TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Többet költünk CSR-re a globális átlagnál

6038
A Grayling Pulse harmadik alkalommal meghirdetett felmérésén, több mint 1300 kommunikációs szakember válaszolt az elsősorban CSR-t és fenntarthatóságot érintő kérdésekre.

Ábrahám Gergely, a Grayling magyarországi vezérigazgatója a kutatás kapcsán elmondta: „A felmérés eredményei arra mutattak rá, hogy a nemzetközi trendekhez képest itthon a vállalatok arányaiban többet fordítanak CSR-re, fenntarthatósággal kapcsolatos programokra, és azok eredményeit is pozitívabban ítélik meg, mint globális szinten. A terület úttörői bebizonyították, hogy versenyképes előnyre tehetnek szert azzal, ha üzleti, marketing, illetve kommunikációs stratégiájukba beépítik a fenntarthatóságot. Úgy látjuk, hírnevük megőrzése, valamint az esetleges kockázatok csökkentése érdekében sokkal több vállalatnak kellene ennek megfelelően fejlesztenie a hosszú távú stratégiáját, hogy valóban kiaknázhassa a benne rejlő előnyöket.

A CSR/fenntarthatósági programok eredményeit globális és hazai szinten is a döntő többség jónak ítélte, azonban jelentős a különbség ezek arányaiban. Míg az összes válaszadó 29,7%-a mondta ezt globális szinten, addig itthon sokkal elégedettebbek a szakemberek: több mint 44%-uk ítélte meg így a projektek eredményét.

Érdekesség, hogy amíg Magyarországon a cégek több mint negyede a kommunikációra szánt források 11-25%-át költi a CSR/fenntarthatóság kommunikációjára, addig a globális válaszadók többsége (37,4%) a kommunikációs büdzséje legfeljebb tizedét költi ugyanilyen célokra (idehaza a vállalatok 17,8%-a költi költségvetése 0-10%-át CSR-re).

A felmérés készítői arra is kíváncsiak voltak, mennyire érdeklődik a sajtó a CSR témák iránt. Amíg a nemzetközi szakemberek közül legtöbben úgy látják, hogy az újságírók érdeklődőek (52%), addig itthon csak a kommunikációs szakemberek 24,4%-a mondta ugyanezt, a legtöbben (28,9%) úgy gondolják, a sajtó munkatársai közömbösek a téma iránt.

A CSR/fenntarthatósági célokra fordítható költségek globális és hazai szinten is stagnáltak a vállalatok mintegy 40%-ánál, a nemzetközi tendenciákkal ellentétben itthon azonban többen csökkentik a CSR-re szánt keretet.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése