TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A nők 4%-a tartja magát szépnek

6077
A Dove legutóbb 20 országban lebonyolított kutatásának legfontosabb tanulsága: a nők önmaguk legnagyobb kritikusai.

A néhány évvel ezelőtti “Kampány a valódi szépségért” elnevezésű Dove kezdeményezésből kiderült, hogy világszerte a nők mindössze 2%-a tartotta magát szépnek. A szépségápolási márka 2010-ben újabb kutatást végzett: sajnos még mindig csupán a hölgyek 4%-a találja magát vonzónak a világon.

A kutatás talán legfontosabb tanulsága, hogy a nők önmaguk legnagyobb kritikusai. Ezzel világszerte a nők több mint fele (54%) ért egyet, így ez a 672 millió nő emiatt nem is tudja kiaknázni a benne rejlő szépségpotenciált. A nők többsége a világon külső tényezők hatására dolgozik azon, hogy szép legyen (59%), de majdnem harmaduk (32%) bevallja, hogy saját elvárásaik gyakorolják rájuk a legnagyobb nyomást. Ez a saját magukra rákényszerített bizonytalanság nagyobb, mint a külső tényezők közül a társadalom (12%), a barátok és család (6%) vagy a média (6%) nyomása. A statisztika jól megmutatja, milyen erős önkritikát gyakorolunk akkor, ha saját szépségünkről van szó.

A kutatás egy szépségparadoxonra is fényt derített: miközben a nők 80%-a egyetért abban, hogy minden nőben van valami szép, saját magát csupán 4%-uk tartja szépnek. Bár ez utóbbi szám 2%-ról megduplázódott az eredeti 2004-es kutatás óta, a legtöbben még mindig nem találnak magukban semmit, amit szépnek mondanának.

A Dove termékeivel minden nőt arra szeretne ösztönözni, hogy nap mint nap tegyen azért, hogy szépnek érezze magát, így javulhat az önképük és felfedezhetik a bennük rejlő szépséget. A márka 2013-ban ezért olyan kampányt indít, amely az önbizalomépítést szolgálja. Legelső kezdeményezésük a Dove Hirdetés átALAKító Facebook-alkalmazás volt, amelynek segítségével egy hét leforgása alatt több mint 200 millió alkalommal jelent meg pozitív szépségüzenet a közösségi média felületein gyakran látható frusztráló hirdetések mellett. Az applikáció Magyarországon is nagyon sikeres volt, a kampány ideje alatt a Facebook felhasználók háromnegyede, mintegy 3,3 millió ember láthatta a Dove segítségével kiküldött bókokat.

A kampány keretén belül idén a Dove Magyarországon is feltérképezi a nők szépséghez való hozzáállását, így kiderül, hogy a magyar hölgyek magabiztosabbak-e, mint más országokban élő nőtársaik.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése