TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Életbiztosítás az anyagi biztonságért

5974
A Gfk felméréséből kiderül, hogy az életbiztosítással a család anyagi biztonságának a megteremtése a válaszadók elsődleges célja.

A GfK Hungária biztosításpiaci felmérésének adatai szerint legtöbben ingatlanbiztosítással rendelkeznek (66 százalék), míg a válaszadók 52 százaléka kötött kötelező gépjármű felelősségbiztosítást. Közel minden ötödik megkérdezett rendelkezik valamilyen életbiztosítási termékkel (19 százalék), balesetbiztosítása pedig a válaszadók 6 százalékának van. „Az életbiztosítások iránti igényt a magánnyugdíj-pénztárak taglétszámának drasztikus visszaesése nem növelte meg, sőt 2009-hez képest 6 százalékpontnyit esett az ilyen típusú biztosítással rendelkezők aránya” – mondta el Dunai Albert, a GfK Hungária Client Group Lead-je. „Erre valószínűleg a devizahitelek kedvezményes árfolyamon való végtörlesztésének is volt hatása” – mondta el a szakember.

A lakossági megtakarítási célok közül továbbra is a váratlan kiadásokra való takarékoskodás a leghangsúlyosabb: tízből hatan ilyen kiadásoktól tartva tesznek félre. A megtakarítással rendelkezők több mint egyharmada a gyermekek jövőjére, valamint a nyugdíjas évekre spórol.

Az életbiztosítási célok közül a korábbiakhoz hasonlóan most is a család anyagi biztonsága a legjellemzőbb: az életbiztosítással rendelkezők mintegy harmada e célból kötött életbiztosítást. A hiteltörlesztés fedezése okán megkötött életbiztosítások aránya bár viszonylag alacsony, valamelyest mégis növekedett – 3 százalékról közel 6 százalékra – a 2012. második negyedéves adathoz képest.

A biztosításokkal kapcsolatos tájékozódásban az internet szerepe kiemelkedő: háromból egy megkérdezett saját bevallása szerint e forrásból szerzett információt a vizsgált időszakban. 2012. harmadik negyedévében is változatlan azok aránya (25 százalék), akik egyáltalán nem tájékozódnak a biztosításpiaci termékekkel, trendekkel, illetve a biztosításpiaci szolgáltatókkal kapcsolatban. Szakszerű és személyre szabott tanácsokért a válaszadók közel egyötöde (18 százalék) valamely biztosító munkatársához, 24 százalék saját biztosítójának fiókjából, nem egészen 4 százaléka pedig független pénzügyi tanácsadóhoz fordul.

A biztosítói szakma érdekképviseletét ellátó Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) és a GfK Hungária szakmai együttműködése keretében 2012 szeptemberében kutatás készült a biztosítók és a biztosításközvetítők iránti bizalom felmérésére. A vizsgálat eredményei azt mutatják, hogy a magyar lakosság megbízik a professzionális biztosítási tanácsadókban és igényli is a szakértő segítséget a bonyolultabb termékek megértéséhez, az igényekhez és élethelyzethez legjobban illeszkedő termék kiválasztásához. A teljes 15-69 éves népességen belül a megkérdezettek számára a biztosításokkal kapcsolatban a leghitelesebb forrásnak a biztosítók munkatársai számítanak és a biztosításközvetítőket, valamint a pénzügyi tanácsadókat is inkább pozitívan ítéli meg a túlnyomó többség. Az ügyfelek a biztosításközvetítőktől kapott tanácsokkal, az igénybe vett szolgáltatásokkal kapcsolatban is elégedettek. A közvetítővel való legmagasabb szintű elégedettséget a kutatók az életbiztosításokkal kapcsolatban mérték még az elmúlt évek negatívba forduló hozamai ellenére is.

„Fontos, hogy a bizalom fennmaradjon, sőt erősödjön a pénzügyi szektor iránt, hiszen a bankok, biztosítók katalizátorként működnek a gazdaságban az állam, a vállalkozások és a háztartások között” – vélekedik Dunai Albert.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése