több hónapra visszamenőleg.
A 4-5. szinten lévő tudatosabb felhasználók úgy kontrollálják a bankkártyás költéseket, hogy azt a pénzt, amit nem szeretnének elkölteni a számlájukról lekötik, így nincs olyan „bőségérzetük”, mely túlköltekezéshez vezetne – állítja a MasterCard tanulmánya.
Ami a demográfiát illeti, a legtöbb kelet-európai országban a 45 év alattiak a legaktívabbak, azon belül is a nők használják tudatosabban, tehát változatosabb szituációkban a bankkártyájukat.
:)))
© 2000-2019 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése